Goedemiddag allen,
Vraagje, ik wil de pakkingen van de kleppendeksels gaan vervangen omdat ze een beetje beginnen te zweten.
Schijnt een veel voorkomend euvel te zijn en is niet heel moeilijk.
Nu heb ik de vraag of ik dit met originele MB parts moet doen of dat er een goed alternatief is, ook wil ik de pakking van de
nokkenasdeksel waar sensoren en nokkenasversteller in zitten vervangen evenals de O ringen van de sensoren.
Heb de merken Elring, Elwis en Swag die setjes verkopen, neem aan dat Mercedes deze pakkingen ook niet zelf maakt en dat het OEM merk tussen deze 3 mogelijkheden zit?
Als ik in EPC kijk is alles bij MB los te krijgen maar niet in een setje of zo, als ik op Autodoc kijk zijn hier wel setjes te verkrijgen.
Misschien kijk ik niet goed, enig idee iemand?
Al vast bedankt.
Groeten Dimitri
Klepdekselpakking vervangen.
- ElGriffo
- Berichten: 8346
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Wat voor motor hebben we het hier ?
Ik kan setjes voor je samenstellen
Kan iedere dealer trouwens als ie de moeite neemt
Ik kan setjes voor je samenstellen
Kan iedere dealer trouwens als ie de moeite neemt
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 08 aug 2011 15:06
- Mercedes-Benz: S63 L AMG (W221)
- Specialisatie: ICT
- Locatie: Nieuwegein
Nou, tot zover het "alleen" maar het vervangen van de klepdekselpakkingen.
Vrees dat er nog iets anders speelt in de bank van cilinder 5 t/m 8.....
Lekke koppakking vrees ik, ruikt erg naar uitlaatgassen aan deze kant, andere kant helemaal ok.
Omdat de linkerzijde zo smerig is denk ik dat de andere kant ook een beetje "bruinig" is geworden....
Overigens niks van te merken qua rij eigenschappen, ik ga het weer dichtbouwen en er voorlopig mee verder rijden.
Natuurlijk denk ik aan de defecte kop bouten welke bij mij niet van het nieuwe type zijn.
Ik zoek advies m.b.t. het vervangen van de cilinderkopbouten ( één voor één principe) en het alleen vervangen van de cilinderkop pakking van cilinder 5 t/m 8 (linker bank toch?).
https://www.youtube.com/watch?v=S8U8dFB8Ln0
Nu alles nog heel is kan het nog alle kanten op!
Hoor het graag van jullie, al vast bedankt.
Greetz Dimitri
Vrees dat er nog iets anders speelt in de bank van cilinder 5 t/m 8.....
Lekke koppakking vrees ik, ruikt erg naar uitlaatgassen aan deze kant, andere kant helemaal ok.
Omdat de linkerzijde zo smerig is denk ik dat de andere kant ook een beetje "bruinig" is geworden....
Overigens niks van te merken qua rij eigenschappen, ik ga het weer dichtbouwen en er voorlopig mee verder rijden.
Natuurlijk denk ik aan de defecte kop bouten welke bij mij niet van het nieuwe type zijn.
Ik zoek advies m.b.t. het vervangen van de cilinderkopbouten ( één voor één principe) en het alleen vervangen van de cilinderkop pakking van cilinder 5 t/m 8 (linker bank toch?).
https://www.youtube.com/watch?v=S8U8dFB8Ln0
Nu alles nog heel is kan het nog alle kanten op!
Hoor het graag van jullie, al vast bedankt.
Greetz Dimitri
- Bijlagen
-
- 20230608_175947.jpg (175.08 KiB) 426 keer bekeken
-
- 20230608_175938.jpg (200.59 KiB) 426 keer bekeken
Laatst gewijzigd door dim70 op 08 jun 2023 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes S63 AMG L Iridiumsilver 03/2007
- ElGriffo
- Berichten: 8346
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Als je het gaat doen dan beide kanten bouten vervangen
Inlaat moet er toch af dan blijft er niet zo veeel meer over .
Voor een QuickFix kun je alleen de bouten en koppakkingen vervangen . Heeft de auto wat gelopen en wil je hem voorlopig houden dan zou ik se cilinderkoppen laten controleren en in ieder geval de klepseals vervangen
En wanneer versleten de klepgeleiders .
Eerlijk gezegd zou ik er niet al te veel/lang mee gaan rijden
Inlaat moet er toch af dan blijft er niet zo veeel meer over .
Voor een QuickFix kun je alleen de bouten en koppakkingen vervangen . Heeft de auto wat gelopen en wil je hem voorlopig houden dan zou ik se cilinderkoppen laten controleren en in ieder geval de klepseals vervangen
En wanneer versleten de klepgeleiders .
Eerlijk gezegd zou ik er niet al te veel/lang mee gaan rijden
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 08 aug 2011 15:06
- Mercedes-Benz: S63 L AMG (W221)
- Specialisatie: ICT
- Locatie: Nieuwegein
Bedankt voor je antwoord!ElGriffo schreef: ↑08 jun 2023 19:27 Als je het gaat doen dan beide kanten bouten vervangen
Inlaat moet er toch af dan blijft er niet zo veeel meer over .
Voor een QuickFix kun je alleen de bouten en koppakkingen vervangen . Heeft de auto wat gelopen en wil je hem voorlopig houden dan zou ik se cilinderkoppen laten controleren en in ieder geval de klepseals vervangen
En wanneer versleten de klepgeleiders .
Eerlijk gezegd zou ik er niet al te veel/lang mee gaan rijden
Als de koppen er af gaan dan idd gelijk alles doen, maar nu heb ik het idee dat voor de rechterzijde alleen de bouten per stuk vervangen kunnen worden (nokkenassen verwijderen en bout en één voor één vervangen) en dan de de linkerzijde de kop er af en kijken wat er scheelt en dan de koppakking en bouten doen.
Dus dan hoeft van de linkerzijde de kop er niet af...
Voor mijn gevoel is het probleem echt alleen de rechterzijde.
Zijn er zulke specialisten (die tijd hebben) hier op het forum, ook voor de grote reparatie?
Mercedes S63 AMG L Iridiumsilver 03/2007
- ElGriffo
- Berichten: 8346
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Tijd blijft altijd een dingetje .
Ik kan en wil je best helpen alleen wordt dat ergens september dit jaar
P.S mochten er aan de andere kanten bouten ook slecht zijn dan kunnen ze tijdens het verwijderen alsof afbreken en dan mag de cilinderkop er als nog af
Ik kan en wil je best helpen alleen wordt dat ergens september dit jaar
P.S mochten er aan de andere kanten bouten ook slecht zijn dan kunnen ze tijdens het verwijderen alsof afbreken en dan mag de cilinderkop er als nog af
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 08 aug 2011 15:06
- Mercedes-Benz: S63 L AMG (W221)
- Specialisatie: ICT
- Locatie: Nieuwegein
September! Das toch al bijna
Dat zou ik heel tof vinden, kan ook een hele hoop zelf maar dit is me net een brug te ver zonder hulp....
Mercedes S63 AMG L Iridiumsilver 03/2007
- ElGriffo
- Berichten: 8346
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Stuur maar je 06 nummer in een PB
Pakken we het vanaf daar verder op
Pakken we het vanaf daar verder op
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- ElGriffo
- Berichten: 8346
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Bouten en pakkingen en dergelijke ?
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed