Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
-
Panter38
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 23 sep 2018 21:27
- Mercedes-Benz: W204 1.8 CGI 7G
02 jun 2023 22:53
S_W204 schreef: ↑01 jun 2023 20:39
Olivier1 schreef: ↑01 jun 2023 19:25
Motor heeft wel een reputatie…
Zo blijkt inderdaad. Wel jammer, want het is een heerlijke motor voor de rest.
Ik heb al grote spijt en dit zal mijn eerste en laatste Mercedes zijn.... Fijne motor was het in het begin ja maar zit nu elke dag op eieren dat er iets ernstigs kan gaan gebeuren door het goedkope geratel wat het maakt... geeft mij iig geen vertrouwen in deze motor. Buurman zelfde auto, die is 2011 en die van mij 2013, je zou zeggen dat ze er iets van leren he bij Mercedes!
Hopelijk gaat Elgriffo er weer nieuw leven in blazen over een maandje!
-
Olivier1
- Donateur
- Berichten: 1691
- Lid geworden op: 12 dec 2015 22:16
- Mercedes-Benz: CLS 63 AMG & GLE 43 AMG (ex: E 55 AMG, E 500 4Matic)
- Locatie: 030
-
JantjeV8
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
03 jun 2023 11:17
Panter38 schreef: ↑02 jun 2023 22:53
Ik heb al grote spijt en dit zal mijn eerste en laatste Mercedes zijn....
Beetje voorbarig denk ik. Je koopt zelf iets met achterstallig werk en dat ligt dan aan de auto. Je moet de vorige eigenaar de schuld geven, die wilde graag een ster rijden maar heeft niet de middelen gehad/er in gestoken om dat op een goede manier te doen.
-
Panter38
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 23 sep 2018 21:27
- Mercedes-Benz: W204 1.8 CGI 7G
03 jun 2023 13:41
JantjeV8 schreef: ↑03 jun 2023 11:17
Panter38 schreef: ↑02 jun 2023 22:53
Ik heb al grote spijt en dit zal mijn eerste en laatste Mercedes zijn....
Beetje voorbarig denk ik. Je koopt zelf iets met achterstallig werk en dat ligt dan aan de auto. Je moet de vorige eigenaar de schuld geven, die wilde graag een ster rijden maar heeft niet de middelen gehad/er in gestoken om dat op een goede manier te doen.
De vorige eigenaar was een oude man van 60 die netjes alle voorgeschreven onderhoud heeft laten doen bij een officiele dealer. De beste man heeft echt alléén maar snelweg gereden ook. En nadat ik hem heb gekocht (2e eigenaar) heb ik ook alles bij de dealer en specialist laten doen, tot nu toe nooit echt problemen gehad dus wat bedoel je? Moet de ketting dan preventief vervangen worden zonder dat je geluiden ofzo hebt?
Verder heb ik gezegd dat het mijn laatste Mercedes is omdat ik heb gezien dat onderhoud gewoon heel duur is als er iets kapot gaat. Niet meer niet minder. Misschien heb ik inderdaad iets teveel uit emotie gereageerd maar ik verwacht gewoon iets betere kwaliteit van dit merk... Mijn vader heeft een Golf 5 uit 2006 en heeft nooit zijn ketting hoeven te vervangen en de auto staat op 246.000km.
Laatst gewijzigd door
Panter38 op 03 jun 2023 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
03 jun 2023 14:02
Ach, onze Joop staat op ruim 370.000 km en daarvan hebben we nooit de ketting moeten vervangen (
wel de halve carrosserie inmiddels vervangen tegen de roestklippen op - over kwaliteitsproblemen gesproken). Karl heeft bijna 310.000 achter de kiezen en daarvan is welgeteld één keer een intercoolerslang gescheurd (bij de vorige eigenaar) en één keer een stuurunit voor de LED-verlichting à raison van bijna € 300 kapot geweest. Verder alleen olie en filtergedoe. Dus om nou het hele merk in het algemeen in de ban te doen...
Met andere merken in het verleden genoeg te verhapstukken gehad, ook zeker niet gratis.
Your mileage may vary, zoals de Fransen zouden zeggen.
-
ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
-
Contacteer:
03 jun 2023 15:10
Helaas is de laatste jaren door emissie eisen de kwaliteit wel naar beneden gegaan .
Mijn E staat ook op 327000 km en heeft nog dezelfde ketting .
De laatste jaren worden heel veel delen lichter , dunner ( lees goedkoper ) en veel meer van kunststof waar het niet beter op wordt .
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Panter38
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 23 sep 2018 21:27
- Mercedes-Benz: W204 1.8 CGI 7G
03 jun 2023 20:08
ElGriffo schreef: ↑03 jun 2023 15:10
Helaas is de laatste jaren door emissie eisen de kwaliteit wel naar beneden gegaan .
Mijn E staat ook op 327000 km en heeft nog dezelfde ketting .
De laatste jaren worden heel veel delen lichter , dunner ( lees goedkoper ) en veel meer van kunststof waar het niet beter op wordt .
Misschien niet alleen door emissie eisen maar ook gedeeltelijk door het invoeren van een verdienmodel? Nog meer verdienen doordat er reparaties nodig zijn voor cruciale onderdelen zoals de kettingset bijv.
-
Olivier1
- Donateur
- Berichten: 1691
- Lid geworden op: 12 dec 2015 22:16
- Mercedes-Benz: CLS 63 AMG & GLE 43 AMG (ex: E 55 AMG, E 500 4Matic)
- Locatie: 030
03 jun 2023 22:35
Beetje rare verdachtmaking
-
Oldtimer1299
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 02 jun 2022 11:03
- Mercedes-Benz: CLS 400 Shootingbrake X218
03 jun 2023 22:59
Ik heb mijn distributieketting + Nokkenasverstellers van een m276 motor laten vervangen bij 'Pul Motorrevise Urk v.o.f.'. Voor een prima prijs en topwerk geleverd.
CLS 400 shootingbrake X218
-
1967
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 20 feb 2017 13:45
- Mercedes-Benz: op zoek naar een mooie bolhoed uit de jaren 60 :)
- Specialisatie: turbo-tuning, laswerk, draaien
04 jun 2023 00:08
Olivier1 schreef: ↑03 jun 2023 22:35
Beetje rare verdachtmaking
Geloof maar dat er door het hoofdconcern tot vele procenten achter de komma precies uitgeteld is wat de meest winsgevende structuur hierin is en dat ook de levensduur annex productiekosten een afweging is die ten zeerste gemaakt word in het voordeel van de fabrikant.
-
JantjeV8
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
04 jun 2023 11:42
Panter38 schreef: ↑03 jun 2023 13:41
Mijn vader heeft een Golf 5 uit 2006 en heeft nooit zijn ketting hoeven te vervangen en de auto staat op 246.000km.
Ook geen dubbelmassavliegwiel? Of de DSG moeten reviseren?
-
plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
04 jun 2023 11:48
Of olieschraapveren vervangen, inlaatspruitstuk schoonmaken…
-
schim
- Berichten: 3010
- Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
- Mercedes-Benz: uiteraard
04 jun 2023 11:54
[album][/album]
1967 schreef: ↑04 jun 2023 00:08
Olivier1 schreef: ↑03 jun 2023 22:35
Beetje rare verdachtmaking
Geloof maar dat er door het hoofdconcern tot vele procenten achter de komma precies uitgeteld is wat de meest winsgevende structuur hierin is en dat ook de levensduur annex productiekosten een afweging is die ten zeerste gemaakt word in het voordeel van de fabrikant.
Dat is dan wel korte termijnvisie, als je in alle media afgebrand wordt om de kwaliteit van je producten dan zie je vanzelf de omzet kelderen.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
-
Olivier1
- Donateur
- Berichten: 1691
- Lid geworden op: 12 dec 2015 22:16
- Mercedes-Benz: CLS 63 AMG & GLE 43 AMG (ex: E 55 AMG, E 500 4Matic)
- Locatie: 030
-
Panter38
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 23 sep 2018 21:27
- Mercedes-Benz: W204 1.8 CGI 7G
05 jun 2023 07:24
JantjeV8 schreef: ↑04 jun 2023 11:42
Panter38 schreef: ↑03 jun 2023 13:41
Mijn vader heeft een Golf 5 uit 2006 en heeft nooit zijn ketting hoeven te vervangen en de auto staat op 246.000km.
Ook geen dubbelmassavliegwiel? Of de DSG moeten reviseren ?
Nee, ook niet. Het is een handgeschakelde versie gelukkig. Zelf had ik een Golf 6 uit 2009 die idd om de 30k een nieuwe megatronic nodig had. Die auto was echt troep!
plorie schreef: ↑04 jun 2023 11:48
Of olieschraapveren vervangen, inlaatspruitstuk schoonmaken…
Het is een 1.6 FSI, die staan denk ik wel bekend om hun degelijkheid. De TSI hoor ik minder goede verhalen over idd.
Zeker niet, alleen 4x bobines, accu en laatst een onderdeel van 60 euro voor brandstofdrukregelaar.