Heb een probleem mijn auto wil niet meer starten.
Als ik de sleutel in contact stopt hoor je niet het geluidje wat je anders ook hoort en ronddraaien is niet mogelijk.
Paar punten die ik zelf heb gedaan heb nieuwe batterijen in de afstand bedingen gedaan dit heeft niet gelopen. Het rode lampje op afstand bediening knippert wel als je op bijv openen duwt deed hij ook bij de oude batterijen.
Kan nog wel de koplampen enz aan zetten en had net ook met de auto gereden dus denk niet dat de accu leeg is.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Hoe krijg in de auto eventueel van stuurslot dat ik hem kan afslepen?
Als ik portier open doe met de fysieke sleutel gaat alleen dit deur open ipv alle deuren is dit normaal?
Alvast bedankt voor meedenken.
w202 wil niet starten
2e sleutel doet het ook niet maar volgens mij was die kapot gegaan in verleden en omdat nieuwe toen zo duur was geen nieuwe genomen toch. Ga morgen idd proberen met startkabels maar vrees niet dat dat het is. Heb weleens lege accu gehad maar dan doet het contact het wel gewoon.
- Msmax
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Als je dat geluidje niet hoort bij het insteken van de smart key en je accuspanning is goed, dan is je sleutel niet herkend of de stuurslot is kapot.
In beide gevallen kan je de sleutel niet draaien.
Groeten, Msmax
In beide gevallen kan je de sleutel niet draaien.
Groeten, Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
Bedankt voor de snelle reactie, is dit zelf te vervangen?
Als de sleutel niet herkent word zit het probleem dan in de sleutel of in contactslot?
- Msmax
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Hoi Koen3,
Of je het zelf kan, dat kan ik je niet vertellen... als je stratenmaker bent waarschijnlijk niet...en als loodgieter zal het ook lastig worden als je geen kijk hebt op sleutelen aan autos.
Het is in elk geval niet hetzelfde als een lampje vervangen.
En waar het probleem hem dan in zit zal door iemand moeten worden uitgezocht die bekend is met Mercedes en zijn IMMO systemen. Die zal dan ook de.oplossing geven om de nieuwe onderdeel aan te passen aan de auto.
Groeten, Msmax
Of je het zelf kan, dat kan ik je niet vertellen... als je stratenmaker bent waarschijnlijk niet...en als loodgieter zal het ook lastig worden als je geen kijk hebt op sleutelen aan autos.
Het is in elk geval niet hetzelfde als een lampje vervangen.
En waar het probleem hem dan in zit zal door iemand moeten worden uitgezocht die bekend is met Mercedes en zijn IMMO systemen. Die zal dan ook de.oplossing geven om de nieuwe onderdeel aan te passen aan de auto.
Groeten, Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
-
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 14 apr 2020 21:54
- Mercedes-Benz: w211 220cdi, w212 300cdi, w212 350cdi, w639, sprinter
ey waar woon je ik kan je eventueel wel helpen indien intresse stuur me even een pb
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 20 nov 2015 21:40
- Mercedes-Benz: B Class
je sleutel was getest en goed bevonden.
waarom dan contactslot en sleutel vervangen.
en waarom niet contactslot gewoon repareren i.p.v vervangen?
waarom dan contactslot en sleutel vervangen.
en waarom niet contactslot gewoon repareren i.p.v vervangen?
-
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 22 apr 2006 18:56
- Mercedes-Benz: Clk 200 compressor
- Locatie: Overijssel
Garagebedrijven lopen liever geen risico dat je er morgen weer staat .
Dus die vervangen gewoon alles wat er mee te maken heeft..
Eens meegemaakt van kennis deurmodule stuk van een vw polo.
Word gewoon slot van deur + module vervangen
Dus die vervangen gewoon alles wat er mee te maken heeft..
Eens meegemaakt van kennis deurmodule stuk van een vw polo.
Word gewoon slot van deur + module vervangen
- Msmax
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Koen3,
Dus sleutel getest bij de garage en schijnbaar ok, maar werkt niet op oude EIS maar ook niet op nieuwe EIS.
Ga er wel van uit dat de nieuwe EIS eerst geladen is met de data van de oude EIS, anders werkt het zo wie zo niet.
De kans is dus groot dat de oude EIS nog wel goed is en de sleutel alleen het probleem was.
Verder is het de vraag hoe de garage de sleutel heeft getest.
De sleutel heeft een RF, IR en ingebouwde inductie power. Om de auto te vergrendelen/ontgrendelen heb je alleen RF deel nodig.
Om de auto te kunnen starten heb je de IR en Inductie power werkend nodig.
Denk dat je garage niet correct je sleutel getest heeft als niet alle bovenstaande gecontroleerd is geworden.
Een goede tester leest de IR data van de sleutel d.m.v. inductie power te genereren in de sleutel.
Zo dus... maar je auto rijdt weer en dat is het meest belangrijke.
Dus sleutel getest bij de garage en schijnbaar ok, maar werkt niet op oude EIS maar ook niet op nieuwe EIS.
Ga er wel van uit dat de nieuwe EIS eerst geladen is met de data van de oude EIS, anders werkt het zo wie zo niet.
De kans is dus groot dat de oude EIS nog wel goed is en de sleutel alleen het probleem was.
Verder is het de vraag hoe de garage de sleutel heeft getest.
De sleutel heeft een RF, IR en ingebouwde inductie power. Om de auto te vergrendelen/ontgrendelen heb je alleen RF deel nodig.
Om de auto te kunnen starten heb je de IR en Inductie power werkend nodig.
Denk dat je garage niet correct je sleutel getest heeft als niet alle bovenstaande gecontroleerd is geworden.
Een goede tester leest de IR data van de sleutel d.m.v. inductie power te genereren in de sleutel.
Zo dus... maar je auto rijdt weer en dat is het meest belangrijke.
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K