Ik doe even een aanname dat het hoofdzakelijk komt omdat ik vrij idioot bochten door ros en ook stevig bochten in rem.
Los van: minder hard de bocht om, heb ik de hersenkronkel dat dit symptoom opgelost zou kunnen worden als de auto wat minder zou rollen/overhellen in de bochten. Dit is niet gebaseerd op technisch inzicht maar meer op het gevoel wat de auto mij geeft bij het stevig de bochten door sturen. Als ik bijvoorbeeld een oprit naar de snelweg stevig neem merk ik dat het gewicht zich naar linksvoor verplaatst, en dat het bij meer gas zelfs iets teveel wordt en de auto lichtelijk begint te schuiven bij het vergroten van de belasting.
Ik lees op dit forum wel eens dat mensen een antiroll bar ofzo monteren van een ander type met sportonderstel, of een amg variant van dezelfde auto, maar ik begrijp dan niet zo goed waar ik zoiets uitzoek en of dat ook daadwerkelijk gaat helpen met dit slijtagebeeld.
Wie kan mij de juiste richting in wijzen of zelfs uitleggen waarom dit gebeurd, of het normaal is, of het te verhelpen is met een modificatie aan het onderstel, of dat ik gewoon wat normaler moet doen..

Het voertuig bij dit verhaal betreft een w203 c200 sedan uit 2006 en staat op een setje hoedus wielen met de juiste afmetingen en gewichtsindex michelin pilot sport 4 banden
Alvast bedankt,
Henk