Voertuig verbind niet met mercedes-me app en Internetstatus offline na software update

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
dnd43
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2023 23:01
Mercedes-Benz: A 180 amg (2020)

03 feb 2023 23:15

Beste,
Op 30-01-2023 heb ik vanuit het voertuig (A-klasse AMG 2020) manueel een software-update uitgevoerd waarna ik diverse systeembeperkingen ervaar.

- internetstatus is niet beschikbaar.Voertuig is offline en verbind niet meer automatisch met de 4G verbinding van mijn telefoon. Ondanks dat er recentelijk een update is uitgevoerd, geeft de mercedes app aan dat er systeemupdates beschikbaar zijn. Vanuit het voertuig; instellingen - systeem - sofware-update staan echter geen nieuwe updates klaar. Wel kan ik mijn voertuig traceren vanuit de app, het voertuig vergrendelen en is zichtbaar dat mijn diensten/extra's actief nog zijn tot 2026. Weet iemand hoe ik mijn voertuig weer online kan krijgen? Bijgaand een foto van de internetstatus. Rechtsbovenin staan ook geen 4G verbinding welke voorheen wel zichtbaar was.
- dynamics voor o.a. sportmode, comfort etc zijn niet beschikbaar (voertuig rijdt sindsdien ook anders omdat deze functies niet beschikbaar zijn)
- Achteruitrijcamera is niet beschikbaar
- Navigatie is niet beschikbaar

Zijn er forumleden die weten hoe het eventueel (zelf) opgelost kan worden? Ik ben langs de dealer geweest en helaas hebben zij pas na een week de mogelijkheid om mijn voertuig uit te lezen. Ik wil de problemen graag zsm oplossen zodat ik optimaal gebruik kan maken van mijn voertuig.

Bij voorbaat dank
Bijlagen
Snelle toegang Assistentic Voertuig.pdf
(1.54 MiB) 55 keer gedownload
Plaats reactie