Ik heb al even te maken met wat gedoe. B klasse W245 200cdi bj 12-2009
door tijdgebrek heb ik onlangs de garage al een nieuwe EGR klep (pierburg) laten monteren .
eerder had ik al een nieuw uitlaatdeel inclusief roetfilter gehangen. en Bosch lambda sensor.
toen was het even goed..
na ongeveer 6000km kwam de auto vorige week weer in noodloop en max 3000 toeren uiteraard.
ik heb zelf een uitlees kast voor mercedes. Icarsoft met mercedes programma, dus helaas geen stardiagnose..
wat kwam ik tegen?
2 defecte gloeikaarsen no 1 en 4 maar dat staat los van het overige waarschijnlijk..
Recent laatste, een foutcode B28/8 drukverschilsensor.
Waar zit deze bij een B klasse ?? wellicht heb ik er overeen gekeken
en meet geen lambda waarde? bij live data (B1-S1) sensor in april vervangen merk = bosch. had nog een oude goede, gaf ook geen data of zijn alle 2 toch defect.. heb ze wel schoongemaakt. vuil is eruit.
O2 sensor voltage(B1-S1) gaf eerst niks aan. sensor schoongemaakt en nu meet ik waarde van rond de 2 tot 4 volt aan.
oude storingen die momenteel niet worden aangegeven sinds ik de 02 sensor/ egr en het huis / luchtmassameter heb schoongemaakt;
P1402 open cirquit
P 2002 DPF efficienty belouw treshold bank 1
gisteren test rit van me loods na huis van 14km gereden.
auto blijft in noodloop 3000 toeren en motormanagement lampje bleef uit.
maar kan het zijn dat de sensoren in de roetfilter vuil zijn.
en waar zit het drukverschil sensor? ben vrij handig maar de b klasse is wel de meest lastige om aan te werken...
dank voor de info..
foutmelding drukverschil sensor / b klasse w245 200cdi bj 12-2009
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
er komen twee buisjes uit je roetfilter, ndaar zit dmv slangetjes je dpf sensor op. Onder je auto. bij de w211 gaan die wel eens stuk, dus dat zou kunnen.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05 mei 2022 21:24
- Mercedes-Benz: W639 en w245
- Locatie: Teteringen
Het is opgelost, bij Louwman Tilburg nieuwe drukverschil sensor gekocht.
Kon erbij door middelste bodem plaat deels los te maken en 2 leidingen van de roetfilter los te halen en stekker los , beugel en al met dopje 8 los maken, leidingen passen door het sleufgat van de rubberen leidingen en heb ik op de bankschroef sensor vervangen.
Alles terug gemonteerd.
Foutcodes gewist en gestart, noodloop is weg.
En stationair lees ik 2/4 bar af schommelt en bij pedaal intrappen bouwt de druk op. Tot 52 bar bij 4000 toeren kortstondige test.
Hopelijk kan me vrouw weer probleemloos rijden
Kon erbij door middelste bodem plaat deels los te maken en 2 leidingen van de roetfilter los te halen en stekker los , beugel en al met dopje 8 los maken, leidingen passen door het sleufgat van de rubberen leidingen en heb ik op de bankschroef sensor vervangen.
Alles terug gemonteerd.
Foutcodes gewist en gestart, noodloop is weg.
En stationair lees ik 2/4 bar af schommelt en bij pedaal intrappen bouwt de druk op. Tot 52 bar bij 4000 toeren kortstondige test.
Hopelijk kan me vrouw weer probleemloos rijden