foutmelding P1234-1 / P1189-8/C1140 C1202/C1025

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
izizmiz
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2022 22:03

22 nov 2022 22:13

Hallo,


ik heb een C200cdi van 2002 met 80000km verkocht , de wagen reed perfect geen enkele melding,
afgekeurd voor de claxon , laat ik mijn gebruikelijke mechanieken kijken , kan niet vinden waarom de toeter , niet werkt demonteert het stuur trekt het stuur langs alle kanten. Dag later andere mechanieker bezocht claxon zekeringen ontbraken bij aankomen op de keuring kwamen allerlei meldingen tevoorschijn , mijn vragen zijn de volgende :
ik ga ervan uit dat hij de sleepring heeft kapotgemaakt en dat deze moet vervangen worden, maar de andere rem meldingen hebben dan ook een link met de stuurhoeksensor?
Kan die inlaatspruitstukmelding daar ook iets mee te maken hebben ? of kan het zijn dat de wagen al even een barst in het inlaatspruitstuk heeft zonder symptomen?\\


grtjs en bedankt
JantjeV8
Berichten: 1220
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

23 nov 2022 07:34

Tja, je komt met een storing in een voertuig van 20 jaar oud bij iemand aan. Je weet zelf niet de storing te diagnostiseren maar wel dat die 'mechanieken' het voor je kapot heeft gemaakt?
izizmiz
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2022 22:03

23 nov 2022 09:36

JantjeV8 schreef: 23 nov 2022 07:34 Tja, je komt met een storing in een voertuig van 20 jaar oud bij iemand aan. Je weet zelf niet de storing te diagnostiseren maar wel dat die 'mechanieken' het voor je kapot heeft gemaakt?
Heb je mijn bericht gelezen ? denk het niet een stuurhoeksensor demonteer je met vaste stuur en voorzichtig, hij heeft de stuursensor kapot gemaakt , en bedankt voor je reactie maar niks te maken met mijn vraag
JantjeV8
Berichten: 1220
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

23 nov 2022 09:48

izizmiz schreef: 23 nov 2022 09:36 Heb je mijn bericht gelezen ?
Meermaals zelfs. Maar het blijft een heel slordig opgesteld stukje tekst wat voor veel interpretaties vatbaar is.
Gebruikersavatar
Olivier1
Donateur
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12 dec 2015 22:16
Mercedes-Benz: E 500 4MATIC & CLS 63 AMG (ex: E 55 AMG)
Locatie: 030

23 nov 2022 09:54

Net 1 dag op het forum en dan zo’n toon tegen iemand die je probeert te helpen…
izizmiz
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2022 22:03

23 nov 2022 09:56

waar zien jullie een poging tot hulp is goed ik trek mijn plan bij mensen die echt willen helpen
JantjeV8
Berichten: 1220
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

23 nov 2022 15:04

De aanzet tot zelfreflectie mag je als hulpvaardig zien. Hoeft niet hoor, maar wees dan voorbereid op meer tegenslagen.
Gebruikersavatar
Mooster
Berichten: 880
Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, ex W203 270CDI, ex W210E55, ex S210 E55, ex W211 E55, ex W203 C55, ex W124 E500, ex W168 170CDI, ex W126 560SEL"Clinton"
Specialisatie: Blokrevisie, draaien/ frezen
Locatie: Amersfoort

24 nov 2022 11:44

:lol: :lol:
JantjeV8 schreef: 23 nov 2022 15:04 De aanzet tot zelfreflectie mag je als hulpvaardig zien. Hoeft niet hoor, maar wees dan voorbereid op meer tegenslagen.
Alles went

ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 7695
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

24 nov 2022 11:59

Het mag best wat minder...
Ik zie in ieder geval een poging het goed uit te leggen wat de problemen zijn.
Kort:
  • Auto verkocht zonder foutmeldingen
  • Naar iemand gebracht om de claxon werkend te krijgen die daarbij het stuur demonteert, maar poging mislukt.
  • Daarna (en nu wordt het mij ook een beetje onduidelijk) trek het stuur 'langs alle kanten', moet dit misschien zijn dat de auto naar alle kanten trekt tijdens rijden?
  • Dan naar een ander iemand, en daar komen al die foutmeldingen ineens naar voren plus wat 'vegeten' zaakjes van de eerste die er naar keek.
Een simpele stuur demontage daar kan in ieder geval niet de auto ineens niet meer goed van gaan sporen, dat heeft namelijk niets met het stuur an sich te maken. Dus wellicht dat die eerste persoon nog wel wat meer verziekt heeft dan...
Maar de auto was ook verkocht, dus de koper is bij je terug gekomen, weet je zeker dat die koper dan niet wat verkloot heeft?

Wordt een lastig verhaal zonder echt specialisme denk ik....
Want een foutcode is 1, maar die goed interpreteren (in samenhang met de rest) is een ander verhaal...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Plaats reactie