Hallo,
ik heb een C200cdi van 2002 met 80000km verkocht , de wagen reed perfect geen enkele melding,
afgekeurd voor de claxon , laat ik mijn gebruikelijke mechanieken kijken , kan niet vinden waarom de toeter , niet werkt demonteert het stuur trekt het stuur langs alle kanten. Dag later andere mechanieker bezocht claxon zekeringen ontbraken bij aankomen op de keuring kwamen allerlei meldingen tevoorschijn , mijn vragen zijn de volgende :
ik ga ervan uit dat hij de sleepring heeft kapotgemaakt en dat deze moet vervangen worden, maar de andere rem meldingen hebben dan ook een link met de stuurhoeksensor?
Kan die inlaatspruitstukmelding daar ook iets mee te maken hebben ? of kan het zijn dat de wagen al even een barst in het inlaatspruitstuk heeft zonder symptomen?\\
grtjs en bedankt
foutmelding P1234-1 / P1189-8/C1140 C1202/C1025
-
- Berichten: 1995
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Tja, je komt met een storing in een voertuig van 20 jaar oud bij iemand aan. Je weet zelf niet de storing te diagnostiseren maar wel dat die 'mechanieken' het voor je kapot heeft gemaakt?
Heb je mijn bericht gelezen ? denk het niet een stuurhoeksensor demonteer je met vaste stuur en voorzichtig, hij heeft de stuursensor kapot gemaakt , en bedankt voor je reactie maar niks te maken met mijn vraag
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 7919
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Het mag best wat minder...
Ik zie in ieder geval een poging het goed uit te leggen wat de problemen zijn.
Kort:
Maar de auto was ook verkocht, dus de koper is bij je terug gekomen, weet je zeker dat die koper dan niet wat verkloot heeft?
Wordt een lastig verhaal zonder echt specialisme denk ik....
Want een foutcode is 1, maar die goed interpreteren (in samenhang met de rest) is een ander verhaal...
Ik zie in ieder geval een poging het goed uit te leggen wat de problemen zijn.
Kort:
- Auto verkocht zonder foutmeldingen
- Naar iemand gebracht om de claxon werkend te krijgen die daarbij het stuur demonteert, maar poging mislukt.
- Daarna (en nu wordt het mij ook een beetje onduidelijk) trek het stuur 'langs alle kanten', moet dit misschien zijn dat de auto naar alle kanten trekt tijdens rijden?
- Dan naar een ander iemand, en daar komen al die foutmeldingen ineens naar voren plus wat 'vegeten' zaakjes van de eerste die er naar keek.
Maar de auto was ook verkocht, dus de koper is bij je terug gekomen, weet je zeker dat die koper dan niet wat verkloot heeft?
Wordt een lastig verhaal zonder echt specialisme denk ik....
Want een foutcode is 1, maar die goed interpreteren (in samenhang met de rest) is een ander verhaal...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z