Bij mijn S350 CDI 4matic W221 Bj 2011 zijn er wat problemen.
Al een tijdje klopt het stationair toerental na starten niet. 500 toeren maar.
Op de snelweg loopt t allemaal bibberig en rauw.
Sinds afgelopen week stottert de auto en gaat het motorstoringslampje branden. De auto gaat in noodloop.
Na uitlezen blijkt het de EGR klep te zijn.
Deze problemen spelen al een tijdje.
Mijn automaat schakelt niet lekker en soms komt de koppelomvormer niet vrij of grijpt juist later aan bij optrekken uit stilstand.
Automaat revisie en koppelomvormer vervangen heeft niets geholpen.
Zou het kunnen zijn dat de EGR klep alles in de war gooit en daardoor ook een verkeerd signaal naar de automaatbak stuurt?
De EGR wil ik laten vervangen maar is niet leverbaar momenteel.
EGR klep kapot W221 automaat problemen.
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Ja klopt. Ik heb 4 matic.
En ik heb dezelfde banden rondom. Met zelfde profiel.
Eens een Benz, altijd een Benz!
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25 aug 2020 19:32
- Mercedes-Benz: W221 Lang- 320cdi 2007 zwart
- Specialisatie: wis-asra-epc, garantie analist
- Locatie: Limburg NL-B thv. Budel
Hoi,
Ik zou eerst de egr uitbouwen, waarschijnlijk zit die helemaal vastgekoekt. Is goed toegankelijk en bij jouw watergekoeld. Probeer die eerst te reinigen en gangbaar te maken. Of wissel eerst met een gebruikte om deze oorzaak uit te sluiten . Een nieuwe kost toch even 350 euro of meer.
Die investering van tijd is wel de moeite waard.
En inderdaad, de automaat kan van slag raken als de motor aansturing niet correct is.
Ik zou eerst de egr uitbouwen, waarschijnlijk zit die helemaal vastgekoekt. Is goed toegankelijk en bij jouw watergekoeld. Probeer die eerst te reinigen en gangbaar te maken. Of wissel eerst met een gebruikte om deze oorzaak uit te sluiten . Een nieuwe kost toch even 350 euro of meer.
Die investering van tijd is wel de moeite waard.
En inderdaad, de automaat kan van slag raken als de motor aansturing niet correct is.
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Is dat zelf te doen? Uitbouwen, reinigen en terugplaatsen. Zonder dat er rare storingen komen? Lijkt me een leuk klusje. En het proberen waard als je dat thuis kan doen.pjotterke schreef: ↑27 jun 2022 15:52 Hoi,
Ik zou eerst de egr uitbouwen, waarschijnlijk zit die helemaal vastgekoekt. Is goed toegankelijk en bij jouw watergekoeld. Probeer die eerst te reinigen en gangbaar te maken. Of wissel eerst met een gebruikte om deze oorzaak uit te sluiten . Een nieuwe kost toch even 350 euro of meer.
Die investering van tijd is wel de moeite waard.
En inderdaad, de automaat kan van slag raken als de motor aansturing niet correct is.
Eens een Benz, altijd een Benz!
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Kijk hier maar even ...
https://www.youtube.com/watch?v=RpYbuQB43OE
Een vastgekoekte EGR klep kan ook een resultaat zijn van iets ...
https://www.youtube.com/watch?v=RpYbuQB43OE
Een vastgekoekte EGR klep kan ook een resultaat zijn van iets ...
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.