Noodloop Viano
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 jun 2012 23:19
hallo wie kan mij zeggen hoe ik mijn Viano uit de Noodloop krijg ?, hij is nadat ik getankt heb opeens in de Noodloop gegaan , er is mij gezegt je hebt de LuchtMassa meter defect , dus n Nieuwe besteld en geplaatst , en nog steeds niks. Wie kan mij helpen met de goede oplossing ?. ik heb een MB Viano CDI 3,0 van 2007. Groeten van Chris .
- buuntje
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 02 dec 2019 19:31
- Mercedes-Benz: S205 Briljantblauw AMG line
- Locatie: België
Dat kan je voor hebben als je onderdelen in het wilde weg vervangt.jemaro1956 schreef: ↑25 jun 2022 11:24 er is mij gezegt je hebt de LuchtMassa meter defect , dus n Nieuwe besteld en geplaatst , en nog steeds niks.
Uitlezen --> diagnose stellen --> juist onderdeel herstellen of vervangen
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 jun 2012 23:19
hoi allemaal , ik heb hem al door 3 personen laten uitlezen en niemand kan mij zeggen wat het is . ik was boodschappen wezen doen en toen mijn tank gaan vullen in Duitsland waar ik altijd ga en aan de zelfde pomp. en daarna begon het gezeur komt niet meer op snelheid heel langzaam met geluk 90 a 95 , en dan houd het op.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4067
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Wat zijn de foutcodes.....
Hallo, branden er storingslampjes ?
Groet Jan227
Groet Jan227
Hulp nodig bij "Start Error" problemen , defekt electronisch contactslot, sleutel problemen, ecu cloning ? Klapsleutels vanaf '94 oa ML(W163), W168,R170, W210,W140,W202 etc , startblokkering reparatie vanaf '91 . Stuur een prive bericht.
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Noodloop zou inderdaad he CEL moeten branden. Overigens haal ik zelf dan de 140 wel, het duurt alleen wat langer
Nogmaals, uitlezen en dan diagnose. Lukraak op afstandsadvies wat componenten uitwisselen is een dure hobby
Nogmaals, uitlezen en dan diagnose. Lukraak op afstandsadvies wat componenten uitwisselen is een dure hobby
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- douwewe
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
- Mercedes-Benz: w126
- Specialisatie: w126
- Locatie: sexbierum
Mijn viano had dezelfde problemen .
Ik kwam er achter dat je na een paar km te hebben gereden je de boel uit zette en weer op nieuw opstarte hij het wel weer deed.
Ik kreeg geen fout codes of lampjes..
Ik was toen op vakantie en vond uit dat wanneer ik de motorkap open zetten bij een stop.hij niet in de noodloop ging.
Het was dus thempratuur gerelateerd.
Het bleek dat in de zekering kast onder de motorkap de hoofdzekering slecht contact maakt waardoor de ecu te weinig stroom kreeg en in noodloop gaat.
Kwestie van schoon maken voor al geen vet vaseline of kopervet gebruiken.
Dit werkt afrechts
Tip je kan de bak met de hand terug schakelen om zo iets vlotter op te kunnen trekken
Ik kwam er achter dat je na een paar km te hebben gereden je de boel uit zette en weer op nieuw opstarte hij het wel weer deed.
Ik kreeg geen fout codes of lampjes..
Ik was toen op vakantie en vond uit dat wanneer ik de motorkap open zetten bij een stop.hij niet in de noodloop ging.
Het was dus thempratuur gerelateerd.
Het bleek dat in de zekering kast onder de motorkap de hoofdzekering slecht contact maakt waardoor de ecu te weinig stroom kreeg en in noodloop gaat.
Kwestie van schoon maken voor al geen vet vaseline of kopervet gebruiken.
Dit werkt afrechts
Tip je kan de bak met de hand terug schakelen om zo iets vlotter op te kunnen trekken
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
- douwewe
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
- Mercedes-Benz: w126
- Specialisatie: w126
- Locatie: sexbierum
Het gaat om Deze zekering houder en koperen schot door voer.
Voor al deze schotdoorvoeren niet in het vet te zetten .maar gewoon keurig schoon te borstelen.
Ook vervangen voor rvs heeft een nadelige invloed.
Rvs heeft een hogere overgangs weerstand waar door deze te heet word en contact verlies tot gevolg heeft.
Voor al deze schotdoorvoeren niet in het vet te zetten .maar gewoon keurig schoon te borstelen.
Ook vervangen voor rvs heeft een nadelige invloed.
Rvs heeft een hogere overgangs weerstand waar door deze te heet word en contact verlies tot gevolg heeft.
- Bijlagen
-
- 20210129_171229.jpg (141.05 KiB) 275 keer bekeken
-
- 20210102_102637.jpg (161.85 KiB) 275 keer bekeken
-
- 20201211_065159.jpg (94.89 KiB) 275 keer bekeken
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
- douwewe
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
- Mercedes-Benz: w126
- Specialisatie: w126
- Locatie: sexbierum
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn