roetfilter w246002
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 03 dec 2006 18:39
- Mercedes-Benz: mercedes-benz Bklasse 180 cdi
- Locatie: Zwevegem Belgie
mijn auto W246002 2013 180 CDI,hallo op 95000km een nieuwe roetfielter geplaats,nu 18 maand verder roetfilter weer verstopt,de druksensor vervangen dat met die 2 darmpjes,maar nog altijd melding ,weet iemand wat het nog kan zijn ,uitlezen roetfilter ,uitlezen met icarsoft MB V3.0groetjes joca 1956
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Te weinig lange stukken rijden zodat de regeneratie cyclus nooit afgemaakt wordt?
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Is dit de OM651 of OM607 motor? Wij hebben/hadden ze beiden als taxi rijden (nu enkel nog 607 motoren in de B) en heb nog nooit roetfilter problemen gehad bij die modellen. En die hadden allemaal 4+ ton gelopen.
Na het vervangen van de verschildruksensor moet je de computer dit ook even laten weten. En als hij echt verstopt is is alleen die sensor vervangen geen oplossing. Kun je hem geforceerd regenereren? En inderdaad zoals al hierboven staat. Ook al werkt alles gewoon naar behoren dan dient een diesel zo nu en dan echt even de kans te krijgen om goed warm te worden en een regeneratie cyclus te voltooien.
Na het vervangen van de verschildruksensor moet je de computer dit ook even laten weten. En als hij echt verstopt is is alleen die sensor vervangen geen oplossing. Kun je hem geforceerd regenereren? En inderdaad zoals al hierboven staat. Ook al werkt alles gewoon naar behoren dan dient een diesel zo nu en dan echt even de kans te krijgen om goed warm te worden en een regeneratie cyclus te voltooien.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 03 dec 2006 18:39
- Mercedes-Benz: mercedes-benz Bklasse 180 cdi
- Locatie: Zwevegem Belgie
75% van de kilometer rij ik op autowegen.75 km geleden uitgebrand volgens computer,en nu resetten ,de autoweg op en hij gaat in veilige modus,direct brand orange motorblokje op dashboard
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
In 9 jaar tijd 95dkm met een diesel is natuurlijk niks. Dat zijn geen kilometers, ook al zijn 90 procent snelweg kilometers. Wordt er wel zo af en toe een 200km per dag mee gereden?
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat is wel erg kort door de bocht. Wanneer er met regelmaat een langer stuk gereden wordt is het goed. Die hoeveelheid km's zeggen niet zoveel. Van stil staan gaat een roetfilter niet vol zitten. Een regeneratie proces start normaal pas bij een x temp (60 ofzo meen ik) van het koelwater en duurt vervolgens een 15/20 minuten bij de meesten auto's als alles goed is. Dus ondanks dat het voor de auto best goed is een keer een paar honderd km's in 1 keer te maken is het voor het regenereren niet altijd nodig.