S-klasse W140 gaat niet open
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 jan 2022 11:36
- Mercedes-Benz: W140 S-Klasse 300 SEL
Beste Forumleden, Ik zit plotseling met het volgende probleem: Onze W140 gaat niet meer open via de deuren(niet met de afstandsbediening maar ook niet met de sleutel). Alle deuren zitten op slot maar de kofferbak gaat nog wel open. De auto staat al geruime tijd gestald. Ik heb de zekeringen nagekeken voor o.a. de centrale vergrendeling maar die zijn allemaal heel. De auto heeft volgens mij geen softclose systeem o.i.d. en de accu is nieuw. Is er een manier om toch in de auto te komen? Alvast bedankt! Mvg Rob
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 jan 2022 11:36
- Mercedes-Benz: W140 S-Klasse 300 SEL
Allereerst dank voor je reactie. De afstandsbediening heeft geen nieuwe batterij maar de knipperlichten reageren gewoon bij het indrukken. Met de reservesleutel gaat de auto ook niet open.
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8136
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Wat gebeurt er precies als je de metalen sleutel in het deurslot steekt?
Beweegt 'ie voor geen meter?
Dat is namelijk een typisch probleem voor de noodsleutel op de modernere auto's; omdat iedereen altijd alleen de afstandsbediening gebruikt zal het "noodslot" (wat je met de baardsleutel opent) vanzelf gaan roesten en vastzitten.
Ik spuit daarom altijd 1x per jaar dat slot even in met wat kruipolie.
Ik zou je adviseren om sowieso even wat kruipolie in het fysieke deurslot te spuiten, en na een paar minuten nogmaals te proberen het portier met je metalen sleutel te openen.
Beweegt 'ie voor geen meter?
Dat is namelijk een typisch probleem voor de noodsleutel op de modernere auto's; omdat iedereen altijd alleen de afstandsbediening gebruikt zal het "noodslot" (wat je met de baardsleutel opent) vanzelf gaan roesten en vastzitten.
Ik spuit daarom altijd 1x per jaar dat slot even in met wat kruipolie.
Ik zou je adviseren om sowieso even wat kruipolie in het fysieke deurslot te spuiten, en na een paar minuten nogmaals te proberen het portier met je metalen sleutel te openen.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 jan 2022 11:36
- Mercedes-Benz: W140 S-Klasse 300 SEL
Hallo Arjen,
Ook alvast dank voor je hulp.
De metalen sleutel draait gewoon soepel heen en weer in het slot maar het deurslot wil niet openen.
Heb als extra ook wat kruipolie geprobeerd(ook tussen de deur en in de handgreep)maar het helpt verder niet.
De auto is van 1992 en heeft een kleine zwarte afstandsbediening met 2 blauwe drukknopjes erop.
p.s. Het kofferbakslot gaat wel open maar ook alleen met de sleutel
Rob
Ook alvast dank voor je hulp.
De metalen sleutel draait gewoon soepel heen en weer in het slot maar het deurslot wil niet openen.
Heb als extra ook wat kruipolie geprobeerd(ook tussen de deur en in de handgreep)maar het helpt verder niet.
De auto is van 1992 en heeft een kleine zwarte afstandsbediening met 2 blauwe drukknopjes erop.
p.s. Het kofferbakslot gaat wel open maar ook alleen met de sleutel
Rob
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8136
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
PB gestuurd.
Verder: Je meldt dat de accu "nieuw" is, maar ook dat de auto al een tijd lang gestald staat.
Wanneer is de accu voor het laatst opgeladen (door een druppellader of door de motor te starten en een tijdje te laten draaien)?
Ik vermoed toch echt dat je accu op dit moment te leeg is om de centrale portiervergrendeling ergens op te laten reageren.
Kun je wellicht de accu opladen door van onderaf in de motorruimte een acculader aan te sluiten? Of zit er wellicht een 12V-stopcontactje in de kofferbak waarmee je de rest ook kunt opladen?
Verder: Je meldt dat de accu "nieuw" is, maar ook dat de auto al een tijd lang gestald staat.
Wanneer is de accu voor het laatst opgeladen (door een druppellader of door de motor te starten en een tijdje te laten draaien)?
Ik vermoed toch echt dat je accu op dit moment te leeg is om de centrale portiervergrendeling ergens op te laten reageren.
Kun je wellicht de accu opladen door van onderaf in de motorruimte een acculader aan te sluiten? Of zit er wellicht een 12V-stopcontactje in de kofferbak waarmee je de rest ook kunt opladen?
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 jan 2022 11:36
- Mercedes-Benz: W140 S-Klasse 300 SEL
De accu is onlangs nieuw aangeschaft omdat de oude accu zijn langste tijd had gehad en een week terug is deze nieuwe accu ook nog even extra bijgeladen voor het aansluiten. Accu is gewoon toegankelijk want deze bevind zich in de kofferruimte. Alleen de linker deuren zijn bereikbaar want de auto staat vanwege de ruime afmetingen zeer strak gestald in een parkeervak van een flatgebouw tussen 2 muren.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 jan 2022 11:36
- Mercedes-Benz: W140 S-Klasse 300 SEL
Accuspanning is goed en kofferbakverlichting brandt op volle sterkte
Ik denk dat bij een W140 de cv op vacuüm werkt!
Waarschijnlijk zit er ergens een lek, wel vreemd dat je deur ook niet op het slot reageert.
Zijn volgens mij wel trucjes voor om alsnog de deur open te krijgen, weet het alleen niet precies meer.
Was iets met een compressortje op de leiding aan te sluiten, waarschijnlijk meld zich nog wel iemand die het beter weet al ik.
Waarschijnlijk zit er ergens een lek, wel vreemd dat je deur ook niet op het slot reageert.
Zijn volgens mij wel trucjes voor om alsnog de deur open te krijgen, weet het alleen niet precies meer.
Was iets met een compressortje op de leiding aan te sluiten, waarschijnlijk meld zich nog wel iemand die het beter weet al ik.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 jan 2022 11:36
- Mercedes-Benz: W140 S-Klasse 300 SEL
Okay, dank voor de inputDies schreef: ↑21 jan 2022 18:31 Ik denk dat bij een W140 de cv op vacuüm werkt!
Waarschijnlijk zit er ergens een lek, wel vreemd dat je deur ook niet op het slot reageert.
Zijn volgens mij wel trucjes voor om alsnog de deur open te krijgen, weet het alleen niet precies meer.
Was iets met een compressortje op de leiding aan te sluiten, waarschijnlijk meld zich nog wel iemand die het beter weet al ik.
- plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Maar buitenom dat CV systeem moet je de bestuurdersdeur wel met de sleutel open kunnen maken.
De kofferbak gaat wel open? Bij de W220 zit de pneumatische pomp links achter de bekleding. Wellicht een optie om vanaf die aansluitingen met een luchtpompje proberen de CV aan te sturen.
De kofferbak gaat wel open? Bij de W220 zit de pneumatische pomp links achter de bekleding. Wellicht een optie om vanaf die aansluitingen met een luchtpompje proberen de CV aan te sturen.
Logboek S500.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 jan 2022 11:36
- Mercedes-Benz: W140 S-Klasse 300 SEL
Okay, dan moet ik even kijken waar dat bij de W140 zit en hoe ik dat moet aanpakken.plorie schreef: ↑21 jan 2022 19:14 Maar buitenom dat CV systeem moet je de bestuurdersdeur wel met de sleutel open kunnen maken.
De kofferbak gaat wel open? Bij de W220 zit de pneumatische pomp links achter de bekleding. Wellicht een optie om vanaf die aansluitingen met een luchtpompje proberen de CV aan te sturen.
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4227
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
1 tip: doe je kofferbak niet meer op slot voordat het probleem is opgelost.
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!