Mijn e320 cdi start zwaar bij koude start,er zit een nieuwe dikke accu op,maar het lijkt alsof er niet voldoende stroom geleverd word aan de startmotor,ook zie je de verlichting flauwer en feller worden op de ki,deze accu in een andere E start super snel.
Heb de startmotor ook gewisseld,dit maakte geen enkel verschil.
Lijkt dus alsof dat hij zwaarder draaid,1x lopen is het daarna veel makkelijker maar start minima 2 a 3 seconden voor dat hij daadwerkelijk aanslaat.
Waar zou ik dit moeten zoeken?
Slechte massa?
Zwaar starten cdi
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Roestige massa? Je kunt eens tijdens het starten de spanning meten tussen minpool en de massaklem op de startmotor.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Wat ik wel vernam,was dat de min kabel bij de accu warm word als ik hem start.
Bij mijn andere 320 cdi's met dezelfde accu gebeurd dit niet
Bij mijn andere 320 cdi's met dezelfde accu gebeurd dit niet
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Hij geeft zo nu en dan ook op de ki de melding anzeige defect met een grote bliksem in het beeldscherm,
Dit komt tegelijk met epc melding en nog 1 die ik even niet meer weet.
Dit doet ie alleen als ik hem echt lang heb moeten doorstarten om aan start snelheid te komen
Dit komt tegelijk met epc melding en nog 1 die ik even niet meer weet.
Dit doet ie alleen als ik hem echt lang heb moeten doorstarten om aan start snelheid te komen
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Zet dan eens een dikke zware startkabel tussen de minpool van de accu en het blok, liefst dicht bij de startmotor. Dan heb je een extra massakabel parallel. Werkt het dan goed, dan kun bij je de massakabel bij de accu beginnen.023designo schreef: ↑20 jan 2022 22:37 Wat ik wel vernam,was dat de min kabel bij de accu warm word als ik hem start.
Bij mijn andere 320 cdi's met dezelfde accu gebeurd dit niet
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Extra massa aangelegd zoals hierboven beschreven,
Het is nog steeds net of ik met een 60amp accu de dikke diesel aan het starten ben
Het is nog steeds net of ik met een 60amp accu de dikke diesel aan het starten ben
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Deze startmotor komt van een goed startende donor,
Ben zelfs zo ver gegaan om de startmotor te wisselen met de donor,daarop ging het perfect
Ben zelfs zo ver gegaan om de startmotor te wisselen met de donor,daarop ging het perfect
-
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
Je draait nog steeds om de hete brij heen: jouw situatie draait om de vraag of je motor te zwaar draait bij het starten OF dat de startmotor met zijn stroomvoorziening niet in orde is.
De enige manier om daar snel achter te komen is om iemand op te zoeken die een gelijkstroom-Ampèretang* heeft: daarmee meet je de startstroom bij een andere CDI en bij jouw CDI. Zit daar aanmerkelijk verschil in dan is er iets mechanisch niet in orde met jouw CDI en zoek je op de verkeerde plek (rondom de startmotor en de stroomvoorziening daarvan). Zijn die stromen hetzelfde (of bij jou lager), dan is er toch iets niet in orde met de startmotor en zijn stroomvoorziening.
* een gelijkstroom-Ampèretang heb je al onder de 100 Euro: daarmee kun je stromen meten door de tang om een stroomvoerende kabel te klemmen, zonder iets los te hoeven maken. Voorbeeld: https://www.conrad.nl/p/voltcraft-vc-52 ... 00-1693352
De enige manier om daar snel achter te komen is om iemand op te zoeken die een gelijkstroom-Ampèretang* heeft: daarmee meet je de startstroom bij een andere CDI en bij jouw CDI. Zit daar aanmerkelijk verschil in dan is er iets mechanisch niet in orde met jouw CDI en zoek je op de verkeerde plek (rondom de startmotor en de stroomvoorziening daarvan). Zijn die stromen hetzelfde (of bij jou lager), dan is er toch iets niet in orde met de startmotor en zijn stroomvoorziening.
* een gelijkstroom-Ampèretang heb je al onder de 100 Euro: daarmee kun je stromen meten door de tang om een stroomvoerende kabel te klemmen, zonder iets los te hoeven maken. Voorbeeld: https://www.conrad.nl/p/voltcraft-vc-52 ... 00-1693352
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Dat gaat het ook worden denk ik met een ampere tang.
Als ie loopt na 10 minuten start hij ook langzaam dus denk niet dat het aan de motor zelf ligt
Als ie loopt na 10 minuten start hij ook langzaam dus denk niet dat het aan de motor zelf ligt
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Even een update,
Heb de massa kabel tussen bak en chassis voor het proberen vervangen,start nu stukken sneller!
Heb de massa kabel tussen bak en chassis voor het proberen vervangen,start nu stukken sneller!
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Ondertussen een oud topic,
Hij starte de afgelopen tijd iets sneller maar nog niet na wens,
Wat gebeurde er 2 week terug,ik ga de snelweg op en dacht ik ga er even vol gas op,kick down in toen was in 1 klap alle aan drijving weg,motor sloeg af EPC in beeld en gestopt.
Contackt uit,deuren op slot en weer open via de sleutel,starten als een raket!
Dat heeft ie daarna 5 dagen volgehouden,toen de stekker van de kickdown los gehaald en na 2 week start ie nog steeds als een raket!
Wat heeft die schakelaar in goodesnaam met de start snelheid te maken?
Hij starte de afgelopen tijd iets sneller maar nog niet na wens,
Wat gebeurde er 2 week terug,ik ga de snelweg op en dacht ik ga er even vol gas op,kick down in toen was in 1 klap alle aan drijving weg,motor sloeg af EPC in beeld en gestopt.
Contackt uit,deuren op slot en weer open via de sleutel,starten als een raket!
Dat heeft ie daarna 5 dagen volgehouden,toen de stekker van de kickdown los gehaald en na 2 week start ie nog steeds als een raket!
Wat heeft die schakelaar in goodesnaam met de start snelheid te maken?
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi