Goedenavond,
Ik heb al even op gelijksoortige problemen gezocht maar bij mijn auto zijn de klachten toch weer anders van aard.
Het gaat ongeveer zo, sinds zaterdag, nu het buiten beduidend kouder is geworden.
Sleutel omdraaien: niets. Geen startmotor, niet gloeien, niets.
Terug, nog een keer omdraaien: nog steeds niets
3e-4e keer (kan ook 8e-9e zijn): hoor je ergens een ventilator beginnen te draaien. Geen idee welke, onder de motorkap?
Dan 5e dan wel 10e keer: zie je het symbooltje van gloeispiraal begint te branden. En dan start de auto.
Vandaag naar de garage geweest. Niks kunnen vinden, accu is goed, alle contactpunten even goed schoongemaakt.
Wel al een aantal weken diesel lucht in de auto, na starten. Dacht aan een brandstofleiding, net als bij mn vorige W203 C200CDI.
Lees op dit forum vanavond dat het ook een lekke brandstof pomp , of druk sensor op common rail kan zijn.
Maar krijg je dan ook deze rare klachten. 4-9 keer niks en dan ineens wel?
Heeft een van jullie een idee wat deze rare startklachten kan veroorzaken?
W203 C220 CDI - wil niet starten, pas na 4-10 keer sleutel omdraaien
Hallo, branden op moment van het startprobleem de overige controle lampjes in het instrumentenpaneel wel , bij contact aan ? Groet Groet Jan227
Hulp nodig bij "Start Error" problemen , defekt electronisch contactslot, sleutel problemen, ecu cloning ? Klapsleutels vanaf '94 oa ML(W163), W168,R170, W210,W140,W202 etc , startblokkering reparatie vanaf '91 . Stuur een prive bericht.
Hallo, wat is het bouwjaar? Foutcodes uitgelezen ? Staat er water in de bak waar de ecu in zit ? Groet Jan227
Hulp nodig bij "Start Error" problemen , defekt electronisch contactslot, sleutel problemen, ecu cloning ? Klapsleutels vanaf '94 oa ML(W163), W168,R170, W210,W140,W202 etc , startblokkering reparatie vanaf '91 . Stuur een prive bericht.
- Scarface
- Donateur
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 23 aug 2006 20:45
- Mercedes-Benz: W203 C220 cdi
- Locatie: Harlingen
Ik heb mn code-lezer vanavond weer teruggevonden. Ga ik morgenochtend mee uitlezen. Bouwjaar is 2005. Voor zover ik weet geen water bij de ecu. Het is net alsof er iets op moet warmen of op peil moet komen voordat de auto wil gaan voorgloeien. Heel raar
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Automaat of handgeschakeld ?
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
- Scarface
- Donateur
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 23 aug 2006 20:45
- Mercedes-Benz: W203 C220 cdi
- Locatie: Harlingen
Automaat! Echt zo'n fijne auto dit. Kocht m een paar maanden geleden. Met 212.000 op te teller. Geen roest, maar je koopt met oude auto's altijd de problemen van een ander. Daar was ik wel op voor bereid, maar deze kom ik niet goed uit wat het is.
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Niet dat ik je er verder mee kan helpen, maar volgens mij wil een automaat alleen maar starten als er aan bepaalde voorwaarden word voldaan.
Hopen maar dat je met uitlezen iets verder komt.
Hopen maar dat je met uitlezen iets verder komt.
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
- Scarface
- Donateur
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 23 aug 2006 20:45
- Mercedes-Benz: W203 C220 cdi
- Locatie: Harlingen
Ja goed punt. Ik heb bij een eerdere Benz met automaat ook wel eens geprobeerd te starten toen die niet in de P maar in de D stond. Auto daarvoor gewoon uitgezet zonder in de P te zetten... Ik dacht werkelijk even dat ie helemaal kapot was. Misschien is het hier nu ook zoiets. Een of andere electrische schakeling die even geen of wel contact maakt, waar het wel of niet moet... Ik hoop morgen meer te weten met de codes
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
- Scarface
- Donateur
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 23 aug 2006 20:45
- Mercedes-Benz: W203 C220 cdi
- Locatie: Harlingen
Ik denk niet dat het het contactslot is. Overigens doet de startmotor nu dus ook nog helemaal niks als die niet gegloeid heeft. Die auto lijkt dan tijdelijk even helemaal gebricked.
Zojuist de fout-lezer aangesloten. Komt 1 interessante uit:
TCM Transmissie Regeleenheid: kan 1 of meer dingen niet verbinden met de ecu, can-bus
Verder wat gemopper over short circuit in kentekenverlichting etc.
Maar nu ik dus net de auto op contact liet staan zonder te starten, kreeg ik een complete geluidsshow voorgeschoteld.
Ik zet m op contact: alle lampjes gaan branden. behalve die van gloeien.
Dan na een paar seconden begint er ergens achter het dashboard (of onder de motorkap?) iets zachtjes te loeien. Een soort vin/ventilator
Ik zet direct de verwarming, air-co uit. Geen verschil. Het loeien wordt luider en het geluid, vrij laag, wordt iets hoger.
Dan begint het voorgloei-lampje te branden! Ik heb m niet gestart, want ik was bezig met die test.
Maar: ik moet dus de sleutel in het contact-stand zetten, zoals je normaal voorgloeit, dan wachten, dan gaat ie eerst loeien, en bij 10 seconden na contact maken gaat het voorgloei-lampje aan en weer uit, en dan kan je starten. Heel bijzonder.
Wie het weet mag het zeggen. Ik heb geen idee. Waardoor kan dit veroorzaakt worden?
Zojuist de fout-lezer aangesloten. Komt 1 interessante uit:
TCM Transmissie Regeleenheid: kan 1 of meer dingen niet verbinden met de ecu, can-bus
Verder wat gemopper over short circuit in kentekenverlichting etc.
Maar nu ik dus net de auto op contact liet staan zonder te starten, kreeg ik een complete geluidsshow voorgeschoteld.
Ik zet m op contact: alle lampjes gaan branden. behalve die van gloeien.
Dan na een paar seconden begint er ergens achter het dashboard (of onder de motorkap?) iets zachtjes te loeien. Een soort vin/ventilator
Ik zet direct de verwarming, air-co uit. Geen verschil. Het loeien wordt luider en het geluid, vrij laag, wordt iets hoger.
Dan begint het voorgloei-lampje te branden! Ik heb m niet gestart, want ik was bezig met die test.
Maar: ik moet dus de sleutel in het contact-stand zetten, zoals je normaal voorgloeit, dan wachten, dan gaat ie eerst loeien, en bij 10 seconden na contact maken gaat het voorgloei-lampje aan en weer uit, en dan kan je starten. Heel bijzonder.
Wie het weet mag het zeggen. Ik heb geen idee. Waardoor kan dit veroorzaakt worden?
Laatst gewijzigd door Scarface op 03 dec 2021 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
- W204Avantgarde
- Berichten: 4067
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Contacteer Patrickmk3 van dit forum, mischien kan hij je helpen met sleutel/contactslot problemen.
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Je zou even kunnen kijken hoe het eruit ziet bij de TCM, slecht contact of vochtig misschien ?!
https://www.youtube.com/watch?v=KG5CPd0pnhk
https://www.youtube.com/watch?v=KG5CPd0pnhk
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
- Scarface
- Donateur
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 23 aug 2006 20:45
- Mercedes-Benz: W203 C220 cdi
- Locatie: Harlingen
Wauw, goeie video! Ik ga het proberen om de TCM te controleren op ongerechtigheden!
Maar wat zou dat rare geblaas/geloei voor 10 seconden dan toch kunnen zijn? Het is echt raar.
Maar wat zou dat rare geblaas/geloei voor 10 seconden dan toch kunnen zijn? Het is echt raar.
Vrijheid is een volgetankte Mercedes