W140 s320 benzine/LPG G3 1995 automaatbak probleem
-
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 26 dec 2013 09:20
- Mercedes-Benz: Volvo XC70 2.5 Turbo Automaat LPG
- Specialisatie: Leasing
- Locatie: Nijmegen
https://www.ebay.de/itm/353688349012
Ik zag deze advertentie, dat gaat om reparatie van de achteruit. Blijkbaar een specialist, zou je ook eens kunnen benaderen voor reparatie/revisie en waarschijnlijk weten ze daar ook wel of er nog andere bakken onder jouw auto kunnen al dan niet met wat aanpassingen.
Zo’n 30 minuten vanaf Venlo.
Ik zag deze advertentie, dat gaat om reparatie van de achteruit. Blijkbaar een specialist, zou je ook eens kunnen benaderen voor reparatie/revisie en waarschijnlijk weten ze daar ook wel of er nog andere bakken onder jouw auto kunnen al dan niet met wat aanpassingen.
Zo’n 30 minuten vanaf Venlo.
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Kom toevallig deze slopers tegen.
Ms heb je er wat aan:
W140 500
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-223-1320
W140 320
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 0-223-1320
Ms heb je er wat aan:
W140 500
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-223-1320
W140 320
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 0-223-1320
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Wat vragen ze voor de revisie dan ?
Het is een W126 bak met een 5e versnelling er aan geplakt .
Is echt geen rocket sience
Het is een W126 bak met een 5e versnelling er aan geplakt .
Is echt geen rocket sience
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Dat dacht ik ook, als je je stoute schoenen aan trekt en een beetje van internet plukt kun je hem zelf ook open trekken. Stuk is ie al.
Hoeft in ieder geval niet de kop te kosten en dan heb je hem zeker weten goed, wat je met een sloper nog maar moet zien.
Hoeft in ieder geval niet de kop te kosten en dan heb je hem zeker weten goed, wat je met een sloper nog maar moet zien.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Met n sloper heb je als ie niet te duur is iig wat onderdelen
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Heb trouwens 2x zo’n bak gedaan . Van een W140 en een W124 320E cabrio .
Is goed te doen
Is goed te doen
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 01 apr 2011 19:36
- Mercedes-Benz: Mercedes W124 250d en Mercedes W140 s320
UPDATE !!!!
Inmiddels is circa 4 weken geleden een nieuwe radiateur geplaatst, de bak is 2 maal gespoeld en daarna gevuld met de juiste bakolie met bijbehorende filter.
Na een testritje bleek de bak met dezelfde problemen te kampen (alleen het slippen en het slecht pakken van de versnellingen bij het overzetten van N R D is verdwenen). Zoals eerder vermeld:
-5de versnelling ligt eruit
-kickdown werkt niet
-tussen de 3e en 4e versnelling sliptie heel kort (1seconde).
-terugschakelen gaat gepaard met een bonk
-bij overmatig gas geven schakelt hij niet terug.
-2 keerringen lekken.
Ik heb besloten om de auto voorlopig te blijven rijden met natuurlijk de olie wel goed in de gaten te blijven houden, totdat ik de juiste reviseerder of een andere bak heb gevonden. Ook heb ik 2 potjes van het wel bekende leaklock toegevoegd.
We zijn dus nu een aantal weken verder en mijn bak is gestopt met lekken. De olie blijft goed op peil en de bak is totaal van gedrag veranderd:
-alle versnellingen werken weer
-slippen is weg
-kickdown werkt weer
-terugschakelen bij overmatig gas geven werkt ook weer
-terugschakelen gaat weer normaal en zonder bonken.
GEWELDIGGG NIEUWSSS, MAAR IS ER WEL IETS ANDERS NU AAN DE HAND:
-het schakelen van 3 naar 4 en van 4 naar 5 gaat gepaard met een behoorlijke klap. Dit is iets nieuws en dat deed hij voorheen niet.
KAN IEMAND DIT ALLEMAAL VERKLAREN ???
Alvast bedankt
Inmiddels is circa 4 weken geleden een nieuwe radiateur geplaatst, de bak is 2 maal gespoeld en daarna gevuld met de juiste bakolie met bijbehorende filter.
Na een testritje bleek de bak met dezelfde problemen te kampen (alleen het slippen en het slecht pakken van de versnellingen bij het overzetten van N R D is verdwenen). Zoals eerder vermeld:
-5de versnelling ligt eruit
-kickdown werkt niet
-tussen de 3e en 4e versnelling sliptie heel kort (1seconde).
-terugschakelen gaat gepaard met een bonk
-bij overmatig gas geven schakelt hij niet terug.
-2 keerringen lekken.
Ik heb besloten om de auto voorlopig te blijven rijden met natuurlijk de olie wel goed in de gaten te blijven houden, totdat ik de juiste reviseerder of een andere bak heb gevonden. Ook heb ik 2 potjes van het wel bekende leaklock toegevoegd.
We zijn dus nu een aantal weken verder en mijn bak is gestopt met lekken. De olie blijft goed op peil en de bak is totaal van gedrag veranderd:
-alle versnellingen werken weer
-slippen is weg
-kickdown werkt weer
-terugschakelen bij overmatig gas geven werkt ook weer
-terugschakelen gaat weer normaal en zonder bonken.
GEWELDIGGG NIEUWSSS, MAAR IS ER WEL IETS ANDERS NU AAN DE HAND:
-het schakelen van 3 naar 4 en van 4 naar 5 gaat gepaard met een behoorlijke klap. Dit is iets nieuws en dat deed hij voorheen niet.
KAN IEMAND DIT ALLEMAAL VERKLAREN ???
Alvast bedankt
-
- Berichten: 2218
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Van E naar S is enkel een bedieningsinstructie aan het brein van de bak. De bak krijgt daardoor 'de instructie' om pas bij andere drukken de rembanden te trekken en te schakelen enzo. Zeer waarschijnlijk is er dus in het bedieningsgedeelte (kleppen, ventielen, sensors en solenoids) iets niet in de haak. Dat kan vuil zijn, dat kan slijtage zijn.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 01 apr 2011 19:36
- Mercedes-Benz: Mercedes W124 250d en Mercedes W140 s320
DuidelijkJantjeV8 schreef: ↑06 jan 2022 07:51 Van E naar S is enkel een bedieningsinstructie aan het brein van de bak. De bak krijgt daardoor 'de instructie' om pas bij andere drukken de rembanden te trekken en te schakelen enzo. Zeer waarschijnlijk is er dus in het bedieningsgedeelte (kleppen, ventielen, sensors en solenoids) iets niet in de haak. Dat kan vuil zijn, dat kan slijtage zijn.
Weet jij zo welke type olie er in deze automaatbak gaat? Bij mij zit er gele in, maar bij het bijvullen heb ik destijds rode moeten bijvullen?
Nogmaals bedankt
-
- Berichten: 2218
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Ik denk atf type D, zover ik weet is die altijd rood. In je instructieboekje zal het ook staan, in onderstaande link kun je ook een (merk)advies krijgen.
https://eurol.com/olie-adviseur/
https://eurol.com/olie-adviseur/