Bij laatste onderhoud is me gemeld dat de dichting van mijn carterpan lekt en gaat moet vervangen worden van mijn C207 220 cdi van 2010.
Groot werk zeggen ze bij de dealer met serieus kostenplaatje, daar me medegedeeld werd dat daarvoor de motor moet uitgehaald worden.
Klopt dit want heb hier al foto´s gezien van een verwijderde carterpan waarbij de motor zich nog in de wagen bevind, maar was wel niet hetzelfde type.
Dichting carterpan vervangen
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Is nogal moeilijk zonder vermelding van locatie
Locatie vermelden doet er toch niet toe, ga hier ook de dealer waar ik ga niet vermelden hé, wil gewoon te weten komen of de motor er werkelijk uit moet om dit op te lossen, want daar hangt een serieus prijskaartje aan vast.
Zit op deze nog een vaste pakking of niet? auto is 11 jaar oud.
Zit op deze nog een vaste pakking of niet? auto is 11 jaar oud.
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1981
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Of de motor er uit moet durf ik zo niet te zeggen.
Maar als ik in WIS kijk wat er allemaal moet gebeuren om de carterpan te verwijderen moet iig de transmissie er uit en om die er uit te halen moet zo ongeveer de halve motor gedemonteerd worden. Maar zoals gezegd,ik ben geen monteur dus misschien dat een handige jongen het op een simpeler manier kan doen.
Iig volgens WIS is het een hele klus.En die pakking is idd geen vaste pakking maar Loctite 5970 volgens WIS.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4067
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Bij een 212 valt het wel mee qua werk, je kunt van onder de 2x per kant bout 13 van de motorsteunen losdraaien, met een motorbloksteun(wat je tussen de voorschermen spant) het motorblok enkele cm liften.
Valt de plastic fantastic carterpan eronderuit.
Ik weet niet over welke dichting lijm of kit er gesproken word maar een OM651 heeft gewoon rubberafdichting in de felsrand van de pan, als je alles loshebt dan vervang je gewoon de komplete carterpan, krijg je de rubberen afdichting er gratis bij.
Valt de plastic fantastic carterpan eronderuit.
Ik weet niet over welke dichting lijm of kit er gesproken word maar een OM651 heeft gewoon rubberafdichting in de felsrand van de pan, als je alles loshebt dan vervang je gewoon de komplete carterpan, krijg je de rubberen afdichting er gratis bij.
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1981
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Geen idee. Dit staat in WIS voor OM651.W204Avantgarde schreef: ↑27 nov 2021 20:43
Ik weet niet over welke dichting lijm of kit er gesproken word maar een OM651 heeft gewoon rubberafdichting in de felsrand van de pan, als je alles loshebt dan vervang je gewoon de komplete carterpan, krijg je de rubberen afdichting er gratis bij.
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1981
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Oh,wacht effe.
Als ik het nog een keer lees heeft die carterpan blijkbaar een bovenste en een onderste gedeelte? Om het onderste gedeelte te verwijderen wordt weer verwezen naar een ander WIS documentje en daar staat indedaad in dat die een gewone pakking heeft.
Tevens staat daar in dat de motor los moet een gelift dient te worden. Hij hoeft er niet helemaal uit dus maar een hoop werk inderdaad zo te zien. Blij dat ik geen monteur ben.
Als ik het nog een keer lees heeft die carterpan blijkbaar een bovenste en een onderste gedeelte? Om het onderste gedeelte te verwijderen wordt weer verwezen naar een ander WIS documentje en daar staat indedaad in dat die een gewone pakking heeft.
Tevens staat daar in dat de motor los moet een gelift dient te worden. Hij hoeft er niet helemaal uit dus maar een hoop werk inderdaad zo te zien. Blij dat ik geen monteur ben.
Ok bedankt voor de info, rij nu al 46 jaar auto, laatste dus een Benz, en is toch de eerste wagen waarvan een zo´n dure interventie moet gebeuren bij een kilometerstand beneden de 150000 km.
Heb met auto´s gereden die zich bevonden in een veel goedkoper segment en probleemloos 250000 km zonder noemenswaardige kosten buiten normale slijtage.
Geloof dat een Mercedes ook niet meer de Mercedes is van vroeger waar je probleemloos 100 duizenden km reed.
Heb met auto´s gereden die zich bevonden in een veel goedkoper segment en probleemloos 250000 km zonder noemenswaardige kosten buiten normale slijtage.
Geloof dat een Mercedes ook niet meer de Mercedes is van vroeger waar je probleemloos 100 duizenden km reed.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4067
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
@ Freddy.. wen er maar aan.
Vroeger lekte al dat koek en blik spul, nu zijn die kurkdroog en de duitse 3 (audi,bmw,mb) zweten al bij de tweede ond.beurt
Vroeger lekte al dat koek en blik spul, nu zijn die kurkdroog en de duitse 3 (audi,bmw,mb) zweten al bij de tweede ond.beurt