Ik wil graag een uhi inbouwen in onze w211
Er zit geen voorbereiding in
Er staat in de buurt een sloper met alles erin , wat heb ik allemaal nodig van de sloper ? Middenconsole , computer uhi , bedrading maar zit dat niet verweven in de rest ?
Hoor het graag misschien dat iemand me verder kan helpen ..
Uhi inbouwen
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
De telefoon aansluiting in de armsteun.
Daar kun je een cradle op monteren.
En ik dacht dat ik een jaar of 6 geleden hetzelfde heb geprobeerd uit te vogelen. Viel volgens mijn niet mee...
Of wellicht als je het compleet uit een ahto ken trekken... moet je wel precies weten wat je er uit moet halen natuurlijk
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Een "UHI" is een "Universal Handy Interface" of zoiets. In het Nederlands heet het "comforttelefonie".
Je hebt een WIS-schema nodig om te weten welke componenten je exact nodig hebt, en welke bedrading er gemaakt moet worden.
Ik heb ooit een retrofit van een UHI gedaan in de toenmalige W169 A-klasse van mijn ouders.
Zo'n W169 is natuurlijk een totaal nadere auto, maar wellicht helpt mijn "How to" je toch een eindje op weg met wat zo'n retrofit nu ongeveer inhoudt.
Je zult in ieder geval nodig hebben:
De bekabeling zul je zeer waarschijnlijk zelf moeten maken; bij mijn retrofit bleek er destijds wel een speciale retrofitkabel beschikbaar te zijn.
Aangezien je nu alles uit een donorauto gaat halen, lijkt het me het handigst als je alle componenten simpelweg "volgt" en de bijbehorende bekabeling er ook uit haalt.
Kijk uit dat je de oranje glasvezelkabels niet beschadigt.
Je hebt een WIS-schema nodig om te weten welke componenten je exact nodig hebt, en welke bedrading er gemaakt moet worden.
Ik heb ooit een retrofit van een UHI gedaan in de toenmalige W169 A-klasse van mijn ouders.
Zo'n W169 is natuurlijk een totaal nadere auto, maar wellicht helpt mijn "How to" je toch een eindje op weg met wat zo'n retrofit nu ongeveer inhoudt.
Je zult in ieder geval nodig hebben:
- telefooncentrale;
- antenneversterker;
- antennevoet en antennespriet geschikt voor UHI;
- schuif/contactplaat voor de cradle;
- MOST-kabelset (=een oranje glasvezelkabelset);
- microfoontjes (en als die in de middenspiegel zitten, dan een andere spiegel).
De bekabeling zul je zeer waarschijnlijk zelf moeten maken; bij mijn retrofit bleek er destijds wel een speciale retrofitkabel beschikbaar te zijn.
Aangezien je nu alles uit een donorauto gaat halen, lijkt het me het handigst als je alle componenten simpelweg "volgt" en de bijbehorende bekabeling er ook uit haalt.
Kijk uit dat je de oranje glasvezelkabels niet beschadigt.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
die antenne delen heb je zeer waarschijnlijk niet nodig...iedereen belt tegenwoordig met een HFP BT cradle of met een viseo cradle en dan wordt die externe antenne niet gebruikt...niemand belt nog met een telefoon specifieke cradle (waarbij wel altijd de externe antenne wordt gebruikt) en vrijwel niemand belt tegenwoordig nog met een SAP BT cradle (die ook de externe antenne gebruikt)
de UHI delen heb je er zo uit - de UHI Kabelboom zit bij door de originele kabelboom getaped en loopt bovenlangs onder de voorruit achter het dashbord langs...die zou ik lekker laten zitten en voor een alternatieve kabelboom gaan
greetingz,
de UHI delen heb je er zo uit - de UHI Kabelboom zit bij door de originele kabelboom getaped en loopt bovenlangs onder de voorruit achter het dashbord langs...die zou ik lekker laten zitten en voor een alternatieve kabelboom gaan
greetingz,