HELP. Ik heb een SLK automaat, een goede auto met 60.000 km op de teller.
Na lange tijd stil gestaan te hebben, schakelt de automaat niet. Het motordiagnose lampje brandt, de kilometerteller doet het niet,....
Als ik van neutraal naar voren (D) of achteren (R) wil schakelen dan gaat dat met een schok.
Wat kan het zijn?
automaat schakelt niet
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Heb je al een diagnose laten doen (uitlezen)? Keer een half uur de accu los gooien, hopen dat als het iets electronisch is het zichzelf reset, kost niks om mee te beginnen maar ik denk dat het toch uitlezen wordt.
Bedankt voor het advies, maar er is meer aan de hand.
De auto is helemaal in de war. Hij rijdt alleen in de 1 ofschoon het een automaat is. De tellers en niveaus geven niets aan, de wijzers slaan niet uit. Er branden verschillende lampjes, zoals ABS, remmen, motorstoring......
Ik denk dat het iets elektronisch zal zijn.
De garage zal de auto op moeten halen.
Misschien heeft ie te lang stil gestaan.
De auto is helemaal in de war. Hij rijdt alleen in de 1 ofschoon het een automaat is. De tellers en niveaus geven niets aan, de wijzers slaan niet uit. Er branden verschillende lampjes, zoals ABS, remmen, motorstoring......
Ik denk dat het iets elektronisch zal zijn.
De garage zal de auto op moeten halen.
Misschien heeft ie te lang stil gestaan.
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Klinkt als een slechte accu, of accupolen niet goed vast. Even een andere accu erin hangen en goed vastzetten, weet je dat in 5 minuten
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Heeft ie lang buiten stil gestaan ?
Vocht kan vreemde storingen veroorzaken
Vocht kan vreemde storingen veroorzaken
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
De auto startte echter wel na stil gestaan te hebben vanaf half januari. Dat is dan ook het enige dat het doet. De auto, van bijna 20 jaar, maar met slechts 60.000 km, staat altijd in de garage. Ik ben er te zuinig op geweest?
Ik zal er, op jullie advies, toch een andere accu inzetten, hopen dat dat het is.
Ik zal er, op jullie advies, toch een andere accu inzetten, hopen dat dat het is.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ook al kon je nog starten met deze accu dan zegt dat niks, heel veel van de genoemde
storingen kunnen gerelateerd zijn aan een te lage spanning. Accu’s die niet regelmatig op-
en ontladen worden slijten inwendig harder dan bij dagelijks gebruik………
Nieuwe accu kost je de kop niet en kan je dat tenminste uitsluiten
storingen kunnen gerelateerd zijn aan een te lage spanning. Accu’s die niet regelmatig op-
en ontladen worden slijten inwendig harder dan bij dagelijks gebruik………
Nieuwe accu kost je de kop niet en kan je dat tenminste uitsluiten
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
De accu is één jaar oud. Ik kan de onbelaste spanning meten met een multimeter. Maar hoe kan ik de spanning meten tijdens het starten? Welke aansluitpunten/contactpunten moet ik dan gebruiken?
Ik heb er net een stukje mee gereden, het motormanagement lampje brandde, de auto liep normaal, maar na 300 meter brandde allerlei lampjes weer en de auto bleef vastzitten in de derde versnelling.
Ik heb er net een stukje mee gereden, het motormanagement lampje brandde, de auto liep normaal, maar na 300 meter brandde allerlei lampjes weer en de auto bleef vastzitten in de derde versnelling.
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Gewoon over de polen meten. Zal met draaiende motor ergens in de 13.8v zitten. Geen idee welk type slk hebt, maar de w211 geeft wel duidelijk een accu visit workshop melding wanneer de spanning te laag is. 3e versnelling blijven hangen is duidelijk een noodloop, kan prima door lage spanning komen.
Een jaar oude accu kan door te lage spanning (onder de 11.4v) snel kapot gaan.
Een jaar oude accu kan door te lage spanning (onder de 11.4v) snel kapot gaan.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
Het betreft een slk 200K A170
Ik heb net de spanning op de polen op de accu gemeten en het was 12.47. Startend ging ie terug naar ongeveer 10.65.
Met lopende motor was het 13.7
Alle stekkers in de grote kast naast de accu zijn eruit geweest. De soldeerverbindingen zien er nog als nieuw uit net als de relais. De remlichten werken.
Vlak na het starten branden de lampjes: ABS, ESP en motordiagnose
Na ongeveer 20 seconden gaan ook de volgende lampjes branden: remvloeistofniveau te laag en remvoeringen versleten.
Remmen zijn nog goed en ook het vloeistofniveau is op peil.
Zou het in het contactslot kunnen zitten? (ideetje van mijn vrouw).
Ik heb net de spanning op de polen op de accu gemeten en het was 12.47. Startend ging ie terug naar ongeveer 10.65.
Met lopende motor was het 13.7
Alle stekkers in de grote kast naast de accu zijn eruit geweest. De soldeerverbindingen zien er nog als nieuw uit net als de relais. De remlichten werken.
Vlak na het starten branden de lampjes: ABS, ESP en motordiagnose
Na ongeveer 20 seconden gaan ook de volgende lampjes branden: remvloeistofniveau te laag en remvoeringen versleten.
Remmen zijn nog goed en ook het vloeistofniveau is op peil.
Zou het in het contactslot kunnen zitten? (ideetje van mijn vrouw).
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
even uitlezen. Accu spul klinkt niet heel gek, maar kan dat een van de ecu's niet voldoende spanning krijgt
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- douwewe
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
- Mercedes-Benz: w126
- Specialisatie: w126
- Locatie: sexbierum
Is gewoon een te lage spaning geweest.
Kwestie van resetten .
Soms stukje rijden even van contact en opnieuw starten wil al een beter resultaat geven.
Na lange stilstand kan de accu spaning dalen als je dan start zakt hij te ver om alle delen van de benodigde spanning te voorzien.
Met als gevolg allerhande spontane storingen die nergens op gebaseerd zijn.
Zo had ik kort geleden volledige spannings wegval voor een seconde of twee.
Radio viel zelfs weg abs viel in asr storing enz met een hele serie storingen tot gevolg .
Waaronder dus ook het motor storings lampje.
Motor gaat dan in noodloop en automaat schakeld te snel naar hoogste versnelling.he kan dan handmatig terug schakelen mijn motor trekt dan ongeveer naar 3000toeren van mijn viano.
Verderop de storingen gereset en de weg vervolgd. Zonder problemen.
Twee weken later wou de bus niet meer de achter deuren van het slot doen via de cv.
Toen ik bus wou starten wou contact niet meer om.dus bus wou niet merr starten.
Bleek hoofdzekering slecht contact te hebben.
Het kopervet wat ik er ter voorkoming van oxidatie op had gedaan was tussen de delen gekropen en zorgde nu voor slecht contact.
Dus nee kopervet geleid dus niet.
Dus een lage spanning kan veel spontane storingen geven.
Kwestie van resetten .
Soms stukje rijden even van contact en opnieuw starten wil al een beter resultaat geven.
Na lange stilstand kan de accu spaning dalen als je dan start zakt hij te ver om alle delen van de benodigde spanning te voorzien.
Met als gevolg allerhande spontane storingen die nergens op gebaseerd zijn.
Zo had ik kort geleden volledige spannings wegval voor een seconde of twee.
Radio viel zelfs weg abs viel in asr storing enz met een hele serie storingen tot gevolg .
Waaronder dus ook het motor storings lampje.
Motor gaat dan in noodloop en automaat schakeld te snel naar hoogste versnelling.he kan dan handmatig terug schakelen mijn motor trekt dan ongeveer naar 3000toeren van mijn viano.
Verderop de storingen gereset en de weg vervolgd. Zonder problemen.
Twee weken later wou de bus niet meer de achter deuren van het slot doen via de cv.
Toen ik bus wou starten wou contact niet meer om.dus bus wou niet merr starten.
Bleek hoofdzekering slecht contact te hebben.
Het kopervet wat ik er ter voorkoming van oxidatie op had gedaan was tussen de delen gekropen en zorgde nu voor slecht contact.
Dus nee kopervet geleid dus niet.
Dus een lage spanning kan veel spontane storingen geven.
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn