De 4 krikpunten aan de zijkanten van de w205 zijn me bekend. Echter kan ik dan geen assteunen plaatsen, dus ik ben op zoek hoe ik veilig centraal voor en achter kan opkrikken. Helaas geeft de w205 manual dit niet aan.
Er zit veel plastic bescherming onder de auto, en als ik het goed zie is het krikpunt aan de voorzijde vergelijkbaar met de w204 in dit topic:
https://www.pelicanparts.com/techarticl ... r_W204.htm
Bij de w204 wordt in dat voorbeeld de achterkant onder het differentieel gekrikt. Kan dat ook bij de c350e? Ik kan me voorstellen dat er door het accupakket dan nog meer druk op het differentieel komt te staan. Ook is dit niet een lekker vlak oppervlak (zie foto), wat met een plankje wellicht te verhelpen is, maar ideaal lijkt het niet.
Graag hoor ik of het differentieel een goede krikplek is en/of hoe anderen dit doen.
Verder: mijn el cheapo 2 tons garagekrik is lek dus ik moet een nieuwe hebben. Om de achterkant te krikken moet het er denk ik wel eentje zijn met lange steel en niet te hoog. Alle tips welkom, budget circa 100-150 euro. Welke hefcapaciteit is daarbij aan te raden? Ik zie bij HMB bijv deze 1,5T versie, of is dat te weinig?
centrale krikpunten w205 / c350e
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1972
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
- Mercedes-Benz: C350e - Limousine
- Locatie: Groene Hart
Ja goeie, die had ik inmiddels ook gevonden. Het differentieel lijkt dus wel officieel krikpunt te zijn en ik denk ook niet dat er een andere optie is.
Ok, dan nog een krik. Die bouwmarkt standaard 2tons krik die ik had is waarschijnlijk te hoog en door de korte hendel ook niet veilig vanaf de achterkant onder het differentieel te krikken.
Weet iemand waar ik op moet letten met afmetingen/krikhoogte? En een 1,5 tons versie (van een dergelijk merk) zou op papier genoeg moeten zijn, of is dat niet verstandig? Omega krikken zal ik de sowieso even beter gaan bekijken.
Ok, dan nog een krik. Die bouwmarkt standaard 2tons krik die ik had is waarschijnlijk te hoog en door de korte hendel ook niet veilig vanaf de achterkant onder het differentieel te krikken.
Weet iemand waar ik op moet letten met afmetingen/krikhoogte? En een 1,5 tons versie (van een dergelijk merk) zou op papier genoeg moeten zijn, of is dat niet verstandig? Omega krikken zal ik de sowieso even beter gaan bekijken.
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Persoonlijk zou ik een auto met MB afmetingen niet durven opkrikken met een 1,5T krik.
Mijn auto krik ik meestal op onder de cup waar de veer in valt of waar het subframe bevestigd is.
gr J
Mijn auto krik ik meestal op onder de cup waar de veer in valt of waar het subframe bevestigd is.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
- Mercedes-Benz: C350e - Limousine
- Locatie: Groene Hart
OK helder, ik ga voor minimaal een 2T krik. Zal ook een vrij lage moeten zijn (<14 cm) om goed onder de auto te komen.
Vandaag heb ik nog eens onder de auto gekeken en ook bij de achterassen zitten plastic beschermkappen, dus er is onder de veerschotel geen directe krikmogelijkheid, in ieder geval niet zonder die kappen te verwijderen. Als ik aan de achterkant onder de diff wil krikken dan zal het ook een vrij lange krik moeten zijn om zo diep te komen en nog bewegingsruimte voor de hendel te hebben. Als ik het inschat zo'n 80 cm
Wie heeft er ervaring en kan zeggen met welke krik (merk/type) dit in ieder geval goed gaat?
Vandaag heb ik nog eens onder de auto gekeken en ook bij de achterassen zitten plastic beschermkappen, dus er is onder de veerschotel geen directe krikmogelijkheid, in ieder geval niet zonder die kappen te verwijderen. Als ik aan de achterkant onder de diff wil krikken dan zal het ook een vrij lange krik moeten zijn om zo diep te komen en nog bewegingsruimte voor de hendel te hebben. Als ik het inschat zo'n 80 cm
Wie heeft er ervaring en kan zeggen met welke krik (merk/type) dit in ieder geval goed gaat?
-
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 22 apr 2006 18:56
- Mercedes-Benz: Clk 200 compressor
- Locatie: Overijssel
Deze bv??
- Bijlagen
-
- Deze voldoet aan alles
- IMG_20210920_190048_compress3.jpg (57.85 KiB) 1199 keer bekeken
-
- 125 cm
- IMG_20210920_185647_compress73.jpg (75.98 KiB) 1199 keer bekeken
-
- 14cm
- IMG_20210920_190149_compress84.jpg (68.06 KiB) 1199 keer bekeken
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7261
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Enkel opkrikken moet wel lukken (het is niet zo dat je heel het gewicht vd auto op de krik hebt leunen), maar onder werken nooit onder de krik doen.
Voor wat betreft die omega krikken. Ik heb er op de zaak 2 gehad en die waren beiden nogal snel kapot zeg maar. Ze zijn niet al te duur maar verwacht er ook geen levenslange kwaliteit van . Ik gebuikt nu al een tijdje een compac en dat is echt een mega verbetering tov die omega.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
- Mercedes-Benz: C350e - Limousine
- Locatie: Groene Hart
Dank @coupe280 voor de specs. Als ik het goed zie komt ie idd diep genoeg tot de differentieel en kun je toch nog oppompen. Wordt daarmee wel een flink apparaat (formaat en gewicht), maar daaraan lijk ik toch niet te ontkomen.
Hoewel die 14cm minimale hoogte net zou passen, denk ik met het oog op de toekomst ik toch liever een verlaagde krik wil hebben (ca 10 cm). Wat me ook opviel is dat die Omega's heel sterk lijken op allerlei andere China jacks zoals ze ook bij HBM of Datona worden verkocht, maar dan in een kek geel/zwart kleurtje (en nylon wieltjes). Maar goed, ik heb nu wel beter beeld wat ik zo ongeveer moet hebben.
Hoewel die 14cm minimale hoogte net zou passen, denk ik met het oog op de toekomst ik toch liever een verlaagde krik wil hebben (ca 10 cm). Wat me ook opviel is dat die Omega's heel sterk lijken op allerlei andere China jacks zoals ze ook bij HBM of Datona worden verkocht, maar dan in een kek geel/zwart kleurtje (en nylon wieltjes). Maar goed, ik heb nu wel beter beeld wat ik zo ongeveer moet hebben.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
- Mercedes-Benz: C350e - Limousine
- Locatie: Groene Hart
OK even een update: het is de Winntec Y420250 2-tons garagekrik geworden. Een flink solide en robuust ding, totaal niet te vergelijken met het 2-tons bouwmarktkrikje dat ik had.
Deze Winntec durf ik makkelijk onder het differentieel te plaatsen zonder bang te hoeven zijn dat het misgaat.
Voor de liefhebber is hieronder het verschil te zien
Deze Winntec durf ik makkelijk onder het differentieel te plaatsen zonder bang te hoeven zijn dat het misgaat.
Voor de liefhebber is hieronder het verschil te zien
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Mooi ding, en heel verstandig, ga je plezier van krijgen!
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
-
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 22 apr 2006 18:56
- Mercedes-Benz: Clk 200 compressor
- Locatie: Overijssel
Ja maar die mag je ook niet met elkaar vergelijken.
Die kleine gebruik ik alleen maar om onderweg eventueel een wiel te verwisselen.
Die ander gebruik je in schuur/garage.
Die kleine is ook nooit bedoeld geweest als serieuze garagekrik
Ook heel andere prijs/kwaliteit
Die kleine gebruik ik alleen maar om onderweg eventueel een wiel te verwisselen.
Die ander gebruik je in schuur/garage.
Die kleine is ook nooit bedoeld geweest als serieuze garagekrik
Ook heel andere prijs/kwaliteit