Schroef in oliefilter huis gevallen, help.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Mikedeleeuw
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2021 01:58
Mercedes-Benz: Clk cabrio V6 2.6 benzine 2003 w 209
Locatie: Roermond
Contacteer:

13 sep 2021 00:10

Nee heb hem achter het huis staan, maar geen brug en dergelijke om de motor eruit te halen. En geen ervaring…
Mikedeleeuw
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2021 01:58
Mercedes-Benz: Clk cabrio V6 2.6 benzine 2003 w 209
Locatie: Roermond
Contacteer:

13 sep 2021 19:11

Stel ik laat hem zitten, wat ik op YouTube en foto’s zie zou het eigenlijk geen kwaad kunnen wel?
kevin1990
Donateur
Berichten: 2068
Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
Mercedes-Benz: S211 320CDI Avantgarde bj 2004
Locatie: Dordrecht

13 sep 2021 19:36

De breedte van het olie kanaal zal niet voor niks zijn.
Zelfde als je een schip in het Seuz kanaal dwars neer legt... ;)

Dan hoeft die nog geen kant op te gaan. Je flow is niet meer optimaal voor smeren en koelen van bepaalde delen die het hard nodig hebben en stel hij gaat wel dieper zitten en zorgt ervoor dat er geen olie meer langs kan betekent dat 0 smering meer
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000
Gebruikersavatar
Mooster
Berichten: 689
Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
Mercedes-Benz: W126 560SEL, W203 270CDI, ex W210E55, S210 E55, W211 E55, W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL"Clinton"
Specialisatie: Blokrevisie, draaien/ frezen
Locatie: Amersfoort

14 sep 2021 12:33

Wat niet in een motorblok thuis hoort zou ik er niet in willen hebben
Alles went

ex: W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
Gebruikersavatar
DCG
Donateur
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 nov 2020 23:33
Mercedes-Benz: S205 C350e
Locatie: Zuid-Holland

15 sep 2021 12:28

Mikedeleeuw schreef: 13 sep 2021 19:11 Stel ik laat hem zitten, wat ik op YouTube en foto’s zie zou het eigenlijk geen kwaad kunnen wel?
Zou het risico zeker niet nemen, en als je dat wel doet blijf je altijd met de wetenschap rondrijden dat die schroef er in zit.

Heel zuur, maar denk dat je beter je verlies kunt nemen en hem naar een garage brengen. Kost wel geld, maar op deze manier heb je er ook niets aan.

Sterkte in ieder geval, moet zeggen dat ik deze topic met spanning volg en hoop(te) dat je de schroef er uit (zelf) krijgt.
coupe280
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 apr 2006 18:56
Mercedes-Benz: Clk 200 compressor
Locatie: Overijssel

15 sep 2021 14:39

Aan 1 kant. Heel hoog opkrikken ,daarna tegen motor kloppen met bv tegelmoker met gepast geweld ?
Kan hij dan ook niet de hoek om komen?
Mikedeleeuw
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2021 01:58
Mercedes-Benz: Clk cabrio V6 2.6 benzine 2003 w 209
Locatie: Roermond
Contacteer:

Gisteren 15:05

Heb er een sport van gemaakt om elke dag even te proberen, of ik die schroef en magneet eruit krijg. Heb het zojuist weer geprobeerd, grappig detail elke dag ontdek je weer wat nieuws :)

Vanmorgen met goede moed opgestaan, vandaag gaat het lukken!!!!
Maar helaas na 2 uur kloten, schelden heb ik het weer voor vandaag opgegeven. En steeds meer komt toch maar de gedachte naar boven om de time case eraf te halen. Maar als ik zie wat er los moet om de oliepan los te halen, ben ik al weer snel klaar.

Vandaag met mijn nieuwe (betaalbare) endoscoop van 8 mm, met magneet eraan geprobeerd. En nu begrijp ik een eerdere vraag geloof van Raimon : is hij in de invoer of afvoer terecht gekomen.

Zojuist kwam ik namelijk ineens een ketting tegen, ga ervan uit van de oliepomp. Maar evengoed het is een hele andere wereld daar in het blok, dus voor mij zonder echt kennis van een blok is het lastig te zien waar ik nu precies ben. Heb alle YouTube en enz wel gehad.

Denk dat ik morgen maar wat offertes ga opvragen voor het loshalen van de time cover, iemand een idee hier? Betreft een cabrio dus moet een berg los, volgens mij.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 4228
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

Gisteren 17:20

Mikedeleeuw schreef: Gisteren 15:05 is hij in de invoer of afvoer terecht gekomen.
Het filter werkt van buiten naar binnen. De olie loopt vanaf de pomp via de warmtewisselaar naar de buitenkant van het filter en gaat via de 'stengel' van de filterhouder het blok weer in richting de diverse oliekanalen. Je liet eerder weten dat de bout in het middelste gat was gevallen, dus dat moet dan in de afvoer van het filter zijn.

Voor het distributiedeksel moet er wel een hoop aan de kant. Grofweg, uitgaande van een 209465 (CLK 320):

- koelsysteem aftappen
- ventilator
- secundaire luchtpomp
- multiriem
- dynamo
- kleppendeksels met bobines
- koelvloeistofleidingen
- bovenste oliepan (daarvoor moet het subframe zakken dus het voorste deel van de uitlaat eraf etc.)
- aircocompressor
- riemspanner
- krukaspoelie
- kettingspanner
- oliefilterhuis met warmtewisselaar
- stuurbekrachtigingspomp
- poelie aan waterpomp

Dan kan het deksel eraf en kun je wat verder het blok in. Waarbij het de vraag is of je dan wel diep genoeg het oliekanaal in komt. Je bent dan in ieder geval de eerste hoek om. Ik kan je wel wat toelichting sturen als je daar prijs op stelt.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
kevin1990
Donateur
Berichten: 2068
Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
Mercedes-Benz: S211 320CDI Avantgarde bj 2004
Locatie: Dordrecht

Gisteren 18:15

Maar als er een magneet ligt bij de schroef. Kan deze magneet niet opgevist worden met een trekveer? Het zij een nylon variant met een metalen kop waar normaal koperdraad aan vast gemaakt worden of een stalen trekveer die geheel van metaal is? Die dingen kunnen perfect om hoekjes heen. Kosten niet de wereld en altijd handig. Als je maar zorgt dat de kop van metaal is dat magnetisch is...
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000
Mikedeleeuw
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2021 01:58
Mercedes-Benz: Clk cabrio V6 2.6 benzine 2003 w 209
Locatie: Roermond
Contacteer:

Gisteren 19:18

@gfgf ja heel graag iedere toelichting die je voor me hebt.
Mikedeleeuw
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2021 01:58
Mercedes-Benz: Clk cabrio V6 2.6 benzine 2003 w 209
Locatie: Roermond
Contacteer:

Gisteren 20:09

kevin1990 schreef: Gisteren 18:15 Maar als er een magneet ligt bij de schroef. Kan deze magneet niet opgevist worden met een trekveer? Het zij een nylon variant met een metalen kop waar normaal koperdraad aan vast gemaakt worden of een stalen trekveer die geheel van metaal is? Die dingen kunnen perfect om hoekjes heen. Kosten niet de wereld en altijd handig. Als je maar zorgt dat de kop van metaal is dat magnetisch is...
Heb een metalen trek veer en kunststof, maar het issue is dat je ze niet blind te pakken krijgt.
En de opening is te klein om endoscoop en een veer of iets dergelijks erdoor heen te krijgen.
Ik vermoed dat als er een endoscoop was met een grijper, dat het eventueel zou lukken.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 9600
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, Peugeot 306 cabriolet bj 2000, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

Gisteren 21:12

Kan je het niet proberen met een ijzerdraad waarvan je de kop in de bankschroef wat afplat / een grotere diameter geeft? Het ijzer zoekt de magneet en die de schroef.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings



Logboek W114 280 /8 M110 bj 1972 “Frits”
Plaats reactie