Gisteren bij het wisselen van winter naar zomervelgen/banden, vielen me wat druipsporen op (Rechtsvoor).
Even zoeken in de motorruimte leverde een olielekkage op aan de inlaat slang naar de Turbo (zie foto's)
De auto loopt nog zoals het hoort, geen foutmeldingen, dit bij een km stand van iets meer als 201k.
Ik heb de auto nu bijna een jaar, 6 maanden terug een grote beurt gehad, over 2 weken staat er weer een motorolie wissel gepland (na globaal 10K gelopen te hebben sinds de beurt)
Is er op basis van de foto's een idee wat er aan de hand kan zijn, en kan ik daar nog 2 weken mee doorrijden?
Zijn er controles die ik zelf kan uitvoeren, of gewoon rijden en de garage het laten oplossen?
De langklem lijkt los te zitten (open te staan) aan de bovenkant, heb m iets na gedraaid, maar hij zit toch echt vast..
S212/E250diesel/201k/2014
S212. Olielekkage bij inlaat slang Turbo.
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Als de slangklem niet los zat dan zit er misschien een scheurtje in de slang? Je zou de slang eens kunnen demonteren om hem goed te bekijken.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dit soort plekken bij de turbo zie je bij veel auto's wel wat zweet. Je kunt idd de (lagedruk) inlaatslang even loshalen, schoonmaken en weer terug zetten. Of je moet scheurtjes zien, dan kun je hem evt. vervangen. Kan verder geen kwaad. Olie die daar komt kan maar van 1 plek komen en dat is de turbo. Eerder in het traject zit enkel je luchtfilter.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 25 jun 2020 07:53
- Mercedes-Benz: E 250CDI T-model Bluetec 2014
Vandaag de slang de los gehad.
Volledig uitnemen is niet gelukt daar ik in de korte tijd die ik had de ontluchting slang niet loskreeg.
In het WIS staat gewoon lostrekken, maar ik kreeg er geen grip op, en wilde ook het verwarmingselement? in de ontluchting slang niet kapot trekken.
Aan de inlaatslang is verder weinig te zien, heb eerder de indruk dat de dichtring vervangen moet worden.
Heb de zaak schoongemaakt en weer gemonteerd.
Bij de oliewissel laat ik er wel even naar kijken, ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen schade gereden word tot die tijd.
Bedankt voor jullie input
Volledig uitnemen is niet gelukt daar ik in de korte tijd die ik had de ontluchting slang niet loskreeg.
In het WIS staat gewoon lostrekken, maar ik kreeg er geen grip op, en wilde ook het verwarmingselement? in de ontluchting slang niet kapot trekken.
Aan de inlaatslang is verder weinig te zien, heb eerder de indruk dat de dichtring vervangen moet worden.
Heb de zaak schoongemaakt en weer gemonteerd.
Bij de oliewissel laat ik er wel even naar kijken, ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen schade gereden word tot die tijd.
Bedankt voor jullie input
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
nu je het zegt, carterventilatie komt daar idd vaak op uit. En daar kan dus ook wel het nodige aan olie(damp) vandaan komen. Ook geen probleem normaal gesproken. Met een haakje/picktool moet je die vaak wat helpen (net als koelwaterslangen) om los te komen.
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Als je dit al een lekkage vindt
Komt trouwens wel vaker voor bij hogere kilometerstanden dat deze aansluiting vettig staat.
Komt trouwens wel vaker voor bij hogere kilometerstanden dat deze aansluiting vettig staat.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 25 jun 2020 07:53
- Mercedes-Benz: E 250CDI T-model Bluetec 2014
Och, met dit soort zaken begint het.
Doe je er niks aan word het er niet beter op.
Ik heb liever geen olie waar het niet thuis hoort, eventuele nieuwe lekkages/zweetplekken zie je dan tenminste ook.
Mijn vrouw haat zweetplekken