W460 290 turbo opgebouwd maar komt niet op toeren

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2006 19:58
Mercedes-Benz: G290 300SE Integro
Specialisatie: Cnc verspaner
Locatie: hoogerheide

06 mar 2021 14:29

Ik heb afgelopen week de turbo van een ssang young op mijn 290 blok gezet. Nu loop ik op het volgende probleem. Als ik vol gas hou in neutraal dan schiet ie gewoon naar de 5000 toeren valt weer terug naar de 2000 en schiet dan weer omhoog en dan weer hetzelfde verhaal opnieuw.
Haal ik de slang van de turbo los van de inlaat en geef dan gas blijft de auto wel op toeren.
Ik dacht zelf te weinig brandstof maar hij pluimt wel als ik gas geef. Wie heeft er tips of ervaring met de blokken?
TvanV
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 feb 2021 19:18
Mercedes-Benz: A140 W168

06 mar 2021 15:05

Is het een mechanische turbo zonder electra?
Ik vermoed namelijk dat de ECU wat informatie mist dan gaat hij dat gedrag namelijk vertonen.
Eigenlijk schiet hij in een soort beveiliging en doet hij een fuel cut.
Liever een ster in de gril dan een Franse rampen bak.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2006 19:58
Mercedes-Benz: G290 300SE Integro
Specialisatie: Cnc verspaner
Locatie: hoogerheide

07 mar 2021 19:28

TvanV schreef: 06 mar 2021 15:05 Is het een mechanische turbo zonder electra?
Ik vermoed namelijk dat de ECU wat informatie mist dan gaat hij dat gedrag namelijk vertonen.
Eigenlijk schiet hij in een soort beveiliging en doet hij een fuel cut.
Is gewoon een mechanische.
Maar kom erachter dat de pomp er toch niet geschikt voor is.
TvanV
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 feb 2021 19:18
Mercedes-Benz: A140 W168

07 mar 2021 21:35

Ja als het een mechanische turbo is met mechanische inspuiting dan moet je een pomp hebben die het volume en de inspuit druk verhoogd, een verstuiver voor een ingeblazen motor heeft een lagere openings druk dan verstuivers voor een geblazen diesel.
Ik weet nog van mijn Volvo 760 dat daar een soort paddestoel bovenop de pomp zat die werkte als een soort vervroeger.
Heb je wel de verstuivers die geschikt zijn voor een turbo? Anders gaat hij zogezegd pissen IPV vernevelen en dan zal hij ook nooit goed lopen en de timing van de pomp moet echt goed zijn willen ze bere sterk zijn en knikkeren als een naaimachine.
Liever een ster in de gril dan een Franse rampen bak.
Plaats reactie