Het liefst in de ochtendHelmy schreef:Je staat erbij en het wordt doorgegeven aan ATR. Weet je al of je in de ochtend of middag mee wilt in de rondleiding?voorerwin schreef:Bij deze wil ik mij graag aanmelden voor de rondleiding en lunch
ATR spoeldag 18 mei 2019
- animalfonz
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 05 nov 2018 21:47
- Mercedes-Benz: (w204 300 sold) / SLK R171 350/ e63AMG S212
- Specialisatie: wrappen
- Locatie: Wageningen
Ben dr klaar voor en mn auto ook
- animalfonz
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 05 nov 2018 21:47
- Mercedes-Benz: (w204 300 sold) / SLK R171 350/ e63AMG S212
- Specialisatie: wrappen
- Locatie: Wageningen
Ik wil hierbij iedereen bedanken die deze dag mogelijk heeft gemaakt. Veel gezien en geleerd . toppie
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ja ook via deze weg wil ik de organisatie weer bedanken voor het mogelijk maken van deze dag
De bak lijkt nu lekkerder te schakelen (kan ook het placebo effect wezen)
Hierbij nog wat enkele foto's door mij gemaakt
De bak lijkt nu lekkerder te schakelen (kan ook het placebo effect wezen)
Hierbij nog wat enkele foto's door mij gemaakt
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
wordt bij het olie verversen/spoelen altijd automatisch de stekker vervangen (want die zou lekkage problemen kunnen geven) in vorige posts ove de versnellingsbak las je daar regelmatig over in deze helemaal niks.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Bij mij is het gewoon gedaan ik heb er niet ook gevraagd en ook niet gevraagd waarom ze de stekker vervangenmotorhan schreef:wordt bij het olie verversen/spoelen altijd automatisch de stekker vervangen (want die zou lekkage problemen kunnen geven) in vorige posts ove de versnellingsbak las je daar regelmatig over in deze helemaal niks.
Hier staat dat bij de 722.6 bak de stekker indien nodig vervangen wordtOnderhoudsprijzen:
722.6 → €325,- inclusief btw en incl. vervangen bakstekker (indien nodig)
Maar bij mijn weten was het ook een standaard actie om de stekker mee te vervangen
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
Dan vind ik het opmerkelijk, de 212 is donderdag bij ATR geweest maar er staat op het het rapport niets over een e.v. vervangen stekker. en op mijn vraag per mail aan Nigel geen reactie. Als het niet nodig was is dat ook fijn om te weten en wat is dan het criterium wel of niet vervangen.
er was welvermeld dat de hardy schijven haarscheurtjes hebben.
er was welvermeld dat de hardy schijven haarscheurtjes hebben.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5667
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Heb jij geen 7-bak, Han? Ik geloof niet dat het probleem met die stekker daar speelt. Overigens is volgens de documentatie van MB maar eenmalig vervangen nodig. De nieuwere stekkerhuls die niet meer lekt heeft dan een of andere stip waaraan je 'm kunt herkennen. Maar omdat zo'n ding maar een paar € kost, wordt hij meestal voor de zekerheid toch vernieuwd.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Bel anders even met ATR, dan kun je het direct vragen en kunnen zij het ook direct terugzoeken en een antwoord geven . Ze kunnen ivm de drukte niet de hele dag ook de email in de gaten houden, proberen ze wel maar soms gaat dat even niet (vooral niet met zo'n vol spoel-weekend als nu).motorhan schreef:Dan vind ik het opmerkelijk, de 212 is donderdag bij ATR geweest maar er staat op het het rapport niets over een e.v. vervangen stekker. en op mijn vraag per mail aan Nigel geen reactie. Als het niet nodig was is dat ook fijn om te weten en wat is dan het criterium wel of niet vervangen.
er was welvermeld dat de hardy schijven haarscheurtjes hebben.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Sam Oudshoorn
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 30 nov 2014 18:13
- Specialisatie: Versnellingsbakken
- Locatie: Montfoort
- Contacteer:
Bij de 722.6 (de wel bekende 5traps automaat) doen wij standaard de stekker doorvoer mee vervangen.
De stekker doorvoer kost maar een paar euro en daarmee voorkom je de kans dat deze gaat lekken.
Bij de 722.9 (de 7traps automaat) is dit niet nodig aangezien deze O-ringen bij de TCU (bak computer) heeft.
De TCU zit tevens in de bak gemonteerd en is met de doorvoer naar buiten een stuk beter ontwikkeld.
Verder worden de bounded seals (de afdichtingen bij de koelleidingen) vervangen indien de koelleiding los gepakt word.
In sommige gevallen (ook tijdens de forum dag) raakt er wel eens schroefdraad beschadigd dit proberen wij zo netjes mogelijk te herstellen.
Mocht dit allemaal binnen de perken blijven kwa tijd zullen wij hier geen extra kosten voor doorbelasten.
Voor ons staat kwaliteit hoog en zullen wij niet besparen op een stekker doorvoer of afdoen aan de kwaliteit door er tijdsdruk achter te zetten.
Als er vragen zijn kan er uiteraard altijd (binnen werktijden ) gebeld worden.
Met vriendelijke groet,
Sam Oudshoorn
ATR Transmissies
De stekker doorvoer kost maar een paar euro en daarmee voorkom je de kans dat deze gaat lekken.
Bij de 722.9 (de 7traps automaat) is dit niet nodig aangezien deze O-ringen bij de TCU (bak computer) heeft.
De TCU zit tevens in de bak gemonteerd en is met de doorvoer naar buiten een stuk beter ontwikkeld.
Verder worden de bounded seals (de afdichtingen bij de koelleidingen) vervangen indien de koelleiding los gepakt word.
In sommige gevallen (ook tijdens de forum dag) raakt er wel eens schroefdraad beschadigd dit proberen wij zo netjes mogelijk te herstellen.
Mocht dit allemaal binnen de perken blijven kwa tijd zullen wij hier geen extra kosten voor doorbelasten.
Voor ons staat kwaliteit hoog en zullen wij niet besparen op een stekker doorvoer of afdoen aan de kwaliteit door er tijdsdruk achter te zetten.
Als er vragen zijn kan er uiteraard altijd (binnen werktijden ) gebeld worden.
Met vriendelijke groet,
Sam Oudshoorn
ATR Transmissies
Het is al gezegd maar ook ik wil de mensen van ATR en Helmy &Arjen bedanken voor de organisatie en uitleg. Was een supermiddag en erg leuk om wat inzicht te krijgen in wat ze bij ATR allemaal kunnen. Was het zeker waard om vanuit Groningen te komen kijken en om dan lekker terug te rijden met een gespoelde bak is zeker ook geen straf.
Groet Bo
Groet Bo
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Mooi om te horen dat het goed bevallen is, en leuk om wat bekende gezichten terug te zien en wat gezichten voor het eerst te zien.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection