Even voorstellen

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
YvesH
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2019 22:35
Mercedes-Benz: 500 SEC C126 type 2 1989

30 okt 2019 22:55

Beste iedereen,

graag wou ik mijn C126 even voorstellen : Officieel is het volgens de inschrijving een Mercedes 380 SEC van 1983 maar in werkelijkheid is het een 500 SEC van ten vroegste 1989 vermits er op het dashboard een ASR lampje staat te branden tijdens het starten van deze V8. Ook vind ik ook een 117.965 motornummer terug ....
Deze zwarte SEC staat op een 20 tal km van Brussel en heeft vreselijk lang stil gestaan. Ondertussen heb ik oa alle injectoren vervangen samen met de brandstofverdeler van de KE Jetronic . Uiteraard nieuwe bougies, nieuwe stuurstangen, nieuwe lampjes rondom en torpedo zekeringen. De wagen draaide erg slecht zowel op LPG als op benzine.... en verspreidde heel veel blauwe rook. Alles is aangepakt om deze door de technische controle te krijgen (jullie APK) en jawel kan ik eindelijk een kenteken aanvragen en de verzekering starten als Old Timer (bij ons een kenteken met een 0 -AAA-123 vorm) . Dit betekent dat ik vananf nu om de 2 jaar de wagen aan dien te bieden bij de periodieke technische controle old timers waar men alles nagaat om de wagen veilig in het verkeer los te laten.
Nu zijn er nog een aantal aandachtspunten zoals de klepsteelrubbers, het schuif/kanteldak is geblokkeerd, een lek in het stuurhuis, oppervlakkige roest op het koetswerk in de buurt van de wielen. Gelukkig heb ik onlangs de wagen helemaal met Waxoyl anti roest laten behandelen zodat de roestvorming gestopt is en op termijn omdraait.
Op jullie site heb ik ondertussen al een pak informatie teruggevonden en kijk uit om in de toekomst zelf wat te kunnen posten ivm bijvoorbeeld het restaureren van het schuif/kanteldak.
Met vriendelijke groetjes Yves
Plaats reactie