Nieuw op dit forum

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
2Xtreme
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jun 2019 21:15

27 jun 2019 23:01

Hallo allemaal,

Vanaf vandaag mag ik my Mercedes rijder noemen. Het is een Avantgarde C klasse automaat van de 11e maand 2009.
Ik heb de auto in Duitsland gekocht en het was echt een zeer bijzondere auto. 88.000 km op de teller, altijd onderhoud bij Mercedes gehad, alle rekeningen aanwezig, altijd in een garage gestaan, 1e eigenaar. Het motor compartiment zag er nog zo nieuw uit, dat ik zelfs aan de buitenkant en onder het motorblok geen spoor van olie kon vinden. Cardan buitenkant was ook kurk droog, Draagarmen onder de auto zagen eruit alsof de auto 1 maand oud was. Na een uitgebreide proefrit, wist ik niet hoe snel ik naar de bank moest om de zaak af te handelen. Bij de autoverkoper stond de telefoon n.l al roodgloeiend. maar gelukkig is ie nu van mij. En hoop heel wat met jullie aan informatie te kunnen delen. De reden dat ik Mercedes ben gaan rijden is dat ik 10 juni j.l betrokken was bij een zeer zwaar ongeluk tussen Pforzheim en Leonberg op de A8 richting Stuttgart. Ik werd aangereden door een jongeman van 23 die de Mercedes C klasse uit 2014 van zijn pa geleend had en 160 reed, veel te hard voor als het zwaar regent. De Benz ging door de snelheid aquaplaneren en ging van de linkerbaan naar de rechterbaan waar ik reed en drukte mij door de hoge snelheid, rechts de vangrail in, daardoor werd mijn bedrijfs Ford Connect aan de voorkant opgetild en omgekiept. En op de bestuurderszijde schoof ik over het asfalt naar de linkerbaan, botste daar weer tegen de betonnen vangrail en werd weer de rijbaan opgeduwd en kwam in het midden van de autobahn tot stilstand. Dat was het vreselijkste moment de stilte. Ik verwachte n.l elk moment nog een knal van een vrachtwagen, maar die konden gelukkig nog op tijd stoppen. Wat er toen door me heenging.....is echt niet te beschrijven. Tijdens de botsproef is het echt of je in een of andere actiefilm bent beland, en je zelf af vraagt of je in slaap gevallen bent, Ik heb echt gedacht dacht dat ik het ongeval niet zou overleven. Maar moeder natuur was mij welgezind en vond dat ik nog een tijdje van het leven mocht genieten. En dat doe ik dan ook weer met volle teugen. Ik heb aan het hele voorval gelukkig maar 2 gebroken vingertjes overgehouden. De artsen in Leonberg vonden het ongelooflijk dat ik het er zo goed van afgebracht heb. een paar weken daarvoor had een moeder met 2 kinderen het leven gelaten. Er wordt ook altijd zeer hard gereden daar.
Nadat ik de schade aan de Mercedes zag, kon ik mijn ogen niet geloven.
https://www.stuttgarter-nachrichten.de/ ... 5e85.html/
https://www.youtube.com/watch?v=WQBe36MtGt4
Deze had na de 160km/u lancering zo weinig schade dat het mij overtuigde dat het wel een hele veilige auto moest zijn. Mijn toenmalige Xsara Picasso van 2005 was door zo een knal helemaal opgerold geweest denk ik.
Daarbij rijd de Benz zo klasse echt geen vergelijk met de Citroen. Het sturen in bochten is zo geweldig door de achterwiel aandrijving. En geeft ook veel beter aan waar de grens voor het uitbreken ligt vind ik. Veel beter dan bij voorwiel aandrijving. Het sturen met de Benz is ook veel verfijnder. Kortom ik ben een blij mens. Ik leef nog en ik heb een Benz..
Laatst gewijzigd door 2Xtreme op 28 jun 2019 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars_
Berichten: 368
Lid geworden op: 25 sep 2018 12:24
Mercedes-Benz: S213
Locatie: GLD

28 jun 2019 10:03

Wat een verhaal! :o Bizarre ervaring die je gelukkig na kunt vertellen!

Veel plezier en veilige km’s gewenst! 8-)
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3603
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

28 jun 2019 13:54

Zo, dat is nog eens een binnenkomer. :o Gelukkig heb je er niet al te veel letsel aan overgehouden. Zo te zien vervoerde je ook nog eens iets bijzonders.

Welkom, en gefeliciteerd met de aanwinst. Foto's zijn altijd welkom. :goedzo:
Gebruikersavatar
2Xtreme
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jun 2019 21:15

28 jun 2019 21:24

S_W204 schreef:Zo, dat is nog eens een binnenkomer. :o Gelukkig heb je er niet al te veel letsel aan overgehouden. Zo te zien vervoerde je ook nog eens iets bijzonders.

Welkom, en gefeliciteerd met de aanwinst. Foto's zijn altijd welkom. :goedzo:


Ik had medische Isotopen bij me, En was onderweg naar Italie. Echt heel toevallig die dag waren we met 2 auto's onderweg, de eerste keer dat dit gebeurde. Mijn collega reed een half uur voor me uit. is omgedraaid om de spullen uit mijn auto mee te nemen. Gelukkig maar voor de pat. in Italie, die konden gelukkig nog wel behandeld worden, weliswaar met wat vertraging. Als je al zo ziek bent, wil je niet nog horen dat een behandeling niet door kan gaan.

Ik wil graag foto's plaatsen van mijn auto, maar weet nog niet zo goed hoe ik zaken moet uploaden, een ander item van mij op het forum staat de foto gekanteld, weet niet hoe ik dat recht kan zetten. Als je het weet hoor ik het graag
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3603
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

28 jun 2019 21:59

Komt door een stukje exif-data in de foto waardoor het draait (gok dat je een iPhone gebruikt). Als je dit verwijdert dan zit je goed.
Gebruikersavatar
2Xtreme
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jun 2019 21:15

28 jun 2019 22:22

Inderdaad ik heb een Iphone.
Plaats reactie