Hallo,
Even voorstellen, mijn naam is Chris en sinds kort zijn wij eigenaar van een W169 A150 uit 2004.
De auto is bedoeld als wagentje voor mijn vrouw en daarom zijn we voor een wat ‘rijkere’ uitvoering wezen shoppen in Duitsland.
Wij zijn 3e eigenaar met 132k op de teller. De auto is dealer onderhouden tot +/-90k waarna de 2e eigenaar wat slordiger is geweest met het onderhoud. De auto heeft hoe hij er nu bij staat wat liefde nodig.
Verder heeft de auto Panorama dak, leren bekleding, Xenon en stoelverwarming om de auto compleet te maken.
Binnenkort de auto uitlezen (gaf een BAS/ESP/ABS storing en dus ook noodloop) en een algemene check doen bij de dealer.
Verder rijd hij perfect (geen roest!!) en staat ie er goed bij.
Jullie zullen me vaker zien op t forum!
Groeten!
Even voorstellen...A150 W169
Story of the car
Codes:
Lack-Code:
* 375U ATOLLBLAU - METALLICLACK
Innenausstattung:
* 801A LEDER / NAPPA / SEMIANILIN - SCHWARZ / ANTHRAZIT
* 280 LEDERLENKRAD UND LEDERSCHALTHEBEL
* 293 SIDEBAG IM FOND LINKS UND
* 417 LAMELLENDACH
* 570 ARMLEHNE KLAPPBAR VORN
* 573 KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX IM FOND
* 580 KLIMAANLAGE
* 593 WD-GRUENES GLAS RUNDUM, HEIZB. HECKSCHEIBE, ESG-BF
* 614 BI-XENON-SCHEINWERFER RECHTSVERKEHR
* 619 ABBIEGELICHT
* 723 GEPAECKRAUMABDECKUNG
*800ALEDER / NAPPA / SEMIANILIN
* 873 SITZHEIZUNG FAHRERSITZ LINKS UND RECHTS
* 954 AUSSTATTUNGSPAKET
* M15 HUBRAUM 1,5 LITER
* M266 R4-OTTOMOTOR M266
* R30 LM-RAD 5-DOPPELSPEICHEN-DESIGN 16" RUNDUM
* U37 NEBELSCHEINWERFER
* U46 WEGFALL HECKSPOILER
* U59 SITZKOMFORT-PAKET
1e eigenaar
Mevrouw had een vriendje in Tsjechie en de W169 werd in dus dienst gebracht om te forensen tussen Oost-Duitsland en Tsjechie. De auto is voornamelijk daar bij de plaatselijke Mercedes-Benz specialist onderhouden.
Daarna heeft de auto van 2015 tot nu toe in Berlijn geleefd met de vorige eigenaar. Deze kerel heeft echter geen onderhoud gepleegd of iig heel weinig.
Het plan is om de auto weer in top conditie te krijgen !
Wat er in 1e instantie nog moet gebeuren:
-keuring RDW
-aangifte bpm doen
-kentekenplaten erop schroeven
-Foutmelding (noodloop) oplossen
-Aanloopgeluid oplossen (bij uitrollen met motor gekoppeld. Druklager?)
-Nieuwe interieur filter, luchtfilter, olie & oliefilter
-stoelhendel bestuurderstoel vervangen
-linker interieurlampje vervangen
-deur contact schakelaar vervangen
.......en gaan
Noodloop
De auto schoot na een aantal km op de terugweg uit Berlijn in de noodloop. In eerste instantie schrok ik ervan, je verwacht het toch niet! Ergste nachtmerrie dan? Onderzoek naar de foutmelding wees uit dat het vermoedelijk een defecte remlichtschakelaar zou kunnen zijn of een defecte stuurhoek-sensor. Ik nam de gok en wist de auto zonder problemen verder naar Nederland te rijden. Gek genoeg verscheen het probleem niet meer als ik het volgende deed: noodloop schiet in, koppeling in, laten rollen, contact 1 slag uit, contact weer in, koppeling omhoog. De motor slaat uiteraard weer aan, en de volgende honderden km’s geen problemen meer. Ga ik echter op de vluchtstrook stil staan en de auto daar weer helemaal opnieuw starten dan schiet ie 20min later weer in de noodloop.
Eenmaal thuis besloten om de remlichtschakelaar te vervangen aangezien dit een simpel klusje is. Dit loste het probleem helaas niet op. Hij schiet alsnog in noodloop met dezelfde melding.
Wat opvalt, bij stilstand zit er een kleine speling in het stuur. Zou deze speling in het stuurhuis dan voor de noodloop zorgen ?
Volgende week 20/6 breng ik de auto voor de RDW keuring en laat ik de auto uitlezen. Hopelijk verteld de garage me waar de foutmelding vandaan komt.
Aanloopgeluid
Daarnaast hebben we tijdens het uitrollen van de auto een aanloopgeluid. Bij het intrappen van het koppelingspedaal verdwijnt dit geluid. Ik denk dat het vanuit de drukgroep moet komen. Iemand een idee? Ik denk zelf de druklager.
Wordt vervolgd !
Codes:
Lack-Code:
* 375U ATOLLBLAU - METALLICLACK
Innenausstattung:
* 801A LEDER / NAPPA / SEMIANILIN - SCHWARZ / ANTHRAZIT
* 280 LEDERLENKRAD UND LEDERSCHALTHEBEL
* 293 SIDEBAG IM FOND LINKS UND
* 417 LAMELLENDACH
* 570 ARMLEHNE KLAPPBAR VORN
* 573 KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX IM FOND
* 580 KLIMAANLAGE
* 593 WD-GRUENES GLAS RUNDUM, HEIZB. HECKSCHEIBE, ESG-BF
* 614 BI-XENON-SCHEINWERFER RECHTSVERKEHR
* 619 ABBIEGELICHT
* 723 GEPAECKRAUMABDECKUNG
*800ALEDER / NAPPA / SEMIANILIN
* 873 SITZHEIZUNG FAHRERSITZ LINKS UND RECHTS
* 954 AUSSTATTUNGSPAKET
* M15 HUBRAUM 1,5 LITER
* M266 R4-OTTOMOTOR M266
* R30 LM-RAD 5-DOPPELSPEICHEN-DESIGN 16" RUNDUM
* U37 NEBELSCHEINWERFER
* U46 WEGFALL HECKSPOILER
* U59 SITZKOMFORT-PAKET
1e eigenaar
Mevrouw had een vriendje in Tsjechie en de W169 werd in dus dienst gebracht om te forensen tussen Oost-Duitsland en Tsjechie. De auto is voornamelijk daar bij de plaatselijke Mercedes-Benz specialist onderhouden.
Daarna heeft de auto van 2015 tot nu toe in Berlijn geleefd met de vorige eigenaar. Deze kerel heeft echter geen onderhoud gepleegd of iig heel weinig.
Het plan is om de auto weer in top conditie te krijgen !
Wat er in 1e instantie nog moet gebeuren:
-keuring RDW
-aangifte bpm doen
-kentekenplaten erop schroeven
-Foutmelding (noodloop) oplossen
-Aanloopgeluid oplossen (bij uitrollen met motor gekoppeld. Druklager?)
-Nieuwe interieur filter, luchtfilter, olie & oliefilter
-stoelhendel bestuurderstoel vervangen
-linker interieurlampje vervangen
-deur contact schakelaar vervangen
.......en gaan
Noodloop
De auto schoot na een aantal km op de terugweg uit Berlijn in de noodloop. In eerste instantie schrok ik ervan, je verwacht het toch niet! Ergste nachtmerrie dan? Onderzoek naar de foutmelding wees uit dat het vermoedelijk een defecte remlichtschakelaar zou kunnen zijn of een defecte stuurhoek-sensor. Ik nam de gok en wist de auto zonder problemen verder naar Nederland te rijden. Gek genoeg verscheen het probleem niet meer als ik het volgende deed: noodloop schiet in, koppeling in, laten rollen, contact 1 slag uit, contact weer in, koppeling omhoog. De motor slaat uiteraard weer aan, en de volgende honderden km’s geen problemen meer. Ga ik echter op de vluchtstrook stil staan en de auto daar weer helemaal opnieuw starten dan schiet ie 20min later weer in de noodloop.
Eenmaal thuis besloten om de remlichtschakelaar te vervangen aangezien dit een simpel klusje is. Dit loste het probleem helaas niet op. Hij schiet alsnog in noodloop met dezelfde melding.
Wat opvalt, bij stilstand zit er een kleine speling in het stuur. Zou deze speling in het stuurhuis dan voor de noodloop zorgen ?
Volgende week 20/6 breng ik de auto voor de RDW keuring en laat ik de auto uitlezen. Hopelijk verteld de garage me waar de foutmelding vandaan komt.
Aanloopgeluid
Daarnaast hebben we tijdens het uitrollen van de auto een aanloopgeluid. Bij het intrappen van het koppelingspedaal verdwijnt dit geluid. Ik denk dat het vanuit de drukgroep moet komen. Iemand een idee? Ik denk zelf de druklager.
Wordt vervolgd !
- W204Avantgarde
- Berichten: 4065
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Druklager of diff lagers in de bak zelf.
Zeker weten maat, volgende week donderdag gaat dat ook gebeuren.Peter schreef:Ik zou hem eerst invoeren en BPM aftikken en daarna opknappen
Fijne auto, veel leuke en veilige km's gewenst!
Fijne wagen is het zeker !!
Ze zeggen weleens, voorbereiden is het halve werk. Alle informatie is meer dan welkom!
Wat betreft de noodloop is even (laten) uitlezen uiteraard het verstandigste.
Maar om toch een wilde gok te doen gebasseerd op de symptomen en je manier om het weer tijdelijk op te lossen zou ik het eerste denken aan een EGR klep die niet meer zo soepel werkt.
Maar om toch een wilde gok te doen gebasseerd op de symptomen en je manier om het weer tijdelijk op te lossen zou ik het eerste denken aan een EGR klep die niet meer zo soepel werkt.
Zo zie je maar dat het uitlezen eerst moet gebeuren...het bleek een defecte toerentalsensor!
De BPM is betaald, het kentekenbewijs onderweg en dan kan het opknappen beginnen.
Ik denk dat we als eerst alle vloeistoffen en filters maar gaan aanpakken om vervolgens de druklager te doen. Best balen om erachter te komen dat het zo een tijdrovende klus is bij de W169
Daarnaast zijn wij nog op zoek naar een originele versnellingspook, 5 bak. Iemand een suggestie?
De BPM is betaald, het kentekenbewijs onderweg en dan kan het opknappen beginnen.
Ik denk dat we als eerst alle vloeistoffen en filters maar gaan aanpakken om vervolgens de druklager te doen. Best balen om erachter te komen dat het zo een tijdrovende klus is bij de W169
Daarnaast zijn wij nog op zoek naar een originele versnellingspook, 5 bak. Iemand een suggestie?