Op zoek naar de ster

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
Mac vdbroek
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2019 12:14
Mercedes-Benz: Renault clio

23 mar 2019 22:15

Hallo
Ik ben michel van den broek 47 jaar en ben geintereseerd in in een w 210 of w 211. Benzine wat zijn de motoren die je moet mijden en de evt roest problemen of andere min punten van bepaalde type en bouwjaren
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

23 mar 2019 22:42

Veel plezier op het forum. Met de zoekfunctie (klaplijstje linksboven, '"snelle links") kan je op W211, M271, M272, M111, M112 heel veel informatie over de E-klasse en de verschillende motorblokken die er in de loop vd bouwjaren in zijn toegepast vinden. Een 210 is ovrgs aanmerkelijk roestgevoeliger dan een 211.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

23 mar 2019 22:56

210 krijg je roest gegarandeerd als standaard optie vanaf de folder....
211 geen of nauwelijks roest en geen specifieke problemen met de motoren bekend voor de facelift/mopf.
Hou bij de 211 ca 1500 achter de hand voor een sbc pomp tot de facelift/mopf en eenzelfde bedrag voor balgen achter bij de S211 zonder airmatic va een jaar of 10 oud.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Plaats reactie