Niels, toch maar ff voorstellen

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
Niels750
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2013 21:26
Mercedes-Benz: Skoda, Toyota en BMW

08 mar 2019 11:22

Goeiedag, omdat ik wat aan het rondneuzen ben en ooit eens had aangemeld stel ik met toch maar ff voor. Ik ben Niels een inmiddels 43 jarige Groninger en liefhebber van alles wat fossiele vloeistoffen tot zich neemt en dat met rook en lawaai omzet in beweging. Tot op heden zelf geen Mercedes gehad en die ideeën ook een beetje laten varen nu de diesel in de ban is. Ik had best graag een E-Station op diesel gehad als daily maar de MRB is me gewoon te gortig. Momenteel rijd ik dagelijks in een '02 A8 op LPG en die moet gezien de investeringen nog ff mee waarschijnlijk. Verder nog een Prius voor de vrouw, nog wat hobby spul in de garage en technisch opgeleid en werkzaam.

Dus terug naar Mercedes, een kennis van me heeft zich (helaas) laten verleiden tot de aanschaf van een '05 CLS350 waarvan het motorstoringslampje brandt en ik vrees met grote vrezen voor de achilleshiel van dit blok. Ik ben wat info aan het vergaren maar we moeten eerste maar even met een endoscoop de motor in denk ik.

Daarnaast heeft mijn pa een B170 waarvan momenteel zeer selectief het motorstoringslampje brandt. Verder geen symptomen zodat het wat lastig is uit te zoeken. De storingscode geeft aan dat het een vacuüm/MAP probleem is maar volgens de geleerden is die sensor niet vaak stuk, realtime data uitlezen laat zien dat de lambda sensor af en toe een iets arm mengsel geeft (0.9V? ff uit mijn hoofd), gasklephuis wordt ook vaak als boosdoener aangemerkt maar het blok loopt verder goed. Dus voordat ik onderdelen ga vervangen....
Niels750
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2013 21:26
Mercedes-Benz: Skoda, Toyota en BMW

24 apr 2020 21:15

Uiteindelijk was revisie van het gasklephuis de oplossing voor de B170. Het motortje liep weer als nieuw. Dus vol tevredenheid er nog wat kilometers op gezet en is de speurtocht naar een W246 gestart.
Plaats reactie