Hallo

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
Gaskachel
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2019 21:15

08 jan 2019 21:37

Beste Mensen, ik ben lid geworden van dit forum omdat ik op zoek ben naar een leuke Mercedes.
Mijn schoonvader heeft sinds een jaar of 2 een C180 uit 2004 gekocht en is daar heel tevreden mee.
wel zijn daar de afgelopen 2 jaar een paar dingen mee geweest.

zo is recentelijk voor 1200 euro de vliegwiel vervangen, evenals de distributieketting, de nokkenastandwielen,
en filters en olie. duur grapje, zeker voor een auto met net anderhalve ton. ook is er een probleem met de passagiersstoel voor,
daar schiet de zekering elke keer uit zodat de stoel niet verstelbaar is. daarnaast zit er een beetje roestblaasjes bij de passagiersdeur.

ik lees hier en daar op autoweek reviews een aantal ervaringen over hetzelfde model, zoals terugkerende problemen met afbrekende veren voor,
kromtrekkende remschijven voor, smeltende koplampfittingen, plots extreem hoog benzineverbruik en veel roest bij pre-facelift? modellen.

Ik hoop dat er hier een aantal mensen zitten die eerlijke ervaring hebben met dit model, en met tips om een juiste te vinden en probleemgevallen te ontwijken.

Ik ben opzoek naar een Mercedes C-Klasse tussen 2001 en 2006, het W203 model, benzine.
Ik zit te zoeken naar het c180 kompressor type, maar zou geen problemen hebben met een sterkere motor.
het verbruik moet redelijk blijven.
ik wil wel minimaal airco, cruise control en elektrische ramen hebben, en zit te kijken tussen 5000 en 7000 euro.
dan komen de meeste uit op ongeveer 100.000 tot 160.000 km.

is dat een redelijke kmstand en wat kan ik gemiddeld per jaar aan kosten verwachten? zitten er met die kmtrage nog grootse dingen aan onderhoud aan te komen?

ik rijd voor mn werk gemiddeld 60 km per dag, 90% snelweg. ongeveer 1000 km per maand, en privé 300 km per maand. da's uiteraard zonder vakanties enzovoorts.

hoe is het daadwerkelijke verbruik op de snelweg met deze auto? en komt hij beetje mee in het verkeer?

alvast bedankt beste mercedes-rijders!
vincentstans
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2019 17:12

13 jan 2019 17:49

Hallo,

Ik ben Vincent en rij nou net zo'n auto die jij wilt. Sinds een maand of 2 rij ik een Mercedes w203 c klasse 1998cc kompressor. En ik ben er erg blij mee. Staat 230.000 op en rijdt nog prima iedereen voorbij. Ik hou er wel van on hem in te trappen en rij best agressief. Mijn verbruik over 2500km ligt op 10.1L / 100KM. Op de dag stand verschilt het tussen 9.2L en 12L / 100KM maar dat ligt er net aan hoeveel km je rijdt.

Ik heb nog niets hoeven vervangen want ik heb hem niet zo lang dus qua kosten kan ik niks zeggen. Qua eisen ik denk dat je goed moet zoeken om een Mercedes te vinden van na 2000 zonder elektrische ramen. Cruise control is ook wel een beetje standaard. En de airco is wel optioneel maar genoeg te vinden.

Suc6 in de zoek tocht
Plaats reactie