Hallo, hierbij stel ik mijzelf even voor: ik ben Marco Visser wonende te Aartswoud (maar momenteel voor werk in Liberia)..
Belangrijker denk ik, het voorstellen van mijn auto: een MB E500 4-Matic Kombi. Oftewel een heerlijke E kombi met zo'n 380 pk! De eerste (Belgische) eigenaar heeft daarnaast ongeveer alle opties aangekruist, inclusief verwarmde, koelende en masserende stoelen die ook nog eens meewerken (of beter, tegenwerken) in de bochten.. Echt helemaal top! Ik rijd er nu ruim een jaar in en ben nog steeds verliefd. Het is het mijn enige 'zonde' in mijn verder zeer groene, milieubewuste leven, maar ik kan er mee leven..
Het is een echte 'wolf in schaapskleren', want degelijk zwart-grijs half-geblindeerde ramen en geen enkel typeplaatje o.i.d. aan de buitenzijde waardoor alleen de kenner doorheeft wat er voorbij rijdt. Het enige waar ik me wat aan stoor is het 'matige' geluid dat de V8 afgeeft. Zowel in als rondom de auto is deze vrijwel onhoorbaar. Hiervoor heb ik enkele Amerikanen en een Maserati (GT3200 uit 2000) gereden met V8, maar die maakte toch aanmerkelijk meer herrie (in de goede zin van het woord, dwz, mooie herrie ). Ik begrijp dat moderne auto's beter geïsoleerd zijn - de Benz is van (omstreeks) 2008 - maar een beetje geluid mag-ie m.i. toch wel maken..
Mijn vraag is daarom of jullie adviezen hebben om het geluid wat 'op te leuken'. Ik dacht zelf aan een nieuw uitlaatsysteem, in eerste instantie Akrapovic (want dat is de enige die ik ken), maar ik geloof niet dat deze beschikbaar is voor de E500. Wat dan wel? En hoe/waar (liefst in NH-boven het IJ) kan ik dit laten doen? Alvast veel dank voor je reactie!
Voorstellen en technische vraag
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Welkom!
De vraag over de uitlaat kan je beter stellen in de rubriek Technische Vragen, niet iedereen leest
“Even voorstellen”
De vraag over de uitlaat kan je beter stellen in de rubriek Technische Vragen, niet iedereen leest
“Even voorstellen”
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- TheDiver
- Berichten: 4276
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Gave wagen zeg en de kleur is ook top.
Iets van blauw / grijs.
grtzz
Iets van blauw / grijs.
grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Welkom, eindelijk weer eens iemand die deze versie met een best zeldzame "leuke" motor en dan blijkbaar ook nog aardig gevuld met opties heeft aangeschaft
Heerlijke auto waar je ongetwijfeld van geniet
Heerlijke auto waar je ongetwijfeld van geniet
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- Evan
- Berichten: 6607
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Prachtige uitvoering inderdaad, jammergenoeg zijn er niet veel met dit V8 blok en werden de 350 modellen meer verkocht.E55amg schreef:Welkom, eindelijk weer eens iemand die deze versie met een best zeldzame "leuke" motor en dan blijkbaar ook nog aardig gevuld met opties heeft aangeschaft
Heerlijke auto waar je ongetwijfeld van geniet
greetings Evan
Welkom.
Gaaf weer een v8 combi erbij
Neem aan dat de facelift 500 380pk heeft en de prefacelift 306pk ?
Gaaf weer een v8 combi erbij
Neem aan dat de facelift 500 380pk heeft en de prefacelift 306pk ?
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- Mercedennis
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 01 jan 2007 21:15
- Mercedes-Benz: S212 350CDI, Ex-S211 280CDI, Ex-W124 300TD & Ex-W123 300TDT
- Locatie: Amsterdam
Prachtige combi! Heb je nog meer foto's ?
Ik heb denk ik dezelfde kleur, zie dat deze de 18inch Sportpakket velgen heeft en dubbele uitlaten achter. Veel plezier met dit kanon in schaapskleren!
Ik heb denk ik dezelfde kleur, zie dat deze de 18inch Sportpakket velgen heeft en dubbele uitlaten achter. Veel plezier met dit kanon in schaapskleren!
Groet,
Mercedennys
Mercedennys
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Ik vind dat de regel foto’s van al je auto’s verplicht moet zijn , anders sluiten we dit topic
Alleen nog wat van de W126 vind ik ook goed
Alleen nog wat van de W126 vind ik ook goed
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5666
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Ik zou voor een regelbare klep o.i.d. gaan. Mercedes is een van de weinige merken die van een V8 een echte wolf in schaapskleren weet te maken, zonder dat aanstellerige geluid van bv. een Maserati of die penose-pick-ups. Met een klep heb je naar keuze meer geluid maar hou je ook de klasse van Mercedes. Zo'n dreun in de auto op normale snelwegsnelheid lijkt leuk, maar gaat snel vervelen. Zomaar een mening van een V8-rijder.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Bedankt voor de welkome reacties. Behalve dan re. "het aanstellerige geluid van bv. een Maserati..." Hoewel al m'n Italiaanse liefjes (Maserati, Alfa's, Duc Monster) de deur uit zijn, ben ik nog steeds vóór alles een Italië-fan...
Hoe dan ook, zoals gezegd, ook nog steeds heel erg blij met m'n Benz vol heerlijke opties..
Op verzoek, hierbij nog wat foto's (excuses dat ik overal op sta, maar dat is hoe trots ik ben... ):
https://www.facebook.com/media/set/?set ... b6279d2b4f
Hoe dan ook, zoals gezegd, ook nog steeds heel erg blij met m'n Benz vol heerlijke opties..
Op verzoek, hierbij nog wat foto's (excuses dat ik overal op sta, maar dat is hoe trots ik ben... ):
https://www.facebook.com/media/set/?set ... b6279d2b4f
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5666
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Haha, no pun intended hoor. Ik denk dat ik op de Zuidas gewoon te vaak een Quattroporte o.i.d. achter een elektrische bakfiets van 0-20 km/u in 15 seconden hoor accelereren maar dan met een lawaai alsof je op Zandvoort staat. Dan beleef ik het gebulder versus de prestatie als nogal aanstellerig. Maar goed.
Een S211 E500 staat wel bovenaan mijn lijst van beoogde opvolgers (ooit), dus ik leef in zekere zin met je mee. Zelf zou ik altijd voor een klep kiezen zodat je naar believen met of zonder extra geluid kunt rijden. Ooit een tijdje in een BMW gereden met 143pk en die dreunde voortdurend 'sportief', ook als je met 105 op de snelweg sukkelde - bij BMW hoort dat bij de 'merkbeleving' of zoiets. Nou, ik hou dat echt geen week vol. Vandaar mijn tip. Veel plezier met kiezen!
Een S211 E500 staat wel bovenaan mijn lijst van beoogde opvolgers (ooit), dus ik leef in zekere zin met je mee. Zelf zou ik altijd voor een klep kiezen zodat je naar believen met of zonder extra geluid kunt rijden. Ooit een tijdje in een BMW gereden met 143pk en die dreunde voortdurend 'sportief', ook als je met 105 op de snelweg sukkelde - bij BMW hoort dat bij de 'merkbeleving' of zoiets. Nou, ik hou dat echt geen week vol. Vandaar mijn tip. Veel plezier met kiezen!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"