1e Mercedes....blijft ie heel ?

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
oliefant
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:36
Mercedes-Benz: W211

23 aug 2018 10:55

Hallo mensen, ik ben 48 en kom uit Limburg. Na jaren van Saab en Jaguar ben ik gezwicht. De supercharged jaguar ging welliswaar heel hard maar de garagerekeningen ook. Op zoek naar een betrouwbaardere youngtimer ben ik gezwicht voor "das beste oder nichts" . Een zwarte E200 combi Avantgarde automaat uit 2003. Een S211 heet dat officieel geloof ik (je zou denken dat de S voor sedan staat eigenlijk?).
Bepaald geen strepentrekker maar ik kon zo snel geen mooie 320 of 500 in mijn budget vinden. Ben gevallen voor het nog zeer actuele interieur en de complete uitrusting met oa Command, Harman Kardon audio, schuifdak en nog veel meer. Ook nog een eigenaardige optie, een uitklapbare trekhaak, wist nieteens dat het bestond.
Auto heeft nu 185.000 gelopen en is tot zeer recent bij de dealer in Limburg onderhouden dus ik veronderstel dat alle mods zijn gedaan.
Heb nog twee vraagjes:
- het lichtgrijze intereur is mooi maar besmettelijk. Het stuur is duidelijk minder mooi aan het worden, zijn daar goede oplossingen voor ?
- de stoffering vd B-stijl bij bestuurder is versleten omdat de gordel daar kennelijk vaak langs heeft geschuurd, komt dat vaker voor ? rest van het interieur is namelijk vrijwel ongeschonden.

Op voorhand dank voor al jullie input !
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20874
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

23 aug 2018 12:30

Welkom, stuur en stoffering zijn vrij makkelijk te vervangen. Stuur kun je eventueel ook opnieuw laten bekleden.
Voor (technische) vragen kun je ook een nieuw topic openen.
Logboek S500.
Plaats reactie