even voorstellen, Michiel Mecedes B200

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
Michiel_B200
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jul 2018 20:27
Mercedes-Benz: B200
Locatie: Twente

01 aug 2018 13:31

goedemorgen allemaal,

Michiel hier, 44, getrouwd, vader van 2 boys (14 en 16) en sinds een paar weken eigenaar van een Mercedes B200. Woonachtig in het mooie Twentsche land.

En om maar meteen met de deur in huis te vallen, heb ik zojuist mijn Dashboard open gehad, om de 2din Command Radio te vervangen voor een 9 inch Android Systeem. Dankzij youtube wist ik wat ik kon verwachten en ik moet zeggen ik ben blij met het resultaat...
Wel heb ik de wifi antenne die standaard achterop het systeem zit, verplaatst, zodat het signaal stabieler is (zowel voor de wifi als bluetooth).

Als reparateur van smartphones durfde ik dit klusje wel aan. Al met al heeft me de radio (octa core, android 8.0) 255 euro gekost en het extra wifi kabeltje nog geen tientje. Ik twijfel nog of ik een aparte dongle aansluit voor 4G. Met een abbo voor mijn mobiel van 20Gb data, is het niet echt nodig natuurlijk. Misschien is het praktischer, maar dat gaan we zien.

Het resultaat mag er zijn, gelukkig zijn er tegenwoordig systemen die specifiek voor dit model (en volgens mij alle merken en modellen) worden gemaakt, zodat alles na montage weer netjes past.
MB200 voorlopig resultaat.png
MB200 voorlopig resultaat.png (295.7 KiB) 322 keer bekeken
Wel heb ik nog een paar vragen.
1. Weet iemand welke antenne van het Command systeem van het radio signaal is ? Er zijn drie antennes, in de kleuren zwart, geel en blauw. De aansluiting (connector) is het zelfde, dus het is even de vraag welke de juiste is !?
2. Ik heb de GPS antenne van het systeem bovenop het dashboard kasje liggen. Het duurt een paar seconden om een goed GPS signaal te krijgen, maar daarna is het stabiel. Toch vraag ik me af, of dit de juiste plek is voor een GPS antenne, of dat er een betere plek is. Heeft iemand een tip?
3.Wie heeft er ervaring met navigatie systemen op een dergelijk systeem. Ik heb zelf Sygic Europa op mijn iPhone, zeer tevreden, maar hoe dit op een android systeem in landscape werkt ? Heeft iemand een tip hiervoor ?

Zo, dat was even een kort berichtje ;) Iedereen veel rijplezier toegewenst
Gebruikersavatar
Merc A180D
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 mei 2018 18:32

01 aug 2018 19:41

Michel, welkom op het forum !
Mercedes W176 A180 CDI Blue Efficiency Ambition (2017) Mountain Grey.
Plaats reactie