Hallo
Onlangs heb ik een droom van 30jaar jaja 30 jaar waargemaakt.
Om een lang verhaal kort te houden ben ik sinds 1993 mindervalide elektrische rolstoelgebruiker geworden door een ziekte. Dit is een ramp voor alle mensen van je omgeving, want een vechter zoals ik is dan niet erg aangenaam bij crisis en pijn toestanden... .
Sindsdien kan ik niet meer met een auto rijden en was dan overgestapt naar een VW T4 en daarna een Mitsubishi L300 LWB maar ik verjonger niet en droom al zovele jaren van een MB ik heb meer dan één jaar gezocht om de MB V220 CDI te vinden die mij echt bevalt! Amaai wat een gemak en wat een kwaliteit! Sorry hoor ik ken de gegevens onder W niet voor de vakmensen of big kenners onder jullie.
Dit voertuig heb ik mij aangekocht begin juli 2006 2de hands bij een garagt in het Brusselse. Aangezien ik half juli met verlof ging moest er een trekhaak geïnstalleerd worden wat vermeld staat op de factuur (voertuig geleverd met trekhaak die geplaatst wordt 17/07/2006).
Enkele dagen daarna hang ik mijn caravan aan en 's avonds zet ik mijn lichten aan en daar gaat het fout. Er smelt iets in het dashboard... diagnose laten stellen bij Mercedes --> trekhaak is niet comform aangesloten omdat er een boordcomputer is moesten ze een bepaalde bekabeling gebruiken en niet aankoppelen op de bestaande bedrading. De verkoper heeft dit laten uitvoeren door een erkende trekhaak installateur in het Brusselse Attache VH europeene.
Tot heden zijn wij constant heen en weer aangetekende brieven aan het schrijven! De verkoper zegt dat ik hem een mail gestuurd heb waarin ik vermeld dat ik een ordinaire trekhaak gevraagd heb (dat is juist, aangezien ik in een elektrische rolstoel zit kan ik de hals van demonteerbare haak niet af- of opzetten) en wijs dan op een ordinaire trekhaak voor mij betekent dit de gewone standaard trekhaak.
Hij meent in zijn schrijven dat een ordinaire trekhaak één is voor een aanhangwagen en de stroomverbinding volledig anders is en ik de fout begaan heb een caravan aan te koppelen... We sturen nu al sinds begin augustus brieven dat ik op zoek ben bij wie hij aangesloten is? FEGARBEL niet die hebben mij bevestigd, nu heb ik een mail naar FEERAUTO gestuurd en zij hebben mij nog niet geantwoord.
Naar Brusselsmotor division GECABE nv Leuvensesteenweg 574 Brussel 1030 heb ik vorige week een ingebreke stelling gestuurd. Bij de diagnose die ik door MB te St Pieters Leeuw heb doen uitvoeren hebben zij mij ook op problemen gewezen die gedekt zijn onder het één jaar waarborg. Daarop wilt hij ook niets kwijt, telefonisch stuurt hij mij de laan in. Ik ben 49j heb een pracht van een auto waar ik al mijn economies ingestoken heb en heb alle documenten in hand. Mijn eerste mail naar hem dat de auto een caravan moet kunnen trekken van 1200kg - mijn 2de waar ik hem bedankt voor zijn bezoek en testrit en waar ik tijdens ons gesprek zei dat ik een caravan heb van 1200kg en hij mij zei we gaan u een mooie afhaalbare trekhaak zetten en deze auto kan 2000kg sleuren. Omdat hij zei mooie afhaalbare trekhaak heb ik dit gepreciseerd in mijn mail 'ordinaire' op mijn factuur staat geleverd met trekhaak gelukkig heb ik hem doen toevoegen dat het voertuig 1 jaar waarborg heeft want het stond niet op de factuur.
Toch ben ik misschien niet verstandig geweest ik hoorde onlangs op TV als de verkoper niet vermeld heeft op de factuur waarborg één jaar hij veroordeeld wordt tot 2 jaar waarborg omdat hij de plicht heeft sinds begin 2006 één jaar waarborg te geven. Enfin ik hoop spoedig van hem positief respons te krijgen of van Federauto een voorstel, het probleem is dat ik altijd een vervangauto nodig moet hebben door mijn mobiliteitsprobleem en of de verkoper moet opdracht geven aan Mercedes de electrische gesmolten relais en bedrading in het dashboard te vernieuwen de bekabeling van de trekhaak naar behoren te installeren met stroom toevoer voor ook in de caravan en de andere onder waarborg gebreken voorgloeikaars elektrische ruiten achteraan en ruitenwissenmotor achteraan te doen herstellen. Zo kan ik eventueel 's morgens de garagist oppikken en met hem naar kantoor rijden en hij rijdt met mijn auto naar de garage en brengt mijn auto terug tegen het eind van de dag...
Ondertussen heb ik geen achterlicht alleen veiligheidsachtermistlicht en vooraan ook maar één koplamp. Als ik de komplamp vervang dan gaan de stroom terug doorstromen en het probleem de bekabeling meer schade berokkenen zegt Mercedes. EEN LANG VERHAAL kort
Mijn papa heeft onlangs enfin vorige week zijn Mercedes C220 '96 laten herschilderen en zoekt nu naar propere wieldoppen 15duim of betaalbare alu velgen hij heeft als banden opstaan 195 55of 60 15
Bedankt voor jullie aandacht en eventueel raad of suggesties en tot weldra
Marcel
Marcell
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44432
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Pff wat een verhaal, maar welkom Marcel, veel plezier hier
Ik zal je verhaal nog een paar keer moeten lezen om het helemaal te begrijpen
Als ik het allemaal snel en goed begrijp heb je problemen na het monteren van de trekhaak ?
Ik zal je verhaal nog een paar keer moeten lezen om het helemaal te begrijpen
Als ik het allemaal snel en goed begrijp heb je problemen na het monteren van de trekhaak ?
#doeslief
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44432
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
O ja, lichtmetalen wielen, kijk hier eens , in 15 inch (duims):
http://www.mercedesforum.nl/shop/index. ... Path=67_68
http://www.mercedesforum.nl/shop/index. ... Path=67_68
#doeslief
Hi Peter, juist volgens Mercedes heeft de installateur ingepikt op bestaande bekabeling waardoor de boordcomputer een onderdeel niet erkend en een relais en bedradging volledig gesmolten zijn en deze moet volledig vernieuwd worden. Gelukkig voor mij valt dit allemaal onder de waarborg, maar dit is tenlaste van de verkoper ...Peter schreef:Pff wat een verhaal, maar welkom Marcel, veel plezier hier
Ik zal je verhaal nog een paar keer moeten lezen om het helemaal te begrijpen
Als ik het allemaal snel en goed begrijp heb je problemen na het monteren van de trekhaak ?
thxPeter schreef:O ja, lichtmetalen wielen, kijk hier eens , in 15 inch (duims):
http://www.mercedesforum.nl/shop/index. ... Path=67_68
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Welkom op het forum
Je verhaal is duidelijk en het lijkt me niet meer dan logisch dat de verkopende partij die tevens monteur van de trekhaak is, de problemen moet oplossen onder de garantie.
Aangezien je een caravan wilde gebruiken, neem ik aan dat er een 13-polige stekkerdoos gemonteerd zat?
Hierin zijn 3 verschillende varianten verkrijgbaar, welke niet uitwisselbaar zijn. Daarmee kan je dus al geen fout maken.
De stroomverbinding van een 13-polige stekkerdoos is identiek voor een aanhanger of een caravan, op het punt na dat voor een caravan meestal nog 1 of 2 extra draden worden getrokken voor constante stroom.
Maar dat heeft helemaal niets te maken met de basisbedrading voor de trekhaak.
Bovenstaande uitspraak van verkoper in mijn inziens onzin.
Je verhaal is duidelijk en het lijkt me niet meer dan logisch dat de verkopende partij die tevens monteur van de trekhaak is, de problemen moet oplossen onder de garantie.
Een nogmale aanhanger (kar) heeft doorgaans een 7-polige stekkerdoos.Hij meent in zijn schrijven dat een ordinaire trekhaak één is voor een aanhangwagen en de stroomverbinding volledig anders is en ik de fout begaan heb een caravan aan te koppelen...
Aangezien je een caravan wilde gebruiken, neem ik aan dat er een 13-polige stekkerdoos gemonteerd zat?
Hierin zijn 3 verschillende varianten verkrijgbaar, welke niet uitwisselbaar zijn. Daarmee kan je dus al geen fout maken.
De stroomverbinding van een 13-polige stekkerdoos is identiek voor een aanhanger of een caravan, op het punt na dat voor een caravan meestal nog 1 of 2 extra draden worden getrokken voor constante stroom.
Maar dat heeft helemaal niets te maken met de basisbedrading voor de trekhaak.
Bovenstaande uitspraak van verkoper in mijn inziens onzin.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
-
- Berichten: 9695
- Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
- Mercedes-Benz: ---
- Specialisatie: Off topic
- Locatie: Eindhoven
Hoi Marcel,
Welkom op dit forum.
Wens je veel lees- en schrijfplezier.
Hoop voor je dat de problemen snel opgelost zullen zijn want je bent er van afhankelijk. (lullig dat die verkoper daar geen rekening mee houdt)
Welkom op dit forum.
Wens je veel lees- en schrijfplezier.
Hoop voor je dat de problemen snel opgelost zullen zijn want je bent er van afhankelijk. (lullig dat die verkoper daar geen rekening mee houdt)
Heb er maar weinig verstand van maar dit dacht ik ook toen ik het las.Rainaldo schreef:Bovenstaande uitspraak van verkoper in mijn inziens onzin.Hij meent in zijn schrijven dat een ordinaire trekhaak één is voor een aanhangwagen en de stroomverbinding volledig anders is en ik de fout begaan heb een caravan aan te koppelen...
Groetjes, Rene.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 )
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 )
- Harold_Taxi
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 30 jul 2006 22:31
- Contacteer:
Welkom