FGG

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Gebruikersavatar
mhjvs
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 nov 2007 15:27
Locatie: Flevoland

22 nov 2007 16:47

FGG heeft toch een Volvo en Mercedes? :S
Gebruikersavatar
Rainaldo
Beheerder
Berichten: 7804
Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
Mercedes-Benz: W212 E200CGI
Specialisatie: Financiële forumzaken
Locatie: Nieuwpoort - NL
Contacteer:

23 nov 2007 00:04

FGG schreef:We zijn even bezig met de verzekering en daarvoor had ik de nieuwprijs nodig. Echter: bij de modellen van 1983-1988 zie ik alleen 4-bakken, bij de serie van 1988-1993 zie ik wel 5-bakken maar dat is de versie met de kunststof kappen aan de zijkanten. Tevens klopt 't gewicht niet met dat op 't kenteken: 1097kg. Hoe zit dat nu? Was de 5-bak een optie, misschien?
Datum eerste toelating is 8 juni 1988.
De 5-bak was een optie ja :)
4-bak was standaard.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.

Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Gebruikersavatar
FGG
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 nov 2007 08:55
Locatie: Hengelo ov

23 nov 2007 11:40

mhjvs schreef:FGG heeft toch een Volvo en Mercedes? :S
Vanaf morgen wel, ja. :)
Turbobiker schreef: Dan ga je toch iets langzamer...
Gebruikersavatar
FGG
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 nov 2007 08:55
Locatie: Hengelo ov

23 nov 2007 11:42

Rainaldo schreef:
FGG schreef:We zijn even bezig met de verzekering en daarvoor had ik de nieuwprijs nodig. Echter: bij de modellen van 1983-1988 zie ik alleen 4-bakken, bij de serie van 1988-1993 zie ik wel 5-bakken maar dat is de versie met de kunststof kappen aan de zijkanten. Tevens klopt 't gewicht niet met dat op 't kenteken: 1097kg. Hoe zit dat nu? Was de 5-bak een optie, misschien?
Datum eerste toelating is 8 juni 1988.
De 5-bak was een optie ja :)
4-bak was standaard.
Vandaar. Dan nog 1 ding. Het kentekenbewijs geeft een gewicht van 1097kg aan, de meeste verzekeraars die m.b.v. het kenteken de gegevens van de auto ophalen komen met 1270kg. Da's een verschil van 270kg en dan heb ik ook nog een 5-bak. Iemand hier ideeen over?
Turbobiker schreef: Dan ga je toch iets langzamer...
Gebruikersavatar
mhjvs
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 nov 2007 15:27
Locatie: Flevoland

23 nov 2007 14:20

Maakt het iets uit voor de premie dioe je moet gaan betalen? Indien dit zo is zou ik de verzekeringsmaatschappij een kopie van je kentekenbewijs sturen. Ik zelf denk dat het vwbt de premie niets uitmaakt.

Succes morgen.

Groet,

Michiel
Gebruikersavatar
FGG
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 nov 2007 08:55
Locatie: Hengelo ov

23 nov 2007 16:29

mhjvs schreef:Maakt het iets uit voor de premie dioe je moet gaan betalen? Indien dit zo is zou ik de verzekeringsmaatschappij een kopie van je kentekenbewijs sturen. Ik zelf denk dat het vwbt de premie niets uitmaakt.
Volgens mij niet. Ik heb 't bij de aanvraag ook gewoon gewijzigd.
Turbobiker schreef: Dan ga je toch iets langzamer...
Gebruikersavatar
FGG
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 nov 2007 08:55
Locatie: Hengelo ov

25 nov 2007 14:10

Zo, gisteren de 190 opgehaald en zojuist vlot even wat foto's gemaakt. De rit van de garage naar huis van 70km verliep probleemloos. De auto is stiller en draait minder toeren dan de 850. De stoelen halen niet het nivo van de Volvo maar dat is minder belangrijk.
Waar liep ik tijdens deze rit tegenaan:

- De dashboardverlichting is wel erg zwak en ik zie nergens waar ik die kan verstreken.
- De achterruitverwarming werkt niet, het lampje in de schakelaar brandt ook niet.

Een ander probleem liep ik vanmorgen tegenaan toen ik na m'n ouders reed. De eerste 3km ging prima. Vervolgens probeer ik bij een stoplicht weg te rijden en 't leek er even op alsof ik wegreed in '3'. Even later bleek ik me te vergissen toen ik rechtsaf sloeg in '2'. De auto hield in en begon te sputteren maar na een paar meter kwam ie op toeren en trok gewoon door. De volgende afslag hetzelfde. Eenmaal aangekomen bleek ie het stationair ook te doen: laag in de toeren sputteren en pruttelen en eenmaal op toeren gewoon goed lopen. Anderhalf uur later, bij m'n vertrek, was alles weer normaal.
:-?
Het lijkt alsof ie geen brandstof kreeg of zo.
Bijlagen
presentatie3.jpg
presentatie2.jpg
presentatie1.jpg
Turbobiker schreef: Dan ga je toch iets langzamer...
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

25 nov 2007 14:21

Ziet er netjes uit, nu nog een originele grille (mijn idee..) en hij is helemaal 'af' .

Veel rijplezier :goedzo:
#doeslief
Gebruikersavatar
mhjvs
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 nov 2007 15:27
Locatie: Flevoland

25 nov 2007 14:53

Erg mooie 190. Idd de grille en de NL sticker eraf.
Vwbt de storing lijkt idd op een brandstof probleem.
Hoe oud is de benzine / filter die erin zit
Gebruikersavatar
ricardo3
Forum Held
Berichten: 4687
Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
Mercedes-Benz: Genoeg
Specialisatie: banden,velgen
Locatie: belgie (limburg)
Contacteer:

25 nov 2007 16:32

sterkte van de verlichting kun je verstellen door aan het dashboardknpje te draaien hetzelfde knopje als die van de klok
Gebruikersavatar
FGG
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 nov 2007 08:55
Locatie: Hengelo ov

25 nov 2007 16:52

Die grille is ook niet helemaal mijn ding.

Dat van die verlichting ga ik even proberen, straks. Ik hoorde al wel dat het gestotter een smerig gasklephuis zou kunnen zijn.

Nog een dingetje: krakende deurvangers, volgens mij bij alle deuren. Ook een zwak punt? Vervangen of is er een andere mogelijkheid?
Turbobiker schreef: Dan ga je toch iets langzamer...
Gebruikersavatar
FGG
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 nov 2007 08:55
Locatie: Hengelo ov

28 okt 2019 16:17

En na 12 jaar zijn we weer terug. Deze keer met een E270 CDI sedan automaat.
Turbobiker schreef: Dan ga je toch iets langzamer...
Plaats reactie