Hoi allemaal

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
markdv
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2021 15:50
Mercedes-Benz: A250
Locatie: Midden Nederland

26 sep 2021 16:50

Hoi, Na jarenlang VAG mobielen te hebben gereden (Ibiza, Leon, Tiguan) heb ik sinds deze week een mooie A250 AMG Line uit 2019 in het bezit.

Als ik heel eerlijk ben was het plan eerst om de Tiguan te vervangen met een A3 Sportback, maar kon er slecht een vinden die alles op mijn wensen lijstje af tikte. Dan maar een Mercedes... :twisted: :P

Al de nodige rondjes mee gereden en heel erg tevreden mee, had ik eerder moeten doen... :goedzo: :D

Enige minpuntje is de lage en soepele vering. So wie so natuurlijk even aanpassen als je een Tiguan gewend bent, maar ook vergeleken met mijn oude Leon moet ik met deze wel heel rustig over sommige drempels... Nu heb ik hier en daar al gelezen dat spaccers wellicht een oplossing kunnen zijn. (https://www.spaccer.com/) Als iemand daar ervaring mee heeft, en/of een goed garage bedrijf in/rond het Gooi weet die ik zou kunnen vragen ze te plaatsen hoor ik het graag.

Nou, Groetjes,
Mark
Gebruikersavatar
Stylish
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2021 15:01
Mercedes-Benz: C W203 Avantgarde 200cdi

31 okt 2021 21:37

Maarre: ben je inmiddels enthousiast geworden? -lol- bij deze alsnog welkom hier
" Om mercedes te rijden, hoef ik geen taxi te bellen "
B3rt
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 okt 2020 19:29

01 dec 2021 00:33

heb je ook een mooie foto van je bolide?
markdv
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2021 15:50
Mercedes-Benz: A250
Locatie: Midden Nederland

01 dec 2021 11:18

Hey B3rt,

Nu je het zegt, eigenlijk nog niet echt noemenswaardige foto's gemaakt. Komt nog wel een keer.
Maar, tis niets dat JIJ niet al gezien hebt, zo letterkijk als het maar kan.... De auto is jou "ex", om het zo te zeggen.

Totale verrassing? Of vroeg je het misschien omdat je een vermoeden had?

Ik was er eerlijk gezegd al een tijdje geleden achter gekomen toen ik bij toeval langs je album met foto's van de auto kwam. Aparte ervaring. :)
Was nog aan het bedenken of ik je er een keer over zou berichten. Bedoeld of onbedoeld, je was me voor.

Gr,
Mark.

p.s. Die webcam functie is trouwens inmiddels gewoon bestelbaar. Eigenlijk meteen al nadat ik het mercedes.me verhaal helemaal compleet geactiveerd had. Was op de dag dat ik hem ophaalde wel een infotainment system update beschikbaar, wie weet was het daar op wachten. Heb het overigens niet gedaan.
B3rt
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 okt 2020 19:29

07 dec 2021 20:02

ik had een klein vermoeden inderdaad, hoopte dmv een foto dit te bevestigen...
Als je iets moet weten over de auto hoor ik het wel.

Die updates kun je probleemloos updaten, die heb ik ook diverse gehad, meestal brengen ze verbeteringen en soms zelfs nieuwe opties.
Apart dat ze die dashcam nu ineens wel aanbieden, ben daar toen mee bezig geweest en die was niet officieel te krijgen anders had ik dat direct gedaan. Heb wel iemand gevonden die diverse dingen kon coderen voor mij, allemaal opties activeren die er nog niet inzitten maar wel kunnen, waaronder dus ook die dashcam. Was allemaal net voor de vakantie tijd en zou na vakantie worden maar toen kwam mijn nieuwe auto in eens in beeld en is dat allemaal niet door gegaan.

Wellicht 1 ding om te weten, hoe lang heb je garantie volgens de garage?
markdv
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2021 15:50
Mercedes-Benz: A250
Locatie: Midden Nederland

11 dec 2021 17:09

Hmm.. nu ik het terug lees.. kun je het op meerdere manieren interpreteren maar ik doelde met "niet gedaan" op de webcam functie aanschaffen. Die update zelf heb ik gewoon gedaan. Inmiddels ook al een keer een kaart update geweest. Werkt prima.

Zo even geen idee wat de exacte datum is, maar het contract voor verlengde garantie lijkt nog te werken. Laatst gaf ie een SRS storing, blijkbaar bekend probleem, vaak veroorzaakt door vuile contacten Denk dat ik dat zelf ook wel had kunnen schoonmaken maar leek me een mooie gelegenheid eens kennis te maken met de locale Mercedes boer. Die erkende dat er nog zo'n contract op zat. en hebben de werkzaamheden ook onder garantie verricht.
B3rt
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 okt 2020 19:29

12 dec 2021 22:56

ja ok, ze hebben wel gemeld dat er dus 3 jaar verlengde garantie op zit (geloof tot mei 2024), ik zag dit namelijk niet terug in de advertentie, vandaar de vraag.
Plaats reactie