W210 E320 CDI lid erbij

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
Rene320E
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2021 09:58
Mercedes-Benz: E320 CDI (W210)

09 sep 2021 15:09

Goedemiddag,

Vandaag heb ik me geregistreerd bij mercedesforum.nl. Ik vind het wel leuk om me dan ook gelijk even voor te stellen.

Deze zomer hebben mijn vrouw en ik een Mercedes E320 CDI (W210) gekocht uit 2002. De Mercedes is in het buitenland gekocht en zal daar ook blijven. Het is onze tweede auto en een beetje een opknappertje. Het is genieten van de krachtige motor in deze auto en heel wat anders dan onze Renault Captur.

Op zoek naar informatie over hoe ik sommige dingen het beste kan aanpakken ben ik dit forum tegengekomen en heb ik genoten van de aanwezige kennis en ervaring. GEWELDIG. Ik hoop nog regelmatig gebruik te kunnen maken van deze kennis en ervaring, en op een gegeven moment ook bij te kunnen dragen aan het oplossen van vragen of problemen van anderen.

Zoals gezegd is het een beetje een opknappertje. Sommige zaken zijn visueel, andere zaken mechanisch. Ik zal een kleine opsomming geven:
- Temperatuurregeling van de verwarming werkt niet (goed).
- Één van de verstuivers lekt.
- Kofferbak gaat iets te wild open.
- Koplampen zijn dof.
- Wat krassen, butsen en loszittende dingetjes.
- Een achterlamp met een diepe kras.
- Loszittend bedekking op de linker (voor- en achter) deurhandgrepen.

Omdat de wagen in het buitenland staat kan ik er beperkt aan sleutelen, ik probeer me daarom goed voor te bereiden zodat ik weet wat ik wil gaan doen, en weet welke spullen ik daarvoor nodig heb. Dit forum helpt me daar bij, bedankt. Maar ik moet zeggen dat mijn handen jeuken om aan de slag te gaan.

Zaken die ik al gedaan heb (ik had maar twee weken....):
- airco leeggemaakt en gevuld, motorolie vervangen, oliefilter en diesel filter vervangen.
- Liquid Molly toegevoegd aan de motorolie en Syprin aan de Diesel.
- ik had al een afspraak voor de lekke verstuiver, maar helaas kon die niet doorgaan.

Tot zover mijn eerste bijdrage.

René
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8145
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

09 sep 2021 19:22

Beste René,

Welkom op het forum. Dit klinkt als het begin van een logboek ;-)
Als je het leuk vindt zou je er eentjr kunnen aanmaken (we houden van foto's en die staan dan in een afgeschermd gedeelte).
Veel mooie kms gewenst en voor nu veel leesplezier op het forum.
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
Rene320E
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2021 09:58
Mercedes-Benz: E320 CDI (W210)

10 sep 2021 10:32

Hoi Arjen,

Dank je wel. Ik zou er een logboek van aan kunnen maken. Ik ben nu al onder de indruk van de logboeken van anderen. Bijvoorbeeld het 'projectje' van Guido. Zo wil ik het ook wel aanpakken, maar dat is niet realistisch. Ik ben onder de indruk geraakt van het gemak waarmee je aan een W210 kunt sleutelen. En het is ook jammer dat de vorige eigenaar dat heeft gedaan, niet elke verandering die hij heeft doorgevoerd is een succes. Ik zal de komende tijd wat foto's maken en een doorstart maken.

René
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8145
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

10 sep 2021 11:17

Rene320E schreef: 10 sep 2021 10:32 [...] Bijvoorbeeld het 'projectje' van Guido. [...]
De understatement van het jaar! :lol: Ik vermoed dat @Guido zich ook wel eens achter de oren heeft gekrabt of dit nu allemaal wel de bedoeling was. :owja:
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
Plaats reactie