Voorstellen Björn W211 E500

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
hatseflats
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jun 2018 19:46

11 jul 2020 01:00

Hé,

Bij deze zal ik mij eens voorstellen.
Ik ben Björn en altijd al in de ban van Mercedes geweest.
Ik ben in 2007 al lid geweest toen had ik een W114 uit 1969. Echt een waanzinnige auto. Super coole auto om mee te cruisen. Ik had toen ook een prijslijst uit die tijd bemachtigd. Het grappige was dat de optie autotelefoon (iets van 25000 Deutsche mark) duurder was dan de auto zelf (iets van 20000 DM).
Deze is helaas ter ziele gegaan; ik was nog jong en onbezonnnen (niet echt zuinig op mijn spullen). Volgens mij was ik vergeten olie bij te vullen met een vreselijke vastloper tot gevolg.
Tussentijds veel verschillende auto’s gereden. Tot ik vorig jaar oktober weer Mercedes ben gaan rijden.
Ik wilde toch een keer in mijn auto carrière een V8 rijden. De situatie doet zich gelukkig voor dat ik dat goed kan onderhouden.
Ik heb een W211 E500 gekocht bij Nijkamp automotive.
Ik was gelijk verkocht bij de eerste ontmoeting.
Een respectabele kilometerstand en een bak met opties die hedendaagse auto’s nog niet eens hebben. Het fijnste is toch wel het vermogen die ten alle tijde beschikbaar is maar nog wel redelijk discreet.
Als eerste heb ik carplay in laten bouwen. Als je dit eenmaal gewend bent is het toch een gemis wanneer je dit niet meer hebt.
Vorige maand kwam ik tot de ontdekking dat de climate control achter alleen maar hete lucht blaast na +\- 20 min rijden.
Na info op het forum kon het bijna niet anders dat dit mijn duoventiel moest zijn. Ik naar de dealer met de vraag mijn douventiel te vervangen, die zeiden “we gaan diagnose stellen en kijken wat het is”. Uiteindelijk mijn thermostaat vervangen, Multiriem was slecht dus ook maar laten vervangen. Maar het duoventiel niet. Hmmmm. Ok dacht ik; zij zullen het wel weten. Ik reed naar huis en had al weer hete lucht vanuit de achterzijde. Ik gebeld en kon weer terugkomen. Deze keer de airco bijgevuld. Natuurlijk was het probleem nog niet over en uiteindelijk hebben ze toch maar het duoventiel vervangen.
Vorige week heb ik voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij atr te montfoort (dankzij dit forum). Ik wilde preventief de boel laten spoelen. Gelukkig was ik net op tijd want er zat behoorlijk wat glycol in de bak. Na een spoelbeurt en een nieuw brein (ivm stekkerhuis die doldraaide) Ik had ook nog geen schakelproblemen die ik hier weleens lees. Gelijk ook maar een additionele oliekoeler laten installeren.
Maar wel weer met een dikke grijns naar huis gereden. Al had ik gelukkig nog geen issues, je voelt wel gelijk dat het nog soepeler rijdt.

Groetjes
Björn.
Bijlagen
2E6B9A17-9664-458C-B6A4-D05DCB8D54B7.jpeg
2E6B9A17-9664-458C-B6A4-D05DCB8D54B7.jpeg (166.09 KiB) 457 keer bekeken
Gebruikersavatar
doitashimashite
Berichten: 608
Lid geworden op: 19 jan 2020 16:44
Mercedes-Benz: T204 180 CDI

11 jul 2020 08:57

Hé Björn, mooie historie, welkom (terug) op het forum!
All work and no play makes Jack a dull boy
Idutchy74
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2019 09:42
Mercedes-Benz: Mercedes E500 w211

28 jul 2020 22:53

Hoi Björn

Mag ik wat vragen ik heb een Mercedes w211 e240 deze gaat weg omdat ik mijn droom achterna wil gaan en heb een 2003 Mercedes e500 gekocht

Nu lees ik dat je bij ART bent geweest kan je mij aangeven wat de kosten waren, de rekeningen die ik heb is dat in 2018 de versnellingsbak is schoongemaakt

Tevens hoe heb je Apple CarPlay kunnen doen welke radio heb jij dan?

Bedankt op voorhand voor je reactie
Plaats reactie