Droomauto

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Gebruikersavatar
denman1710
Donateur
Berichten: 2845
Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
Locatie: Westen des (bra)lands
Contacteer:

11 jul 2020 12:54

Welkom en een mooi voorstel topic!
SinanC55
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2020 14:15
Mercedes-Benz: C55 AMG

17 jul 2020 12:05

Leuk die vooroordelen over auto's uit Japan en het omlaag halen van auto's van mede forum genoten zonder enige kennis. Gelukkig zijn er ook veel opbouwende reacties. Je kan het ook anders bekijken. Mensen in Japan kopen geen AMG voor minimaal een ton met het stuur aan de voor hun verkeerde kant omdat ze krap bij kas zitten. Dit doe je als luxe voor erbij wat vaak betekend: weinig kilometers en goede stalling en onderhoud. Heb jij alle Japanse MB'en gezien? In Duitsland vind je ook een paar goede afgetrapte auto's. Ik zoek nog even een goed plekje op het forum waar ik zo verslag zal doen van de schoonmaak. Ik ben namelijk heel blij met het resultaat.
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20701
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

17 jul 2020 13:03

SinanC55 schreef: 17 jul 2020 12:05 Leuk die vooroordelen over auto's uit Japan en het omlaag halen van auto's van mede forum genoten zonder enige kennis.
als je daarmee mijn opmerking over het vooral NIET stomen van het hemeltje bedoeld dan heeft dat niets met vooroordelen of geen kennis te maken maar met ervaring (dat is het tegenovergestelde van vooroordelen) en die opmerking staat daar alleen maar om je er voor te waarschuwen dat je niet veel met dat hemeltje moet gaan doen omdat die dan zeer waarschijnlijk uit elkaar gaat vallen en dan is het te laat

japanners kunnen nog zo veel geld hebben en besteden als ze willen...de hoeveelheid zon en de temperatuur daar wordt er niet anders van

greetingz,
SinanC55
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2020 14:15
Mercedes-Benz: C55 AMG

17 jul 2020 13:44

Ik doel niet op je opmerking om niet te stomen maar op je opmerking: '' die vallen al veel vanzelf uit elkaar zonder dat je er met de handen (of stoom) bij in de buurt komt''

Dat is een vooroordeel en niet tof om te zeggen tegen iemand die net een droom auto heeft gekocht. Wat jij er ook van vind of hoe jij er ook over denkt. Ik snap niet dat je daar niet bij kan. Je bent immers moderator en ik neem aan een gerespecteerd lid van dit forum.

Het deel over niet stomen, daar heb ik wat aan. Bedankt daarvoor.

Als Japanse auto kenner weet je ook dat de temperatuur verschillen in Japan minder groot zijn dan in bijvoorbeeld Nederland en Duitsland. Je bent vast ook op de hoogte wat grote temperatuur verschillen betekenen voor slijtage aan je auto. De hoogste gemiddelde temperatuur in Tokyo is 27 graden, het laagste gemiddelde 5 graden.

Prima verder, ik ben hier niet gekomen om eindeloos in discussie te gaan. Je mag zeggen, denken en vinden wat je wilt. Gelukkig maar dat, dat kan.

Groeten!
Raphie
Berichten: 1633
Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
Specialisatie: Detailing

17 jul 2020 13:44

@Sinanc55 Mbenz trekt al jaren lang per week meer benzen volledig uit elkaar inclusief hemeltjes, dan dat jij en ik In een heel level zullen bezitten.
Je kan zijn comments beter op waarde schatten. Als iemand de nukken van MB’s dóór en dóór kent is het Steve wel.
SinanC55
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2020 14:15
Mercedes-Benz: C55 AMG

17 jul 2020 14:17

Raphie schreef: 17 jul 2020 13:44 @Sinanc55 Mbenz trekt al jaren lang per week meer benzen volledig uit elkaar inclusief hemeltjes, dan dat jij en ik In een heel level zullen bezitten.
Je kan zijn comments beter op waarde schatten. Als iemand de nukken van MB’s dóór en dóór kent is het Steve wel.
Daar zul je ongetwijfeld gelijk in hebben. Dat neem
Ik niet in twijfel en z’n opbouwende opmerking worden ook zeer gewaardeerd. Hierbij @Mbenz: oprecht bedankt daarvoor. De soms wat botte opmerkingen verbazen mij gewoon omdat ik niet hem verder niet ken. Misschien is het zijn manier van zijn maar ik kan dat niet waarderen. @Mbenz: wat zeg je ervan om met een schone lei te beginnen. Ik word graag een actief en betrokken lid van dit forum.

Gr,

Sinan
SinanC55
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2020 14:15
Mercedes-Benz: C55 AMG

17 jul 2020 14:25

denman1710 schreef: 11 jul 2020 12:54 Welkom en een mooi voorstel topic!
Merci!
WillemH
Berichten: 5954
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

17 jul 2020 15:34

Lol, de waarheid is niet altijd even leuk en soms erg hard.
Tip voor jezelf wellicht in het vervolg eerst registratie op het forum en dan vragen stellen over betreffende model / import land dan had je dit van te voren geweten en kwam het wellicht heel anders aan. en had je wellicht dezelfde of andere keuze gemaakt.
Het zelfde voor een aankoopkeuring waarbij het onregelmatig lopen waarschijnlijk wel naar boven was gekomen als kritisch dan wel niet kritisch punt.

Japan heeft zijn voors en zijn tegens, Persoon als MbenzNL ziet alle kanten en maakt daaruit op dat bepaalde dingen helaas minder zijn.

ik hoop oprecht dat je veel Fun van de C55 hebt, want ook voor mij is het een auto die ik graag zou bezitten
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20701
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

17 jul 2020 19:24

SinanC55 schreef: 17 jul 2020 13:44 Ik doel niet op je opmerking om niet te stomen maar op je opmerking: '' die vallen al veel vanzelf uit elkaar zonder dat je er met de handen (of stoom) bij in de buurt komt''
ik schreef niet dat jouw auto uit elkaar aan het vallen is - ik schreef dat veel hemeltjes van japanse import auto;s al vanzelf uit elkaar vallen omdat de lijmlaag tussen de hemelbekleding en de schuimvulling daarachter samen met die schuimvulling uit elkaar valt...dat is niet bot, dat is niet op de persoon, dat is de ervaring - het aantal japanse re-import mercedessen waar ik aan gewerkt heb met een hemeltje dat nog bleef hangen omdat er ergens verlichting en een paar handvaten ingeklikt zaten is meer regel dan uitzondering

interpretatie is een niet altijd even eenvoudig ding via het internet, maar als je de tekst terugleest moet het toch haast wel duidelijk zijn dat ik daar geen auto af zit te kraken maar dat ik waarschuw voor iets waar je spijt van kunt (& zult) krijgen en dan komt die opmerking van mij van iemand met ervaring met japanse import en komt de opmerking over het stomen van hemeltjes van iemand die waarschijnlijk nog niet zo veel (of geen een) japanse reimport mercedes van dichtbij heeft gezien

verder heb ik over het algemeen niet echt de tijd om complete opstellen zoals deze te schrijven en zijn mijn teksten over het algemeen kort (door tijdgebrek - niet door botheid) en kunnen anders overkomen dan dat ze bedoeld zijn


en als je dan denkt dat dat temperatuursverschil allemaal wel meevalt dan moet je de vloermatten uit de auto halen de plastic instaplijsten en A-stijl bekleding er uit halen en de zijkanten van het vloertapijt omkrullen...als de auto het niet permanent te warm heeft gehad dan vouwt die rand mooi om en weer terug...als de auto het wel te vaak te warm heeft gehad dan breekt het tapijt en blijft het aan het stof aan elkaar zitten (en ook dat is geen vooroordeel, maar ervaring) - daar zit tussen de japanse reimport en nederlandse auto's echt een duidelijk verschil in (en als het helemaal heet is geweest zoals in sommige delen van de US (waar ik ook ooit al eens veel aan mercedessen gewerkt heb (dus ook: ervaring)) dan scheuren de dashborden ook nog vanzelf

ik ben overigens 1 van de laatsten hier op het forum die zich bezig houdt met vooroordelen OF die zomaar wat zit te typen omdat ik dat ooit eens op het internet bij elkaar gegoogled heb en zal ook niemand op de man af lopen katten (althans...buiten 1 specialist uit enschede om dan)

greetingz,
Raphie
Berichten: 1633
Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
Specialisatie: Detailing

17 jul 2020 19:29

Lekker krokant dan die vloerbedekking :)
Hafid86
Berichten: 288
Lid geworden op: 19 nov 2012 02:55
Mercedes-Benz: Nu: S206 c300e & W211 E280CDI 4matic. Ex w203 c220 cdi Ex s205 c220 cdi
Locatie: Dronten

19 jul 2020 00:56

MBenzNL schreef: 11 jul 2020 08:50
Hafid86 schreef: 10 jul 2020 15:27 Hemel stoom
dat zou ik vooral niet doen met een auto die uit japan komt...die vallen al veel vanzelf uit elkaar zonder dat je er met de handen (of stoom) bij in de buurt komt

greetingz,
Nooit geen Japanse auto gehad. Qua schoonmaken kan ik.je adviseren Topaz te zoeken op YouTube. Probeer dat een beetje te volgens qua opbouw in schoonmaken. Het polijsten ga ik nog een cursus voor volgen
Nu: s206 c300e & w211 e280 CDI 4matic

Ex: w203 220 CDI & s205 c220 CDI
SinanC55
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2020 14:15
Mercedes-Benz: C55 AMG

21 jul 2020 15:06

MBenzNL schreef: 17 jul 2020 19:24
SinanC55 schreef: 17 jul 2020 13:44 Ik doel niet op je opmerking om niet te stomen maar op je opmerking: '' die vallen al veel vanzelf uit elkaar zonder dat je er met de handen (of stoom) bij in de buurt komt''
ik schreef niet dat jouw auto uit elkaar aan het vallen is - ik schreef dat veel hemeltjes van japanse import auto;s al vanzelf uit elkaar vallen omdat de lijmlaag tussen de hemelbekleding en de schuimvulling daarachter samen met die schuimvulling uit elkaar valt...dat is niet bot, dat is niet op de persoon, dat is de ervaring - het aantal japanse re-import mercedessen waar ik aan gewerkt heb met een hemeltje dat nog bleef hangen omdat er ergens verlichting en een paar handvaten ingeklikt zaten is meer regel dan uitzondering

interpretatie is een niet altijd even eenvoudig ding via het internet, maar als je de tekst terugleest moet het toch haast wel duidelijk zijn dat ik daar geen auto af zit te kraken maar dat ik waarschuw voor iets waar je spijt van kunt (& zult) krijgen en dan komt die opmerking van mij van iemand met ervaring met japanse import en komt de opmerking over het stomen van hemeltjes van iemand die waarschijnlijk nog niet zo veel (of geen een) japanse reimport mercedes van dichtbij heeft gezien

verder heb ik over het algemeen niet echt de tijd om complete opstellen zoals deze te schrijven en zijn mijn teksten over het algemeen kort (door tijdgebrek - niet door botheid) en kunnen anders overkomen dan dat ze bedoeld zijn


en als je dan denkt dat dat temperatuursverschil allemaal wel meevalt dan moet je de vloermatten uit de auto halen de plastic instaplijsten en A-stijl bekleding er uit halen en de zijkanten van het vloertapijt omkrullen...als de auto het niet permanent te warm heeft gehad dan vouwt die rand mooi om en weer terug...als de auto het wel te vaak te warm heeft gehad dan breekt het tapijt en blijft het aan het stof aan elkaar zitten (en ook dat is geen vooroordeel, maar ervaring) - daar zit tussen de japanse reimport en nederlandse auto's echt een duidelijk verschil in (en als het helemaal heet is geweest zoals in sommige delen van de US (waar ik ook ooit al eens veel aan mercedessen gewerkt heb (dus ook: ervaring)) dan scheuren de dashborden ook nog vanzelf

ik ben overigens 1 van de laatsten hier op het forum die zich bezig houdt met vooroordelen OF die zomaar wat zit te typen omdat ik dat ooit eens op het internet bij elkaar gegoogled heb en zal ook niemand op de man af lopen katten (althans...buiten 1 specialist uit enschede om dan)

greetingz,
Bedankt voor deze uitgebreide reactie. Ik ben me bewust van de beperkingen van interpretatie via het geschreven woord en toch is dit weer een goede les. Zoals ik al zei wil ik het graag hierbij laten en deze reactie van je helpt daar zeker bij. Tof van je en bedankt. Ik ben hier gekomen om vrienden te maken die dezelfde passie delen en ben me ook bewust dat ik bij lange na niet het kennisniveau heb van andere forum leden, evengoed van het feit dat ik dat niveau waarschijnlijk nooit ga bereiken. Ik heb overigens de mattentest gedaan: ze krullen terug :goedzo: Daarnaast heb ik bij de grondige schoonmaak (zie logboek) alle onderdelen van dichtbij gezien en gevoeld en ik heb niet het idee dat deze auto is blootgesteld aan overmatige hitte of een onaardig baasje heeft gehad dat niet omkeek.
Plaats reactie