Even voorstellen

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
v.Leeuwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2020 14:33

28 jun 2020 15:16

Hallo allemaal
Hier bij heb ik me aangemeld bij de forum
Omdat we van plan zijn een Mercedes glk te gaan kopen
Dat is al een lange droom van me
En daar om is al advies en waar ik op moet letten bij de aanschaf welkom
Ik dacht zelf om een 350 cdi 4matic Of een 200 benzine

Wij zijn een familie van 4 persoon waar van 3 vrouwen waar een de baas en de andere 2 dochter
Ik heb een montage bedrijf in de Intereur
En wij heten
Carmen en Richard van Leeuwen en de dochters Tamara en Kaylinn
We wonen in Drenthe

Groetjes
RIchard
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8146
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

28 jun 2020 17:49

Beste Richard,

Welkom op het forum :goedzo:
Ik heb zelf anderhalf jaar geleden een GLK350cdi gekocht (facelift model), en ben er zelf enorm blij mee. :)
Ik heb me destijds flink ingegraven en denk dat ik het volgende als algemene tips zou meegeven:
  • De GLK is enorm betrouwbaar. De Duitse ADAC heeft 'm al eens geroemd om z'n betrouwbaarheid (is een paar jaar geleden de meest betrouwbare occasion geweest die ze uit elkaar hebben getrokken).
  • De meest "complete"/"aangeklede" exemplaren zijn diesels.
  • Ik heb lang getwijfeld over een GLK350 benzine of een diesel. De meeste benzineversies die je hier ziet zijn wit, hebben een bruin houten interieur, en hebben alleen aan de bestuurderskant memoryknoppen voor de stoelverstelling (en niet bij de bijrijderskant). Zulke uitvoeringen zijn nooit in Europa geleverd. Aangezien het importeren van een in-goede-staat-verkerende GLK vanuit bijv. de VS niet loont, kan dit eigenlijk alleen maar een geïmporteerde schadeauto zijn (die dan ergens goedkoop is opgelapt). Sommige van die GLK350 benzine versies hebben ook geen 4Matic (=vierwielaandrijving) wat volgens mij alleen in de VS is geleverd (en wellicht in Azië). Ik wilde niet het risico lopen van een opgelapte schadeauto.
  • De benzineversie is aanzienlijk dorstiger dan de diesel. Ik haal met gemak 7.5L/100km of zuiniger, terwijl je bij de benzineversie toch eerder aan 10L/100km of onzuiniger moet denken. Het gaat me nog niet eens om de brandstofkosten, maar om het ongemak van het vele tanken op een lange rit (je actieradius is dan echt een heel stuk kleiner).
  • De GLK350cdi heeft een geweldig koppel bij lage toerentallen (en ook daarboven :owja: ). De benzine heeft dat pas bij hogere toeren.
  • Persoonlijk vind ik de GLK niet ruim (de beenruimte achterin is acceptabel, maar niet meer dan dat, en de kofferbak is ronduit klein). Ik wilde mede daarom per se een glazen schuifdak (dan lijkt het binnenin veel ruimer door het extra licht).
  • Als je voor de faceliftversie gaat (medio 2012 tot medio 2015), bedenk je dan dat er vanaf juli 2013 een andere versie van de Comand in zit, met de optie om een "live traffic" abonnement te nemen (mijn GLK is van april 2013, en heeft die optie nog niet).
  • De dieselmotoren met AdBlue (220cdi en 250cdi) hebben volgens mij een terugroepactie gehad vanwege problemen met de injectoren. Mocht je voor die versies kijken, lees je dan vooraf goed in.
  • Mochten de milieuzones een probleem voor je zijn: De pre-facelift 320cdi en 350cdi (t/m januari 2010) zijn nog Euro4 motoren. Vanaf februari 2010 zijn ze allemaal tenminste Euro5.
  • Er zijn superleuke opties leverbaar geweest op de GLK. Verdiep je daar eerst in alvorens je op zoek gaat. Als je wilt kan ik je wellicht een oude prijslijst per PB sturen (waarin je alle opties genoemd ziet). Ik wilde zelf per se een glazen schuifdak, een Comand, geventileerde en verwarmde stoelen, de Intelligent Light System koplampen, en memorystoelen. Omdat het naar mijn standaarden een grote aanschaf was heb ik alleen gezocht bij Mercedes-Benz dealers in Nederland, Duitsland, en Luxemburg. In Nederland is vooral de GLK200cdi/220cdi/250cdi en de 2-liter benzine versies (200 en 250) geleverd, en die vond ik destijds bijna allemaal wat karig uitgerust. Aangezien het importeren niets voorstelt is de kans veel groter dat je je ideale auto vindt als je ook in Duitsland en Luxemburg zoekt. Kijk ook even in het logboek van mijn GLK voor wat indrukken qua opties.
Veel plezier op de zoektocht!
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
v.Leeuwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2020 14:33

28 jun 2020 18:16

Hi Arjen
Leuk bericht wat je schrijft veel info dankjewel
En ja dat lijkt me wel leuk die oude prijslijst
Ik ben me er nu in ga verdiepen en me vrouw over gehaald dat het een Mercedes glk wordt en geen bmw x3
Dat was eerst het plan maar vindt de glk toch mooier
En waardeer erg je informatie die je gestuurd hebt ik ben namelijk een leek met auto’s Gr Richard
Plaats reactie