aanschaf 450 slc
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Een simpel systeem met een verdamper en venturi mengstuk doet het prima, de verdamper moet wel voldoende capaciteit hebben. De motor moet wel eerst echt goed op benzine lopen.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 04 jun 2020 19:13
- Mercedes-Benz: 560 sl 1986
- ElGriffo
- Berichten: 8356
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Hedendaagste techniek met moderne injectie en ontsteking.
Maar een OMVL systeem voldoet ook
Maar een OMVL systeem voldoet ook
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 04 jun 2020 19:13
- Mercedes-Benz: 560 sl 1986
dank voor jullie reacties Frits en El Griffo
ben er nog niet helemaal uit
ben er nog niet helemaal uit
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 04 jun 2020 19:13
- Mercedes-Benz: 560 sl 1986
op marktplaats staan een heleboel SLC aangeboden, die al op NL kenteken staan
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Hmm, dat niet zijn een Duitser ik denk...Dirk 450 slc schreef: ↑05 jun 2020 18:15 bijgaand de reactie vd handelaar op mijn vragen:
Unterboden kein rost import au Kalifornia
Karroserie gut original zustand farbe Lack schlescht durch Kalifornia sonen
motor getriebe oK Laufen fur tüv mussen sie einem grosse inspecion auto
Hat Lang gestanden.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Nee hoor, in tegendeel...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 04 jun 2020 19:13
- Mercedes-Benz: 560 sl 1986
Hmmmm
Kijk ondertussen ook met een schuin oog naar een W126 500 sec.
Weet alleen niet of die in mijn garage past is wel altijd mijn droomauto geweest! Sinds de w126 sec uit kwam eigenlijk.
Kijk ondertussen ook met een schuin oog naar een W126 500 sec.
Weet alleen niet of die in mijn garage past is wel altijd mijn droomauto geweest! Sinds de w126 sec uit kwam eigenlijk.
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Elke oldtimer is een 'gok'. Belangrijk om te weten is: waar zit je struikelblok. Financieel? of handigheid?
Plaatwerk is het dure van een auto, net zoals het onderstel. Maar, als je handig bent, kun je daarin al veel zelf. Natuurlijk, het spuitwerk is en blijft een duur stukje, al kun je zelf veel voorwerk doen. En je kunt een goedkope, Poolse variant qua spuiterkiezen, ook daar zitten goeie bij.
De motor en bak, tja, als je daar trammelant mee krijgt en je bent 'een beetje handig' dan kun je die vervangen. Die prijzen zijn nog altijd aanzienlijk, maar 4000 euro is toch wel de max om een goeie motor en bak te vinden, of om er goeie van te laten maken. Spuitwerk is vaak al richting het dubbele.
Een SLC, of meestal met de oudere mercedessen: de motor en bak in de VS lijden vaak weinig. De maximale snelheid laat veel 'spielerei' niet toe.
Dan zijn die ouwe benzen ook nog eens voorzien van goeie bakken en motoren. Meestal valt die kant wel mee. En op de foto zichtbaar: de motor draait en er hangt geen touwtje aan: schakelen zal hij ook wel.
Maar: reken er op, dat na de aanschaf er zeker nog euro's nodig zijn om hem rijdbaar te maken, veel euro's om 'm goed rijdbaar te maken en erg veel euro's kunnen vereist zijn als je ook moooi wil rondrijden.
Al je zoiets aanschaft en met 2000 euro door de apk komt en de weg op mag, dan mag je al niet klagen. Zonder LPG. Want wat het beste is aan LPG is veel duurder dan met wat er nódig is. 1500 á 2000 euro en LPG ligt er in. Da's goedkoop rijden. Maar het is en blijft een ouwe baas die, als je het zelf niet kunt, een dure in 'rijdbaar blijven' kan zijn. Al zal-ie, buiten Volvo, minder duur zijn dan andere merken.
Plaatwerk is het dure van een auto, net zoals het onderstel. Maar, als je handig bent, kun je daarin al veel zelf. Natuurlijk, het spuitwerk is en blijft een duur stukje, al kun je zelf veel voorwerk doen. En je kunt een goedkope, Poolse variant qua spuiterkiezen, ook daar zitten goeie bij.
De motor en bak, tja, als je daar trammelant mee krijgt en je bent 'een beetje handig' dan kun je die vervangen. Die prijzen zijn nog altijd aanzienlijk, maar 4000 euro is toch wel de max om een goeie motor en bak te vinden, of om er goeie van te laten maken. Spuitwerk is vaak al richting het dubbele.
Een SLC, of meestal met de oudere mercedessen: de motor en bak in de VS lijden vaak weinig. De maximale snelheid laat veel 'spielerei' niet toe.
Dan zijn die ouwe benzen ook nog eens voorzien van goeie bakken en motoren. Meestal valt die kant wel mee. En op de foto zichtbaar: de motor draait en er hangt geen touwtje aan: schakelen zal hij ook wel.
Maar: reken er op, dat na de aanschaf er zeker nog euro's nodig zijn om hem rijdbaar te maken, veel euro's om 'm goed rijdbaar te maken en erg veel euro's kunnen vereist zijn als je ook moooi wil rondrijden.
Al je zoiets aanschaft en met 2000 euro door de apk komt en de weg op mag, dan mag je al niet klagen. Zonder LPG. Want wat het beste is aan LPG is veel duurder dan met wat er nódig is. 1500 á 2000 euro en LPG ligt er in. Da's goedkoop rijden. Maar het is en blijft een ouwe baas die, als je het zelf niet kunt, een dure in 'rijdbaar blijven' kan zijn. Al zal-ie, buiten Volvo, minder duur zijn dan andere merken.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 04 jun 2020 19:13
- Mercedes-Benz: 560 sl 1986
Foetske schreef: ↑08 jun 2020 14:21 Elke oldtimer is een 'gok'. Belangrijk om te weten is: waar zit je struikelblok. Financieel? of handigheid?
Plaatwerk is het dure van een auto, net zoals het onderstel. Maar, als je handig bent, kun je daarin al veel zelf. Natuurlijk, het spuitwerk is en blijft een duur stukje, al kun je zelf veel voorwerk doen. En je kunt een goedkope, Poolse variant qua spuiterkiezen, ook daar zitten goeie bij.
De motor en bak, tja, als je daar trammelant mee krijgt en je bent 'een beetje handig' dan kun je die vervangen. Die prijzen zijn nog altijd aanzienlijk, maar 4000 euro is toch wel de max om een goeie motor en bak te vinden, of om er goeie van te laten maken. Spuitwerk is vaak al richting het dubbele.
Een SLC, of meestal met de oudere mercedessen: de motor en bak in de VS lijden vaak weinig. De maximale snelheid laat veel 'spielerei' niet toe.
Dan zijn die ouwe benzen ook nog eens voorzien van goeie bakken en motoren. Meestal valt die kant wel mee. En op de foto zichtbaar: de motor draait en er hangt geen touwtje aan: schakelen zal hij ook wel.
Maar: reken er op, dat na de aanschaf er zeker nog euro's nodig zijn om hem rijdbaar te maken, veel euro's om 'm goed rijdbaar te maken en erg veel euro's kunnen vereist zijn als je ook moooi wil rondrijden.
Al je zoiets aanschaft en met 2000 euro door de apk komt en de weg op mag, dan mag je al niet klagen. Zonder LPG. Want wat het beste is aan LPG is veel duurder dan met wat er nódig is. 1500 á 2000 euro en LPG ligt er in. Da's goedkoop rijden. Maar het is en blijft een ouwe baas die, als je het zelf niet kunt, een dure in 'rijdbaar blijven' kan zijn. Al zal-ie, buiten Volvo, minder duur zijn dan andere merken.
dank voor je reactie, aan de toerenteller kun je idd zien dat de motor draait
aan de foto onder de motorkap kan ik het niet zien
Tja, ik blijf het een mooie combinatie vinden, de kleur en de bekleding
waar mijn struikelblok zit? Technisch
een remblok kan ik vervangen en vroeger verving ik ook contactpuntjes of bouwde electronische ontsteking van autovision in bij Golfjes en remvloeistof vervangen deed ik zelf. Bougies ook geen probleem natuurlijk. Vond ik erg leuk om te doen, maar dat is meer dan 15 jaar geleden.
zou er iemand (die er meer verstand van heeft dan ik) zin en tijd hebben om er heen te rijden naar D 3 uur vanaf Bleiswijk/Rotterdam?
maar ja kan dat wel in deze Coronatijd? neem aan dat ik een ambulance nodig heb, auto heeft geen TUV...
mvg
Dirk
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Het sommetje is niet zo moeilijk: er IN kijken kan niemand. Garantie geven dat een beoordeling/taxatie 100% kloppend is dus ook niet. Je wil alle risico's uitsluiten, maar wel iemand meer dan zes uur met een ambulance inzetten. Als je daar minstens 400 euro voor over hebt, krijg je wellicht kandidaten, zonder dat je een garantie kunt verwachten. Als je daar eerst eens mee begint. Want de meeste 'vrijwilligers' die er verstand van hebben kregen nadien te horen: jij zei dat-ie goed was zorg jij maar dat-ie dat ook wordt.
Kortom, geen verstand van auto's? Dan zal je er op moeten rekenen dat je dat met iets anders, vaak geld, zal moeten compenseren.
Kortom, geen verstand van auto's? Dan zal je er op moeten rekenen dat je dat met iets anders, vaak geld, zal moeten compenseren.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- Radegast
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 24 mei 2014 17:46
- Mercedes-Benz: W246 2014 (ex W201, W202, W210, C209)
- Locatie: Ouder-Amstel
Presies hetzelfde dacht ik ook. Lekker krom Duits zeg !Marco schreef: ↑06 jun 2020 19:31Hmm, dat niet zijn een Duitser ik denk...Dirk 450 slc schreef: ↑05 jun 2020 18:15 bijgaand de reactie vd handelaar op mijn vragen:
Unterboden kein rost import au Kalifornia
Karroserie gut original zustand farbe Lack schlescht durch Kalifornia sonen
motor getriebe oK Laufen fur tüv mussen sie einem grosse inspecion auto
Hat Lang gestanden.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 04 jun 2020 19:13
- Mercedes-Benz: 560 sl 1986
- Bijlagen
-
- IMG-20200620-WA0102.jpeg (150.82 KiB) 447 keer bekeken