Van italiaans naar Zweeds en nu Duits, C 220 CDI tiptronic uit eind 2008

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
Panama
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2018 20:32

25 okt 2018 20:52

Hallo Lezers,

Ik heb gisteren de plotselinge keuze gemaakt om MB te gaan rijden. Zelf ben ik gek van Italiaanse wagens en wou na 5 jaar een v70 uit 2005 te hebben gereden weer een 159, omdat die super is en degelijk/betrouwbaar (heb een gehad, met gemak 320.000 km en nog geen rammel of ellende). Dus gisteren Deen paar bekeken maar buiten dat ze top reden waren ze niet voldoende compleet. Of je doet het goed of niet. Hierna paar Volvo’s gereden maar v40 s waren te klein, en toch klasse lager als v70. Die laatste kon ik niet direct vinden voor nette prijs.
We liepen de garage via de achterkant uit en daar stond ie in een verdom hoekje: een witte c klasse avant-garde met zwarte velgen: bam verliefd. Deze had ik al eens gezien op internet en was toen al om alleen kon hem niet meer vinden doordat achteraf handbak had aangehinkt.. >> proefrit was mooi comfortabel en stil en de 220 CDI deed voldoende.
Zonder verder goed te controleren onder de kap of chassis, de benz gekocht. De hele dag kritische geweest, en dan toch weer in een emotie de auto kopen.

Volgende week woensdag komt ie en ik hoop dat ik hiermee weer probleemloos tonnetjes kan rijden.

(Alfa 156 320000 weg ivm kapotte airco
Alfa 159 bij 320000 weg ivm wat anders
Fiat Punto EVO bij 30000 weg ivm te klein
Volvo v70 bij 420000 weg ivm wat anders
MB gekocht op 150000 en weg bij ???)
D5310A72-0904-47D8-A1E8-01C9A376E021.png
D5310A72-0904-47D8-A1E8-01C9A376E021.png (312.34 KiB) 923 keer bekeken
Panama
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2018 20:32

28 okt 2018 08:27

PS: Indien iemand mij nog een advies kan geven over evt chiptuning wel/niet en wie hier specialist in is dan hoor ik dat graag. Wil namelijk de EGR hiermee ook afblinden en uitschrijven plus vermogens beperking op temperatuur. Of dit trouwens mogelijk is. Bij 2.0 JTD alles mogelijk, bij D5 was alleen egr mogelijk.
(Voor alfa's: Squadra tuning, Voor Volvo's D5: Volvotune, Voor Mercedes CDI ??)
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

28 okt 2018 09:50

Er is al heel veel geschreven over chippen, zie de zoekfunctie.
Logboek S500.
Panama
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2018 20:32

28 okt 2018 12:40

Klopt, maar niet heel duidelijk motor specifiek of veel info vertroebeld door de reacties. Ben al veel aan het lezen, maar iets dieper vindt ik niet.
Wel weet ik nu :
- dat de 5g tronic automaat behoorlijk wat koppel aan schijnt te kunnen.
- men niet graag tuned maar grotere motor koopt, zelf vindt ik het voordeel dat de motor zuinig te rijden is, de rijbeleving/respons beter wordt en men die gore EGR kan afsluiten.
- Chiptunen boven powerbox omdat chippen meerdere sensoren gebruikt en hierop acteert
- er geen echte mercedes diesel tuner genoemd wordt zoals ik bij volvo en alfa benoem (zijn in Nederland de mannen die de motor echt kent)
ml280
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 sep 2011 01:31

31 okt 2018 09:26

Ik denk dat als je eens met RS Tuning praat, je vindt waarnaar je op zoek bent
Panama
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2018 20:32

14 nov 2018 21:33

ml280 schreef:Ik denk dat als je eens met RS Tuning praat, je vindt waarnaar je op zoek bent
Bedankt klinkt goed evenals tip voor een tuning bedrijf in Harderwijk .
Plaats reactie