Hallo allen,
Sinskort de trotse eigenaar van een gerestaureerde 207d James Cook uit 1979. Flinke klus om hem in deze staat te krijgen. Vorige eigenaar had buitenkant al gedaan en de afgelopen maanden heb ik de bodem, het interieur en de techniek aangpakt.
Gokje gewaagd. De auto had sinds 1999 niet meer op de openbare weg gereden maar.omdat de techniek zo goed leek toch naar Normandie gereden. Fijne rit gehad zonder problemen.
Op de camping (wat een geluk) begaf de slave koppelingcylinder het. Mercedesdealer in de buurt kan gelukkig snel het onderdeel leveren. Daarnaast ineens een probleem met het gloeien. Daar zal ik een vraag over stellen in het technische deel van het forum!
Hgr, Jelle
207d James Cook 1979
- Mercedennis
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 01 jan 2007 21:15
- Mercedes-Benz: S212 350CDI, Ex-S211 280CDI, Ex-W124 300TD & Ex-W123 300TDT
- Locatie: Amsterdam
Welkom Jelle!
Nu zijn we wel heel nieuwsgierig - heb je een mooie foto van je 207D. Altijd een prachtige bus gevonden.
Veel plezier en hou hem rijdende!
Nu zijn we wel heel nieuwsgierig - heb je een mooie foto van je 207D. Altijd een prachtige bus gevonden.
Veel plezier en hou hem rijdende!
Groet,
Mercedennys
Mercedennys
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Leuk! Heb even een blauwe maandag exact zo een gehad. Alleen door de kleine ruimte, geen zijdeuren en twee enkele treinzitbedden was het net niets voor ons. Veel plezier ermee!
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
Deze versie zie je niet veel. Bevalt ons prima. Dr bus is precies goed voor alle normale parkeerplaatsen. We slapen er met zijn vieren in, en beneden een heerlijk ruim 2 persoons bed.
Achterinstap voor nu prima maar wordt wat vervelender als we fietsen mee willen. Daar zijn wel oplossingen voor maar erg kostbaar....
Belangrijkste aandachtspunt is het vermogen en lawaai van de motor. 100 is te doen maar bergopwaarts zak je zo terug naar 70.