De eerste tegenslag bij deze inbouw zat hem in het feit dat deze V was omgebouwd naar "lichte vracht" (het belgische equivalent van ons grijs kenteken) en dus bleek er een tussenschot in de bus te zijn gemonteerd (met een overvloed aan popnagels) wat de inbouw van dat burmester sound systeem nogal in de weg zat.
Vervolgens bleek dat mercedes af-fabriek 2 verschillende vloerplaten onder de bestuurdersstoel gebruikt...1 MET en 1 ZONDER de bevestigingspunten voor de bassbox en de versterker voor het Burmester Sound Systeem - en deze bus had (uiteraard) de vloerplaat ZONDER die (brood)nodige bevestigingspunten.
Dan zaten er geen luidsprekerkabels in beide schuifdeuren terwijl ik die eigenlijk wel had verwacht (of misschien was het wel meer een kwestie van hopen in plaats van daadwerkelijk verwachten), en dus moesten er extra luidspreker kabels getrokken worden door de "kabelketting" die naar de schuideur(en) toe loopt.
En tot slot is mercedes zo vriendelijk om voor de portierbekleding van de beide schuifdeuren geen losse speakerkappen (met achterliggende speakerbrackets) aan te bieden en wordt er verwacht dat je maar gewoon twee complete portierbekledingen (@ 765 euro ex btw per stuk) besteld met daarin de nodige speakerkappen (die voor de achterste zijpanelen wél apart te bestellen zijn (@ 34 euro ex btw per stuk)

En alsof dat nog niet genoeg is, had mercedes maar 1 van die 2 portierbekledingen op voorraad en konden ze geen verwachte levertermijn voor de tweede portierbekleding geven. Gelukkig hebben we die tweede bekleding nog ergens bij een duitse dealer kunnen vinden die al eens per ongeluk de verkeerde kant besteld had (en waarschijnlijk al lang blij was dat ze deze toch nog voor het volle pond verkocht kregen).
Al met al toch nog wel aardig wat meer werk als een achteraf ingebouwd Burmester Sound Systeem in een W213 E-klasse of in een X253 GLC.
greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479