Beste mensen,
Ik ben geïnteresseerd in een c350e 2015 model.
Het is mij niet helemaal duidelijk of elke c350e met de Me Connect App te bedienen is een wat hier allemaal mee gedaan kan worden; op slot doen, voor verwarmen, voor koelen. Het je hier een abonnement voor nodig?
En is elke Comand systeem een Comand online?
Wat is hierin het verschil? En hoe zou ik dat kunnen zien aan een auto?
Mvg,
Fransiefrans
Advies c350e
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09 dec 2013 17:57
- Mercedes-Benz: XC60 2009 AWD 2.4D
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
Ik rij sins jul 2015 een c350e, nu met 120.000km
- Mercedes Me App kun je inderdaad onder meer het volgende (mits het werkt, want niet heel betrouwbaar):
- de auto op slot doen / van het slot halen
- controle vloeistoffen en acculading, status van de ramen en deuren, bandenspanning, laatste verbruik en gemiddeld verbruik
- activeren klimaatregeling (koelen of verwarmen) zowel per direct als tijdgestuurd en zowel aan laadkabel als autonoom (mits voldoende %)
- instellen laden tijdens nachtstroom tarief
- informatie volgend onderhoud (dagen en/of km's)
- gps positie van de auto
- vinden van oplaadpunten
Voor deze services is het nodig diverse betaalde abonnementen te activeren/verlengen, enkele honderden euro's voor 3 jaar.
Wat betreft navigatie: er bestaat het instap systeem "Garmin" herkenbaar aan een kleiner scherm en minder sterke graphics.
Toen ik de auto ging bestellen was ik er niet zeker van of ik COMAND moest kiezen. De verkoper liet me even in een c-klasse spelen met het Garmin systeem en na een minuut wist ik al dat ik daar heel chagrijnig van werd dus direct COMAND gekozen.
Besef ook dat de COMAND versie van de W205 niet zo ver is ontwikkeld als in de nieuwere e-klasse.
Zo moet je bij de dealer bijvoorbeeld kaart-updates laten uitvoeren en dat is kostbaar.
Andere fijne opties die ik je kan aanbevelen:
-360 graden camera. Het zicht rondom is niet geweldig en dit systeem is daarom erg prettig
-Burmester audio als je een muziek liefhebber bent. Bij lange na niet perfect, maar wel beter dan standaard
-Stoelen met memory als er vaak anderen in je auto rijden en je erg gevoelig bent voor de juiste zitpositie
-ILS is volgens mij standaard op de c350e 2015, wat in feite een samengesteld "business" model was met aardig wat opties aan boord
evenals AIRMATIC
- Mercedes Me App kun je inderdaad onder meer het volgende (mits het werkt, want niet heel betrouwbaar):
- de auto op slot doen / van het slot halen
- controle vloeistoffen en acculading, status van de ramen en deuren, bandenspanning, laatste verbruik en gemiddeld verbruik
- activeren klimaatregeling (koelen of verwarmen) zowel per direct als tijdgestuurd en zowel aan laadkabel als autonoom (mits voldoende %)
- instellen laden tijdens nachtstroom tarief
- informatie volgend onderhoud (dagen en/of km's)
- gps positie van de auto
- vinden van oplaadpunten
Voor deze services is het nodig diverse betaalde abonnementen te activeren/verlengen, enkele honderden euro's voor 3 jaar.
Wat betreft navigatie: er bestaat het instap systeem "Garmin" herkenbaar aan een kleiner scherm en minder sterke graphics.
Toen ik de auto ging bestellen was ik er niet zeker van of ik COMAND moest kiezen. De verkoper liet me even in een c-klasse spelen met het Garmin systeem en na een minuut wist ik al dat ik daar heel chagrijnig van werd dus direct COMAND gekozen.
Besef ook dat de COMAND versie van de W205 niet zo ver is ontwikkeld als in de nieuwere e-klasse.
Zo moet je bij de dealer bijvoorbeeld kaart-updates laten uitvoeren en dat is kostbaar.
Andere fijne opties die ik je kan aanbevelen:
-360 graden camera. Het zicht rondom is niet geweldig en dit systeem is daarom erg prettig
-Burmester audio als je een muziek liefhebber bent. Bij lange na niet perfect, maar wel beter dan standaard
-Stoelen met memory als er vaak anderen in je auto rijden en je erg gevoelig bent voor de juiste zitpositie
-ILS is volgens mij standaard op de c350e 2015, wat in feite een samengesteld "business" model was met aardig wat opties aan boord
evenals AIRMATIC
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09 dec 2013 17:57
- Mercedes-Benz: XC60 2009 AWD 2.4D
Bedankt voor je reactie.
Dus als ik het goed begrijp kan elke COMAND online zolang in de abonnementen afgesloten worden.
Verder nog tevreden met de auto?
Dus als ik het goed begrijp kan elke COMAND online zolang in de abonnementen afgesloten worden.
Verder nog tevreden met de auto?
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
Ik wil er nog aan toevoegen dat ik nu na 5 jaar nog steeds geniet van de auto. Hij heeft echter een aantal eigenaardigheden. Dit was mijn eerste Mercedes (ik heb later ook een R230 SL-350 gekocht uit 2005) en mijn verwachtingen waren ook wat te hoog wat in het begin wat teleurstellingen gaf. Dit kun je lezen in het enorm lange topic "c350e eigenaardigheden" waarvan ik de topic-starter was.
Maar ik kan nu concluderen dat ik een fijn gevoel heb bij de auto. Er zijn wel wat kleine storingen geweest in die 5 jaar maar hij heeft me nog nooit laten staan en iedere rit is genieten. Er zijn ook diverse software updates geweest voor bak en motor en dat heeft steeds weer kleine verbeteringen gegeven.
Maar ik kan nu concluderen dat ik een fijn gevoel heb bij de auto. Er zijn wel wat kleine storingen geweest in die 5 jaar maar hij heeft me nog nooit laten staan en iedere rit is genieten. Er zijn ook diverse software updates geweest voor bak en motor en dat heeft steeds weer kleine verbeteringen gegeven.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09 dec 2013 17:57
- Mercedes-Benz: XC60 2009 AWD 2.4D
Ik rij nu een XC60 2.4D uit 2009 en deze rijd nog heerlijk maar deze is wat duur in gebruik. ik rij er helaas te weinig voor en daarom ben ik dus aan het kijken naar een auto die minimaal evenveel opties heeft als de XC60 maar dan een stuk minder duur in gebruik/houden. Waar ik alleen bang voor ben is dat ik nu hoog zit en dit erg aangenaam vind, dit met een c350e niet meer heb.
Ik heb je topic gelezen en veel eigenaardigheden zijn volgens mij met updates verbetert.
wat ik ook lees is dat de webversie van de app het beste werkt.
ik ga me eens verdiepen in de abonnementen die aangeschaft dienen te worden.
Ik heb je topic gelezen en veel eigenaardigheden zijn volgens mij met updates verbetert.
wat ik ook lees is dat de webversie van de app het beste werkt.
ik ga me eens verdiepen in de abonnementen die aangeschaft dienen te worden.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09 dec 2013 17:57
- Mercedes-Benz: XC60 2009 AWD 2.4D
ik kijk naar een 2015 c350e. GLC350e is helaas buiten budget.
-
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Ng maar even herhalen wat ik vaker in dit soort topics roep, denk er aan dat een c350e estate meestal 0kg trekgewicht op het kenteken heeft staan. En er dus technisch wel een trekhaak onder kan, maar je er niks mee kunt trekken.
De sedan heeft deze beperking voor zover ik weet niet.
De sedan heeft deze beperking voor zover ik weet niet.
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
Dat is apart, mijn W205 c350e mag 1600kg trekken volgens kenteken en ik heb achteraf bij MBenzNL de originele MB trekhaak laten monteren omdat dit tijdens bestellen niet mogelijk was in combinatie met easy-access.
Zijn de "0kg" auto's soms de S205's met schuifdak? EDIT: o ja, je schrijft het al: de estates beter lezen
Zijn de "0kg" auto's soms de S205's met schuifdak? EDIT: o ja, je schrijft het al: de estates beter lezen
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Estates met 19" als ik het mij goed herinner.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Nee ook voor de versie met bijvoorbeeld de standaard 17” avantarde velgen. Bij een trekhaak (voor de station) zouden er xl banden gemonteerd moeten worden en dan haalde ze bij de goedkeuring de 99gr/km niet. Dus hebben alle c350 stations geen trekgewicht op het kenteken. Anders zou c350 buiten de gunstige bijtellingsregels vallen,
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ok. Akelig.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
Nee, zowel de originele lader als de eerste connector poort op de auto (als deze niet is vervangen) kunnen niet goed tegen regenwater.
Beide zijn bij mijn c350e vol gelopen. De service medewerker liet me foto's zien van de vervangen laadpoort; er stonden algen in, alleen de goudvis ontbrak nog. De lader moest ik helaas zelf vervangen omdat ik er een CEE stekker aan had gemaakt. Uiteraard was dat het probleem niet geweest maar de belachelijke manier waarop men met een stukje plakband had getracht het kastje waterdicht te houden.
Tegenwoordig staat m'n auto altijd binnen, wat een luxe
Beide zijn bij mijn c350e vol gelopen. De service medewerker liet me foto's zien van de vervangen laadpoort; er stonden algen in, alleen de goudvis ontbrak nog. De lader moest ik helaas zelf vervangen omdat ik er een CEE stekker aan had gemaakt. Uiteraard was dat het probleem niet geweest maar de belachelijke manier waarop men met een stukje plakband had getracht het kastje waterdicht te houden.
Tegenwoordig staat m'n auto altijd binnen, wat een luxe