Een goede investering of niet?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
michel1975
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 jan 2011 21:31
Mercedes-Benz: C215 CL500 AMG Ex R129 300SL24, ex W140 500SE, ex S211 200E, ex W203 C180, ex W124 300E24, ex C126 500SEC, ex W108 250S
Locatie: Hensbroek

02 sep 2019 22:51

Een reguliere auto is nooit een goede investering maar een kostenpost. Zolang je zorgt dat deze kostenpost binnen de perken blijft en je er plezier aan beleeft is het prima. Mooi voorbeeld. Mijn R129 was echt wel een beetje mijn droomauto. Qua afschrijving meer dan prima. Heel veel rijplezier aan beleeft. Maar wel een kostenpost van ruim €3.500 gehad. Overall dankzij de geen tot geringe afschrijving een prima kostenpost. Maar nog steeds een kostenpost. Was de CLK nu je droomauto dan had je het in overweging kunnen nemen. Maar dat is het niet. Dus de kans dat het een kostenpost wordt waar je weinig lol aan gaat beleven loert om de hoek. Mijn mening? Niet doen.
Drinken halveert je leven,
maar je ziet dubbel zoveel...
Gebruikersavatar
Paauwtje
Berichten: 1483
Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205 C180, W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI

03 sep 2019 06:39

Plus dit model heeft het zelfde issue als de w210 bijv, het bruine roest monster ligt op de loer. Een auto heeft onderhoud nodig, ik ben bang dat de gevallen minimaal zijn waar mensen goed verdienen aan hun oldtimer. Je koopt een auto die je leuk vind, je onderhoud hem en als het je passie is geef je hem veel “liefde”.
Onderdelen worden schaarser, dat staat gelijk aan duurder. Hier en daar wat spuitwerk, of ooit zelfs de gehele koets.

Als je er die jaren veel plezier van heb gehad, is dat wat waard. Is je doel rijk worden, spaar het geld dan lekker uit 8-)
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

03 sep 2019 17:42

Auto's stijgen doorgaans alleen in waarde als ze exclusief zijn of een cult status bereiken. Zie bijvoorbeeld de VW T1 bus of een originele onverprutste Golf 1 GTI, liefst met weinig kilometers op de teller.

En dan nog moet je 30 jaar wachten zodat die knul van 13 die de poster boven zijn bed had hangen geld heeft om de jeugddroom waar te maken.
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
1967
Berichten: 455
Lid geworden op: 20 feb 2017 13:45
Mercedes-Benz: op zoek naar een mooie bolhoed uit de jaren 60 :)
Specialisatie: turbo-tuning, laswerk, draaien

04 sep 2019 00:12

een manier om er geld van te maken is ze te stallen en er niet meer mee te rijden afhankelijk van de aanschaf prijs,
maar je moet maar net de juiste liefhebber treffen.
Ik zelf heb een aantal type 2 crx-en weggezet geheel origineel met een ton op de klok,
in het tijdperk dat je dergelijke vtecs voor 1000 gulden kocht, idem met een aantal calibra,s turbo 4x4, een tweetal lancia,s, een masaratie biturbo, een originele xr2 fiesta en 2x escort coswort, 1x een sierra xr4i en een hoogst zeldzame verlengde mondeo type 1 met een v6, gewoon carroserie technisch nette autos die toendertijd economsich afgeschreven waren.
allemaal gekocht voro een appel en ei omdat niemand ze wou hebben
Ze zijn alle nog rijdend en origineel, op tijd olie vervangen en de banden op tijd behandelen doet veel, maar met nog geen 10km per jaar is het vooral optisch behoud, een verzamelaar maalt daar niet om om maar een puntgaaf rijders exemplaar waar alles van vervangen is nog geen geen bewaarexemplaar voor de verzameleaar, de rijder klaagt over oude rubbers en oude banden,
de verzamelaar over wat vervangen is.
In het geval van de crx-en durf ik te zeggen dat buiten dat ik het gewoon mooi vind om te hebben de waard er met 6000 per crx op vooruit gegaan is, het deel van de garage waar deze 4 staan had in die 20 jaar wel meer opgebracht als 6000 euro per stallingsplek op 20jaar, heb ik dan geld verdiend door ze te bewaren of geld weg gegooid :) :)

Blijft wel een feit dat ik elke autoliefhbeer kwijlend nu zie kijken naar 4 crx-en b ijelkaar, het blijven machtige rijders machines,
d ekans om er een te verkopen krijg ik elke week 2 keer, alelen dan zijn het er geen 4 meer, heb nu een rode een witte een blauwe en een zwarte, de lancia,s staan in Martini bestickering 8-) 8-)

aan aanschaf alles bij elkaar heb ik zeker niet meer als 10.000 euro uitgegeven voor alle auto,s bijelkaar,
de prijs om naar te kijken al die jaren en af en toe te poetsen ene keer te starten is voor mij onbetaalbaar,
heel wat meer als de aanschafwaarde in ieder geval. :goedzo:
l
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11251
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

04 sep 2019 00:30

@1967 Gaaf om te lezen man, hoe jij daar tegenaan kijkt. En lol die 10 k maar de "onbetaalbaarheid van het genieten" :goedzo:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Richard-Benz
Berichten: 669
Lid geworden op: 18 dec 2009 21:54
Mercedes-Benz: S204 & W168
Locatie: Zoetermeer

04 sep 2019 20:25

Heel erg tof. Zou je een paar foto's willen delen in het mooi van een ander merk topic?
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 3809
Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
Specialisatie: W126/140 + LPG
Locatie: Ouderkerk

05 sep 2019 10:00

mr. Michel schreef:Auto's stijgen doorgaans alleen in waarde als ze exclusief zijn of een cult status bereiken. Zie bijvoorbeeld de VW T1 bus of een originele onverprutste Golf 1 GTI, liefst met weinig kilometers op de teller.

En dan nog moet je 30 jaar wachten zodat die knul van 13 die de poster boven zijn bed had hangen geld heeft om de jeugddroom waar te maken.
+1 Ik ben inderdaad bang dat dit de realiteit is. Ik heb zelf ook een klassieker te koop staan, echt goed gerestaureert en bijzonder en zeldzaam. Na een aantal weken 1 enkele reactie, ik ben een beetje bang dat er eigenlijk geen echte markt meer is voor dit soort autos.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden

*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7286
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

05 sep 2019 10:51

Probleem is hierbij is ook dat onze overheid houderschap nogal zwaar belast waardoor het voor Jan modaal bijna niet meer leuk is er een tweede/derde auto op na te houden puur voor de hobby.
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

05 sep 2019 13:05

Frits schreef: +1 Ik ben inderdaad bang dat dit de realiteit is. Ik heb zelf ook een klassieker te koop staan, echt goed gerestaureert en bijzonder en zeldzaam. Na een aantal weken 1 enkele reactie, ik ben een beetje bang dat er eigenlijk geen echte markt meer is voor dit soort autos.
Wat heb je staan dan? Zo'n opmerking kietelt de nieuwsgierigheid (A)
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11251
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

05 sep 2019 13:44

mr. Michel schreef:
Frits schreef: +1 Ik ben inderdaad bang dat dit de realiteit is. Ik heb zelf ook een klassieker te koop staan, echt goed gerestaureert en bijzonder en zeldzaam. Na een aantal weken 1 enkele reactie, ik ben een beetje bang dat er eigenlijk geen echte markt meer is voor dit soort autos.
Wat heb je staan dan? Zo'n opmerking kietelt de nieuwsgierigheid (A)
Idd. Ik popelde ook al om het te vragen :)
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 3809
Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
Specialisatie: W126/140 + LPG
Locatie: Ouderkerk

05 sep 2019 14:54

Nou vooruit, maar niet gaan zeuren dat het geen MB is:

https://link.marktplaats.nl/m1444512128

De kijker was overigens een man van 70 die wel weg was van de auto maar die de koppeling te zwaar vond gaan voor zijn kunstheup.

N.b. Let op het luchtfilter!
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden

*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

05 sep 2019 15:08

Frits schreef:Nou vooruit, maar niet gaan zeuren dat het geen MB is:

https://link.marktplaats.nl/m1444512128

De kijker was overigens een man van 70 die wel weg was van de auto maar die de koppeling te zwaar vond gaan voor zijn kunstheup.

N.b. Let op het luchtfilter!
Fraaie auto :goedzo:
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
michel1975
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 jan 2011 21:31
Mercedes-Benz: C215 CL500 AMG Ex R129 300SL24, ex W140 500SE, ex S211 200E, ex W203 C180, ex W124 300E24, ex C126 500SEC, ex W108 250S
Locatie: Hensbroek

05 sep 2019 16:36

Wat een plaatje Frits.
Drinken halveert je leven,
maar je ziet dubbel zoveel...
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 3196
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

05 sep 2019 17:03

Ik denk dat je sommige auto's via een handelaar in consignatie moet verkopen en internationaal moet adverteren om een bredere aandacht te krijgen . En een hoop mensen kopen nu liever bij een specialist of handelaar dan van een particuler (of dat terecht is een ander verhaal ;-))
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

05 sep 2019 17:56

Wat een fraai exemplaar Frits ! Die zware koppeling kan ik me ook nog goed herinneren uit de P6 en SD1 met handbak
van m’n vader. Net als die fijne compacte 8-cilinder.
Waren de SU HS6 carburateurs met dat buisvormige luchtfilter te hoog voor onder de kap ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Plaats reactie