B klasse Advanced Sound System VS Burmester Surround Sound System

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
sarge
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2019 16:58

15 aug 2019 17:13

Hoi allemaal,

Ik ga een Mercedes B200/B200D bestellen maar ik ben er nog niet uit qua luidsprekers.

Kan iemand me zeggen waar de verschillen liggen tussen Advanced Sound System VS Burmester Surround Sound System aub?

De Advanced Sound System omvat 10 luidsprekers (totaal 225 watt) maar over de Burmester Surround Sound System, vind ik nergens geen verdere info; zijn dit nog meer luidsprekers? Meer watt? Meer subwoofers? Extra versterker? ...
Of is Burmester meer marketing praat met wat software surround toevoegingen en fancy luidsprekerroosters? (Dus geen echte meerwaarde)

Ik ben nogal een audiofiel en had in mijn vorige wagen (X1 18d 2016) met de Harman Kardon optie waar ik wel tevreden van was.

De Advanced Sound System heb ik al kunnen testen en ik was matig tevreden; nogal een "boomy" bass maar heb dit maar snel kunnen testen zonder de eq goed af te stellen.

Alvast bedankt voor jullie reactie! :goedzo:
os2lover
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2013 11:58

16 aug 2019 12:36

Ik vermoed dat het dezelfde is als in de A-klasse.
Geen persoonlijke ervaring maar hier zie ik wel onder meer dat er 12 luidsprekers zitten in die Burmester :
https://www.burmester.de/en/automotive/ ... class.html
Praveen
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 sep 2016 11:54
Mercedes-Benz: In bestelling CLA 180 DCT Business Solution AMG

23 sep 2019 14:39

Ik heb zelf in mijn CLA de Advanced Sound System zitten en heeft super geluid. Heb ook naar een CLA met Burmester geluisterd en ik hoorde geen verschil. Voor het prijsverschil zou ik even goed gaan luisteren bij de dealer als ze er één hebben staan.
Plaats reactie