Leuk hoor, gooi de hele discussie even op slot.arieene schreef:we kunnen natuurlijk nog dagen door lullen, maar ...
een Diesel vervuilend ???????
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Realiteit wordt vaak opgehangen aan twee voorvallen die kort na elkaar optreden. Omdat ze kort na elkaar optreden is er “dus” een samenhang en betreft het “dus” oorzaak en gevolg.splunder schreef:Wat wordt bedoeld met de realiteit?
Maar wie weet is er hier wel een “ware realiteit”. Ik wacht af, ik hoor het graag.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Ik zal mij ook erin mengen aangezien ik een oldtimer diesel naar de apk moest
Ik tank blauwe diesel voornamelijk en de roetmeting is zo goed (niet nodig) dat de keurmeester zei '' je voldoet aan de nieuwste eis''
Ik tank blauwe diesel voornamelijk en de roetmeting is zo goed (niet nodig) dat de keurmeester zei '' je voldoet aan de nieuwste eis''
- Bijlagen
-
- 7RTktu.png (250.48 KiB) 404 keer bekeken
-
- Au7L62.jpg (80.65 KiB) 404 keer bekeken
-
- uD4cX6.jpg (95.56 KiB) 404 keer bekeken
-
- xOImzW.jpg (56.21 KiB) 404 keer bekeken
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 15 apr 2014 21:46
- Mercedes-Benz: W203 20O CDI, W204 220 CDI AMG STYLING, W212 220 AMG STYLING
Net met de E klasse (220)terug uit het buitenland. Gemiddeld 1:20 met een volgeladen auto en flink de gang erin gehad. Ik blijf me verbazen hou zuinig en schoon deze diesel is met de 9 traps automaat. Ik denk dat we nog lang plezier gaan hebben van de dieseltechniek.
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:25
- Mercedes-Benz: WDB901 211CDI / T1 Bremer transporter 210D / Polaris Sportsman 800 EFI Twin 4x4
- Specialisatie: restauratie
wanneer is een Diesel vervuilend, of zou dit kunnen ? . dit in vergelijk met andere verbrandingsmotoren als deze al schoon zouden zijn.
dat is wanneer deze niet op een goede bedrijfstemperatuur komen, en dat niet een keer, maar meerdere keren of bijna altijd. dus het bekende rondje om de kerk, de kinderen naar school brengen, boodschappen doen, bestelauto's enz.
als een Diesel wordt gereden zoals het behoord is deze niet vervuilend, maar zelfreinigend. de Bewijzen zijn er ! . zorg er daarom voor dat de bedrijfstemperatuur rond de 90 graden is, en ververs de motorolie wat eerder als de fabrikant adviseert . dan is ook min. 500.000 km geen enkel probleem ..
dat is wanneer deze niet op een goede bedrijfstemperatuur komen, en dat niet een keer, maar meerdere keren of bijna altijd. dus het bekende rondje om de kerk, de kinderen naar school brengen, boodschappen doen, bestelauto's enz.
als een Diesel wordt gereden zoals het behoord is deze niet vervuilend, maar zelfreinigend. de Bewijzen zijn er ! . zorg er daarom voor dat de bedrijfstemperatuur rond de 90 graden is, en ververs de motorolie wat eerder als de fabrikant adviseert . dan is ook min. 500.000 km geen enkel probleem ..
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Dat geldt voor elke verbrandingsmotor, niet alleen voor diesels. In het opwarmtraject van een benzinemotor wordt extra brandstof gebruikt om de condensatieverliezen te ondervangen.arieene schreef:wanneer is een Diesel vervuilend, of zou dit kunnen ? . dit in vergelijk met andere verbrandingsmotoren als deze al schoon zouden zijn.
dat is wanneer deze niet op een goede bedrijfstemperatuur komen.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Uhm volgens mij noemen we een diesel een zelfontbranderarieene schreef:natuurlijk, Maar Diesel is geen zelf ontbrande brandstof, en daar licht het grote probleem en oorzaak .
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Doe dat lekker zelf: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dieselmotorarieene schreef:ik zou mij als ik jou was eerst eens in het verschil tussen de twee brandstoffen verdiepen, heel simpel ..
Ik citeer:
Een dieselmotor is een zuigermotor die werkt volgens het principe van zelfontbranding
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:25
- Mercedes-Benz: WDB901 211CDI / T1 Bremer transporter 210D / Polaris Sportsman 800 EFI Twin 4x4
- Specialisatie: restauratie
elke motor is een zuigermotor, ook benzine. behalve de wankelmotor dan !
doe eens een test bij je in de keuken, neem twee emmers, vul de ene met benzine. vul de andere met Diesel. gooi nu in beide een lucifer, welke denk je dat "Zelf ontbrand" !!
dan nog een vraag, waarom heeft een Diesel een gloeispiraal of stift , omdat deze zelf ontbrand ?
doe eens een test bij je in de keuken, neem twee emmers, vul de ene met benzine. vul de andere met Diesel. gooi nu in beide een lucifer, welke denk je dat "Zelf ontbrand" !!
dan nog een vraag, waarom heeft een Diesel een gloeispiraal of stift , omdat deze zelf ontbrand ?