Verkeerde informatie,verkeerde berekend,geen antwoord

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
bokkiebenz
Berichten: 3443
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

09 jul 2019 17:29

Het hele verhaal gaat over 95-27=68 hele euroos..

Ik denk dat het erom gaat dat die terug gestort worden.
Het is altijd wat en zelden goed
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 3809
Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
Specialisatie: W126/140 + LPG
Locatie: Ouderkerk

09 jul 2019 18:16

Wat mij redelijk lijkt, een offerte is een offerte. Ik snap het punt van het deel onderhoud maar dat was toch vooraf bekend? Iemand doorverwijzen naar het interne bureaucratische oerwoud is ook niet netjes, dat is geen afhandelen.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden

*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
Gebruikersavatar
1967
Berichten: 455
Lid geworden op: 20 feb 2017 13:45
Mercedes-Benz: op zoek naar een mooie bolhoed uit de jaren 60 :)
Specialisatie: turbo-tuning, laswerk, draaien

09 jul 2019 18:39

en nu na de hele vraag van TS hoe de fout in de offerte blijkt te staan,
Het teveel betaalde geld is al terugbetaald aan de TS?
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

09 jul 2019 19:28

1967 schreef:Het teveel betaalde geld is al terugbetaald aan de TS?
Als dat zo is... :?
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
snorremans_14
Berichten: 1290
Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
Mercedes-Benz: W 247
Specialisatie: Techniek
Locatie: Zeist

09 jul 2019 19:56

1967 schreef:en nu na de hele vraag van TS hoe de fout in de offerte blijkt te staan,
Het teveel betaalde geld is al terugbetaald aan de TS?
Dat heeft ElGriffo uitgelegd, er is nog geen contact geweest en dus is er ook niets terug betaald.
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

09 jul 2019 20:36

snorremans_14 schreef:
1967 schreef:en nu na de hele vraag van TS hoe de fout in de offerte blijkt te staan,
Het teveel betaalde geld is al terugbetaald aan de TS?
Dat heeft ElGriffo uitgelegd, er is nog geen contact geweest en dus is er ook niets terug betaald.
Zou het sneller gaan als je dat hier vertelt of wanneer je die manager even belt??
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

09 jul 2019 21:16

mr. Michel schreef:
snorremans_14 schreef:
1967 schreef:en nu na de hele vraag van TS hoe de fout in de offerte blijkt te staan,
Het teveel betaalde geld is al terugbetaald aan de TS?
Dat heeft ElGriffo uitgelegd, er is nog geen contact geweest en dus is er ook niets terug betaald.
Zou het sneller gaan als je dat hier vertelt of wanneer je die manager even belt??
ElGriffo leest vanavond nog mee, de manager is morgen pas weer bereikbaar, dus wat denk je? :lol: :stom:
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

09 jul 2019 21:22

Man,man,man...... 3 pagina’s verder over iets wat met 2 telefoontjes en een dag geduld
zo geregeld had kunnen zijn zonder naming and shaming.....
Ben blij dat ik al jaren alleen nog in een btb omgeving zit qua werk..... 8-)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
benzkepower
Berichten: 3853
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

10 jul 2019 00:10

Wist je trouwens dat een offerte x aantal % mag afwijken van een factuur volgens het consumentenrecht? Een offerte blijft een indicatie. Exacte wetenschap vooraf is niet mogelijk. Bij de tandarts weet je toch ook niet op voorhand wat je moet betalen?
Gebruikersavatar
snorremans_14
Berichten: 1290
Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
Mercedes-Benz: W 247
Specialisatie: Techniek
Locatie: Zeist

10 jul 2019 10:52

Borgmonster schreef:
mr. Michel schreef:
snorremans_14 schreef:
1967 schreef:en nu na de hele vraag van TS hoe de fout in de offerte blijkt te staan,
Het teveel betaalde geld is al terugbetaald aan de TS?
Dat heeft ElGriffo uitgelegd, er is nog geen contact geweest en dus is er ook niets terug betaald.
Zou het sneller gaan als je dat hier vertelt of wanneer je die manager even belt??
ElGriffo leest vanavond nog mee, de manager is morgen pas weer bereikbaar, dus wat denk je? :lol: :stom:
Loopt al sinds 19 juni, dat is volgens meer als en dag geduld :$
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

10 jul 2019 11:59

snorremans_14 schreef: Loopt al sinds 19 juni, dat is volgens meer als en dag geduld :$
Dan bel je toch (elke dag desnoods) of je stuurt een aangetekende brief als je het zo belangrijk vindt? Op de website staan waarschijnlijk tig doorkiesnummers.

Mijn beeldvorming is nu dat je het forum wilt gebruiken om druk te zetten op de dealer in de hoop dat die reageert via een omweg. Of het nu uit frustratie is, je zelf niet doortastend genoeg bent om door te dringen bij de dealer of dat de dealer een Chinese muur optrekt rondom klachtenbehandeling wordt niet duidelijk.

Op directe vragen over je doel of motivatie geef je geen antwoord (en doe je hetzelfde als de dealer :lol:).

Kort samengevat is er een discussie over 7 tientjes waarover inmiddels 3 pagina's gevuld zijn?
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

10 jul 2019 13:41

Als ik die tijd had moeten doorberekenen... was ik wel gaan leasen. :stom:
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
ChrisL
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jan 2017 23:16
Mercedes-Benz: S205 C200

10 jul 2019 23:23

Het is eenvoudige... bijwerken van de navigatie software is gratis als je het zelf thuis doet. of 20 euro als ze het los doen in de garage niet als onderdeel van een Service A/B . De kaart bijwerken(versie 2019) kost 150 euro per keer, of nu 95 in de aanbieding. Advies, Koop een losse tomtom of gebruik je telefoon... kaart tenminste 4x per jaar bijgewerkt , veel actueler (Here kaart loopt gewoon 1 jaar achter de feiten aan) en goedkoper over de levensduur van de auto.
Verwijderd29317
Berichten: 410
Lid geworden op: 14 jul 2013 19:17

11 jul 2019 07:46

Als het over actuele kaarten gaat kan je net zo goed gaan navigeren met je mobiel en Googlemaps.
Alhoewel qua kosten ook nog voordeliger, spaar je de Tomtom uit.
Gebruikersavatar
snorremans_14
Berichten: 1290
Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
Mercedes-Benz: W 247
Specialisatie: Techniek
Locatie: Zeist

11 jul 2019 10:43

Het doel van dit topic van mij was om na te gaan of er meerdere forumleden waren die soort gelijke ervaringen hebben op gedaan en of dit dus meer schering dan inslag was of een op zich zelf staand feit.

Verder zijn alle antwoorden over navigeren met de telefoon of TomTom niet relevant, in dit topic gaat het om dat Mercedes ( Stern) verkeerde prijs opgave heeft gedaan zowel schriftelijk als mondeling en vervolgens verkeerde prijs berekend en geen contact met mij hierover word opgenomen, ook niet na dit was doorgezet naar de personen die hier iets mee zouden moeten, niets meer en niets minder.

Ik heb nu zelf gister middag contact gezocht en men komt hier vrijdag op terug ( hoop ik ).

Dat prijzen een paar % mogen afwijken zou kunnen maar een prijs verschil van € 27 of € 150 na correctie € 95 is geen paar procent, overigens het prijs verschil van 2018 en 2019 voor dezelfde werkzaamheden zijn in dit geval 30 %

PS. In 2018 had ik bij een andere Mercedes dealer in het noorden van het land een soort gelijk geval nl. Daar had ik ook vooraf een offere prijs zwart op wit, en bij het afrekenen moest ik ook veel meer betalen, ( zou het een Mercedes kwaal zijn :? ) dat overigens na het tonen van mijn prijs afspraak in de mail keurig is gecorrigeerd.

Zodra ik de uitslag hoor meld ik me.
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
Gesloten