Verkeerde informatie,verkeerde berekend,geen antwoord

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
snorremans_14
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
Mercedes-Benz: W 247
Specialisatie: Techniek
Locatie: Zeist

08 jul 2019 15:53

Graag wil ik het volgende met jullie delen, mijn Mercedes B 250 gaf eind vorig jaar aan dat er binnenkort een B9 beurt nodig was, ik hierop informatie hier op het forum aangevraagd wat deze B9 beurt allemaal inhield ( zie bijlage ).

Aangezien ik automonteur geweest ben kon ik de meeste werkzaamheden zelf uitvoeren, waaronder motorolie en filter vervangen bougies vervangen, remvloeistof en remblokken voor vervangen en de gehele auto nagelopen voor de APK ( is goed gekeurd) alleen de versnellingsbak olie en filters wilde ik door de dealer laten doen.

Ik heb hiervoor een afspraak gemaakt bij het afsprakenbureau van Stern en uitgelegd dat ik de werkzaamheden van de B9 beurt, versnellingsbak olie wissel en de kaartgegevens van de navigatie bij te werken, volgens de man van Stern afsprakenbureau zijn de kosten voor de versnellingsbak olie en filters vervangen € 350 en de kaartgegevens van de navigatie bijwerken € 27 ik heb bij deze de opdracht voor deze werkzaamheden gegeven en de afspraak op 18 juni is gemaakt.

Op 18 juni heb ik mijn auto smorgens vroeg gebracht en zou ge sms't worden als de auto klaar is, in de middag de auto opgehaald en moest bij het afrekening een volwaardige navigatie update betalen van +/_ € 150, ik ging hier niet mee akkoord, ik zei dat ik opdracht heb gegeven voor het bijwerken van de kaartgegevens voor € 27, ze kon hier verder niets mee, aangezien ik geen bewijs hiervan bij me had en haar te kennen gaf waarom er € 150 in rekening is gebracht terwijl er nu een aanbieding is van € 95 in de BTW.
Ze heeft een nieuwe rekening gemaakt met daarop berekend € 95 i.p.v. € 150 ik was het hier uiteindelijk ook niet mee eens maar heb toch dit betaald om mijn auto mee te krijgen, ik heb wel het email adres aan haar gevraagd om het schriftelijk bewijs alsnog op te sturen.
Bij thuiskomst op mijn werk heb ik direct een email van mijn werk mailaccount gestuurd met daarbij het formulier waarop word aangegeven wat deze " bijwerken van de kaartgegevens " € 27 ( € 21,88 in 2018 ) bedragen ook heb ik in deze mail aangeven dat de medewerker van het afspraken bureau dezelfde prijs aan mij had doorgegeven, en dat ik het verschil van € 27 en € 95 op mijn rekening wil terug gestort zien ik kreeg geen reactie op mijn mail van deze balie medewerkster, na een week heb ik dezelfde mail vanuit mijn privé mailaccount gestuurd en daar kreeg wel een reactie op van, ik kan verder niets voor u betekenen en heb dit door gezet naar M.K en de manager. Tot op heden van beide personen geen reactie ontvangen.

Ik heb uiteindelijk opdracht gegeven voor versnellingsbak olie en filters vervangen en het bijwerken van de kaartgegevens navigatie met de daarbij behorende prijzen, als er aanvullende of prijs verhogende werkzaamheden benodigd zijn verwacht ik dat er contact word opgenomen met de klant of hij/zij het hiermee eens is. Niets van dit alles eerst proberen een navigatie update voor € 150 aan te smeren terwijl deze in de aanbieding was voor € 95 terwijl er voor deze werkzaamheden € 27 staat voor geschreven door Mercedes, maken jullie ook dit soort praktijken mee .
WDD246244 B9 beurt(1).pdf
(61.65 KiB) 169 keer gedownload
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

08 jul 2019 16:18

Nee.
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 3809
Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
Specialisatie: W126/140 + LPG
Locatie: Ouderkerk

08 jul 2019 17:14

Ja, helaas wel, bij zowel een MB dealer als een Opel dealer (beide enige jaren geleden). Sindsdien laat ik niets meer doen zonder een schriftelijke prijsopgave vooraf. Was voor mij effe een leermomentje.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden

*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
Gebruikersavatar
snorremans_14
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
Mercedes-Benz: W 247
Specialisatie: Techniek
Locatie: Zeist

08 jul 2019 17:36

Frits schreef:Ja, helaas wel, bij zowel een MB dealer als een Opel dealer (beide enige jaren geleden). Sindsdien laat ik niets meer doen zonder een schriftelijke prijsopgave vooraf. Was voor mij effe een leermomentje.
Ik heb schriftelijk bewijs, maar alsnog gewoon hun eigen strategie doorvoeren.
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

08 jul 2019 17:43

Kun je mij vertellen wat het verschil tussen een navigatie update en het bijwerken van de navigatiegegevens is :?
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

08 jul 2019 18:55

Mijn nieuwsgierigheid gaat uit naar het doel wat TS heeft met deze post.
Spuien? Medestanders verzamelen voor een klacht? Of... ? Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8344
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

08 jul 2019 18:58

Ik zie nu pas dat in dit bericht mijn naam naar boven komt.

Ik zal morgen eens de exacte feiten boven water halen.
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Gebruikersavatar
snorremans_14
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
Mercedes-Benz: W 247
Specialisatie: Techniek
Locatie: Zeist

08 jul 2019 19:32

mr. Michel schreef:Kun je mij vertellen wat het verschil tussen een navigatie update en het bijwerken van de navigatiegegevens is :?
Dat zou ik ook wel eens willen weten.
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
Gebruikersavatar
snorremans_14
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
Mercedes-Benz: W 247
Specialisatie: Techniek
Locatie: Zeist

08 jul 2019 19:37

splunder schreef:Mijn nieuwsgierigheid gaat uit naar het doel wat TS heeft met deze post.
Spuien? Medestanders verzamelen voor een klacht? Of... ? Ik ben benieuwd.
Geen medestanders, klacht is vanmiddag ook naar MB Nederland gestuurd, gaat mij erom of dit een uitzondering is of een regelmatig terug komend feit.

Waar ik me het meest aan stoor is dat er geen goede informatie word verstrekt door Mercedes ( Stern) er met de prijs gerommeld word en vervolgens geen contact word opgenomen.
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

08 jul 2019 19:45

Hoe oud is de auto? Moderne modellen worden vaak verkocht met 3 jaar gratis navi updates
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3822
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

08 jul 2019 20:09

snorremans_14 schreef:
splunder schreef:Mijn nieuwsgierigheid gaat uit naar het doel wat TS heeft met deze post.
Spuien? Medestanders verzamelen voor een klacht? Of... ? Ik ben benieuwd.
Geen medestanders, klacht is vanmiddag ook naar MB Nederland gestuurd, gaat mij erom of dit een uitzondering is of een regelmatig terug komend feit.

Waar ik me het meest aan stoor is dat er geen goede informatie word verstrekt door Mercedes ( Stern) er met de prijs gerommeld word en vervolgens geen contact word opgenomen.
Na e-mailen vanaf je eigen mailadres kreeg je toch wél antwoord?
Hoe dan ook, een prijsopgave zou bindend moeten zijn.

Mijn ervaring met Stern is trouwens louter positief. Mijn antwoord op je vraag is dus: nee.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
snorremans_14
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
Mercedes-Benz: W 247
Specialisatie: Techniek
Locatie: Zeist

08 jul 2019 20:20

Borgmonster schreef:
snorremans_14 schreef:
splunder schreef:Mijn nieuwsgierigheid gaat uit naar het doel wat TS heeft met deze post.
Spuien? Medestanders verzamelen voor een klacht? Of... ? Ik ben benieuwd.
Geen medestanders, klacht is vanmiddag ook naar MB Nederland gestuurd, gaat mij erom of dit een uitzondering is of een regelmatig terug komend feit.

Waar ik me het meest aan stoor is dat er geen goede informatie word verstrekt door Mercedes ( Stern) er met de prijs gerommeld word en vervolgens geen contact word opgenomen.
Na e-mailen vanaf je eigen mailadres kreeg je toch wél antwoord?
Hoe dan ook, een prijsopgave zou bindend moeten zijn.

Mijn ervaring met Stern is trouwens louter positief. Mijn antwoord op je vraag is dus: nee.
Het antwoord van de balie medewerkster was " ik kan er verder niets mee en heb dit doorgezet naar M.K en de Manager " en daarna bleef het stil, als je dat een passend antwoord vind .
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
Gebruikersavatar
snorremans_14
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
Mercedes-Benz: W 247
Specialisatie: Techniek
Locatie: Zeist

08 jul 2019 20:27

mr. Michel schreef:Hoe oud is de auto? Moderne modellen worden vaak verkocht met 3 jaar gratis navi updates
De auto is van 2014 dus val ik buiten de 3 jaar gratis updates, maar dit " gratis " kost dan wel ff € 27 dat is meer een sigaar uit eigen doos !
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
Gebruikersavatar
Clk220
Donateur
Berichten: 164
Lid geworden op: 13 mei 2008 13:34
Mercedes-Benz: Voormalig:MB190-(W201), C180-(W202), CLK220-(C209), ML320-(W164), C220-(W204), E220-(W212), E220-(S213). Huidig GLC200-(X253)

08 jul 2019 20:35

Ik denk niet dat de offerte na meer dan 8 maanden maanden, nog een reëel beeld geeft van de kosten in 2019.
Dan kan bv. de update van de navi wel zijn veranderd. Je hebt nu ook verlenging voor 3 jaar van Live Traffic.

https://www.sternauto.nl/17297265/Navigatie-update.html
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

08 jul 2019 20:49

snorremans_14 schreef:
mr. Michel schreef:Hoe oud is de auto? Moderne modellen worden vaak verkocht met 3 jaar gratis navi updates
De auto is van 2014 dus val ik buiten de 3 jaar gratis updates, maar dit " gratis " kost dan wel ff € 27 dat is meer een sigaar uit eigen doos !
Geen idee hoe dat werkt maar ik probeer even mee te denken zonder gelijk conclusies te trekken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een kaart actualisatie en een navigatie update 2 verschillende dingen zijn. Eerder 2 verschillende namen voor 1 dienst.

Maar de vorige keer was je auto al meer dan 3 jaar oud toch?

Met onze Toyota kwam mijn vrouw 3 dagen voor afloop van de gratis 3 jaar updates bij de dealer en daar deden ze best krampachtig over :lol:
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gesloten