En geen roest op de nokken, zo te zien. Dus deze heeft waarschijnlijk níet topless buiten gestaan.
Inderdaad verstandig.
Succes met de opbouw Pascal! (Na het testen natuurlijk)
C107.022 280 SLC motor reparatie
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Paauwtje
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205 C180, W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI
Deel je de opbouw ook Pascal? Wel leuk om te volgen.
Kan je wss met een paar week melden waarom
Kan je wss met een paar week melden waarom
●W212(viewtopic.php?f=62&t=97695)
●C215(viewtopic.php?f=62&t=96205)
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ja denk ik nu wel (weet nog niet wat ie gaat doen )ElGriffo schreef:Verstandige keuze
Nee hij lijkt beter behandeld te zijn maar goed ik weet intussen ook dat schijn kan bedriegenBorgmonster schreef:En geen roest op de nokken, zo te zien. Dus deze heeft waarschijnlijk níet topless buiten gestaan.
Inderdaad verstandig.
Succes met de opbouw Pascal! (Na het testen natuurlijk)
Komt vast goed
Ik zal blij zijn als ie z'n eerste klappen kan geven
Dat is wel vragen naar de bekende wegPaauwtje schreef:Deel je de opbouw ook Pascal? Wel leuk om te volgen.
Kan je wss met een paar week melden waarom
Natuurlijk deel ik de opbouw ook
Komt goed mocht je hulp nodig hebben meld je het maar
- Paauwtje
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205 C180, W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI
Top, bedankt!pascalvd schreef:
Dat is wel vragen naar de bekende weg
Natuurlijk deel ik de opbouw ook
Komt goed mocht je hulp nodig hebben meld je het maar
●W212(viewtopic.php?f=62&t=97695)
●C215(viewtopic.php?f=62&t=96205)
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vanavond diverse delen om en over gebouwd
olie filter huis los gehaald
voorste vliegwiel/trillingsdemper los gehaald
ontstekings houder los gehaald
thermostaat huis los gehaald toen zag ik dat deze ook een afgebroken olie pijpje (ben ik al eens eerder tegen gekomen ) deze natuurlijk ook even om gewisseld met het oude blok
waterpomp los gehaald
stuurpomp beugel los gehaald
stuurpomp beugel van de oude motor terug geplaats (ander type stuurpomp )
waterpomp gemonteerd
thermostaat huis van de oude motor terug geplaats (deze wat minder geoxideerd en had al een nieuwe thermostaat )
ontstekings houder van de oude motor teug geplaatst (deze heeft meer bout gatjes hierdoor kan de verdeler net even wat beter staan zodat je niet heel krampachtig met een inbus de ontsteking moet verdraaien en met risico dat je door de vin geraakt wordt )
voortse vliegwiel/ trillingsdemper terug geplaats met de juiste poelies
motor steunen geplaats
allemaal niet heel bijzonder bouten die in het aluminium gaan beetje ingevet met wat kopervet zoals waterpomp boutjes thermostaat huis boutjes
daarna de spruitstukken en injectors uit de oude kop gehaald
eerst de injector leidingen los gehaald
daarna de injectors er uit gehaald
daarna het inlaat spruitstuk los gehaald daar zag ik nog een monteurs vergissing gevonden het inlaatspruitstuk zat met 2 pakkingen in elkaar
de oude / originele zat nog vast aan het spruitstuk er was helaas wel een stukje weg dus deze had nooit af kunnen dichten maar was waarschijnlijk te kort tijd om ff 5 min met een pakking schraper de oude pakking er af te krabben
daarna de uitlaat spruit stukken los gehaald
wel zag ik dat vermoedelijk de oude motor onder water gestaan heeft in de kop was ook oxidatie te vinden en dat de kop gereviseerd was klopt ook geen fuck van er is weer een echte monteur bezig geweest
olie filter huis los gehaald
voorste vliegwiel/trillingsdemper los gehaald
ontstekings houder los gehaald
thermostaat huis los gehaald toen zag ik dat deze ook een afgebroken olie pijpje (ben ik al eens eerder tegen gekomen ) deze natuurlijk ook even om gewisseld met het oude blok
waterpomp los gehaald
stuurpomp beugel los gehaald
stuurpomp beugel van de oude motor terug geplaats (ander type stuurpomp )
waterpomp gemonteerd
thermostaat huis van de oude motor terug geplaats (deze wat minder geoxideerd en had al een nieuwe thermostaat )
ontstekings houder van de oude motor teug geplaatst (deze heeft meer bout gatjes hierdoor kan de verdeler net even wat beter staan zodat je niet heel krampachtig met een inbus de ontsteking moet verdraaien en met risico dat je door de vin geraakt wordt )
voortse vliegwiel/ trillingsdemper terug geplaats met de juiste poelies
motor steunen geplaats
allemaal niet heel bijzonder bouten die in het aluminium gaan beetje ingevet met wat kopervet zoals waterpomp boutjes thermostaat huis boutjes
daarna de spruitstukken en injectors uit de oude kop gehaald
eerst de injector leidingen los gehaald
daarna de injectors er uit gehaald
daarna het inlaat spruitstuk los gehaald daar zag ik nog een monteurs vergissing gevonden het inlaatspruitstuk zat met 2 pakkingen in elkaar
de oude / originele zat nog vast aan het spruitstuk er was helaas wel een stukje weg dus deze had nooit af kunnen dichten maar was waarschijnlijk te kort tijd om ff 5 min met een pakking schraper de oude pakking er af te krabben
daarna de uitlaat spruit stukken los gehaald
wel zag ik dat vermoedelijk de oude motor onder water gestaan heeft in de kop was ook oxidatie te vinden en dat de kop gereviseerd was klopt ook geen fuck van er is weer een echte monteur bezig geweest
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vanavond
de uitlaat spruitstukken te plek geplaats
het k-jetronic inlaat spruitstuk geplaats
de injectors geplaats en de leidingen vast gemaakt
diverse vacuüm slangen geplaatst
olie filterhuis met een vers olie filter geplaats
oude afgebroken olie leiding nippel los gehaald met hulp van een uitdraai hulpje deze sla je er in en dan draai je de afgebroken koppeling er zo uit
daarna opzoek naar een alternatieve koppeling uit eindelijk wat gevonden wat er mooi in en bij paste
daarna nog even de motor boven een lek bak gehangen om de olie af te tappen
wel leuk dat hier nog een oldscool plug in zit welke met inbus 14 gelost moet worden
teven ook leuk dat de vorige eigenaar van de nieuwe motor een orgineel mb filter gebruikt heeft (kom ik niet zo vaak meer tegen )
de uitlaat spruitstukken te plek geplaats
het k-jetronic inlaat spruitstuk geplaats
de injectors geplaats en de leidingen vast gemaakt
diverse vacuüm slangen geplaatst
olie filterhuis met een vers olie filter geplaats
oude afgebroken olie leiding nippel los gehaald met hulp van een uitdraai hulpje deze sla je er in en dan draai je de afgebroken koppeling er zo uit
daarna opzoek naar een alternatieve koppeling uit eindelijk wat gevonden wat er mooi in en bij paste
daarna nog even de motor boven een lek bak gehangen om de olie af te tappen
wel leuk dat hier nog een oldscool plug in zit welke met inbus 14 gelost moet worden
teven ook leuk dat de vorige eigenaar van de nieuwe motor een orgineel mb filter gebruikt heeft (kom ik niet zo vaak meer tegen )
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
En dat MB filter lijkt dan dé aanwijzing dat het met deze motor wel snor zit.
Lekker bezig Pascal!
Lekker bezig Pascal!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ja zou kunnen maar ik weet ff niet hoe oud het filter is epc kan hem niet vinden in ieder gevalBorgmonster schreef:En dat MB filter lijkt dan dé aanwijzing dat het met deze motor wel snor zit.
Lekker bezig Pascal!
maar geeft wel aan dat er netjes met de motor om gegaan is maar niet aan hoe lang ie stil gestaan heeft en waarom ie er uit gegaan is
hij schijn 36.000 km gedaan te hebben dat zou dus beteken of heel weinig kms per jaar of heel lang stil gestaan en dat voor een blok uit 1974 ik denk dat er nog een onzichtbare 1 voor zat
ja klopt gaan lekker door dan komt het van zelf wel weer goed
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ik had net niet zo veel te doen
maar zoals vaak bij mij is een project vaak 5 stappen voor uit en 3 stappen terug
ik dacht ff de bak er achter te zetten maar de bak wou er niet lekker achter dus ik dacht dat dan ff de koppelomvormer er uit om dat vermoedelijk de lippen net raar zaten en om dingen niet te beschadigen denk haal ik hem er voorzichtig uit en kijk of ik de lippen goed kan uitlijnen met de pomp zodat de koppelomvormer er dieper in kan
maar helaas er zat een afgbroken lip op de koppelomvormer maar helaas niet meer in de bak dus vermoedelijk ooit verkeerd in elkaar gedrukt
dus nu ff kijken naar een vervanger
maar zoals vaak bij mij is een project vaak 5 stappen voor uit en 3 stappen terug
ik dacht ff de bak er achter te zetten maar de bak wou er niet lekker achter dus ik dacht dat dan ff de koppelomvormer er uit om dat vermoedelijk de lippen net raar zaten en om dingen niet te beschadigen denk haal ik hem er voorzichtig uit en kijk of ik de lippen goed kan uitlijnen met de pomp zodat de koppelomvormer er dieper in kan
maar helaas er zat een afgbroken lip op de koppelomvormer maar helaas niet meer in de bak dus vermoedelijk ooit verkeerd in elkaar gedrukt
dus nu ff kijken naar een vervanger
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Je hebt wel heeeeel veel pech Pascal
En mede door toedoen van onkunde van vorige knoeiers .
Ik heb genoeg koppelomvormers van de M116/M117 liggen mag je zo hebben . Weer alleen niet of ze gelijk zijn
En mede door toedoen van onkunde van vorige knoeiers .
Ik heb genoeg koppelomvormers van de M116/M117 liggen mag je zo hebben . Weer alleen niet of ze gelijk zijn
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ja klopt weet soms al niet beterElGriffo schreef:Je hebt wel heeeeel veel pech Pascal
En mede door toedoen van onkunde van vorige knoeiers .
Ik heb genoeg koppelomvormers van de M116/M117 liggen mag je zo hebben . Weer alleen niet of ze gelijk zijn
dat is wel het minste dat er voorgaande ''monteurs'' het werk wel makkelijker gemaakt heeft
eigenlijks weer een goed voorbeeld van goed koop is duurkoop
als ze passen zou dat wel mooi kunnen wezen
A7222501602 nummer van de koppelomvormer
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
pascalvd schreef:ja klopt weet soms al niet beterElGriffo schreef:Je hebt wel heeeeel veel pech Pascal
En mede door toedoen van onkunde van vorige knoeiers .
Ik heb genoeg koppelomvormers van de M116/M117 liggen mag je zo hebben . Weer alleen niet of ze gelijk zijn
dat is wel het minste dat er voorgaande ''monteurs'' het werk wel makkelijker gemaakt heeft
eigenlijks weer een goed voorbeeld van goed koop is duurkoop
als ze passen zou dat wel mooi kunnen wezen
A7222501602 nummer van de koppelomvormer
IMG_9057 - kopie.JPG
intussen een ander koppelomvormer gevonden en op gehaald en geplaats
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Dat is snel ...
Maar goed het is opgelost
Maar goed het is opgelost
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ja klopt toevallig iemand in de buurt die nog iets had liggenElGriffo schreef:Dat is snel ...
Maar goed het is opgelost
Soms moet je ook wel eens geluk hebben
Ja klopt er in zetten was ff lastiger maar alles past en zit weer aan elkaar
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Vandaag toch nog wel iets gedaan
Kort gezegd motor zit verder in elkaar ( bak er achter, vloeistoffen afgevuld, startmotor geplaatst )
Zal morgen nog ff m'n oordeel en foto's plaatsen
Had vanavond even een geplande meeting met ander duitse voertuigen bij een zuigerplas dus helaas geen tijd gehad om de foto's te plaatsen
Kort gezegd motor zit verder in elkaar ( bak er achter, vloeistoffen afgevuld, startmotor geplaatst )
Zal morgen nog ff m'n oordeel en foto's plaatsen
Had vanavond even een geplande meeting met ander duitse voertuigen bij een zuigerplas dus helaas geen tijd gehad om de foto's te plaatsen
- Bijlagen
-
- IMG_20190718_204758_7.jpg (88.67 KiB) 324 keer bekeken
-
- IMG_20190718_204448_7.jpg (54.52 KiB) 324 keer bekeken
-
- IMG_20190718_200614_8.jpg (65.19 KiB) 324 keer bekeken