gisteren
de bak er achter proberen te zetten maar helaas paste deze er niet mooi achter dus dacht dan zit de koppelomvorer er net verkeerd op dus deze los genomen en toen zag ik dus dat ie een gebroken lip had
dit met de eigenaar gecommuniceerd die wist er nog wel 1 in de buurt te liggen deze ff op gehaald en meteen gemonteerd
maar toen wou ie nog niet lekker dus alles na meten is de zelfde maar ligt inderdaad wel te hoog maar hij wou er horizontaal niet verder in
dus de bak maar op getild en de koppelomvormer er verticaal in gezet en plop beetje rommelen en daar zat ie
dus dan de bak er maar weer achter
daarna de start motor er op gezet
daarna de bak olie af getapt omdat dit een zwart/ bruine olie was en vreselijk stonk (erger dan de heerlijke cardan olie 80w90 )
daarna het olie pannetje er af gehaald en daar zag ik dat er vocht in de olie zat
dus alles goed laten uit lekken en weer netjes afgevuld met 5 l ATF dextron 2 er gaat ongeveer 7 liter in dus de laatste liters wou ik met draaiende motor doen
daarna het kleppen deksel er af gehaald en de motor olie af gevuld door netjes alle bewegende delen van boven te smeren met olie zodat deze er vast in en omheen kan lopen
C107.022 280 SLC motor reparatie
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Je schiet al lekker op Pascal
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- ElGriffo
- Berichten: 8346
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Morgen tikkie lopen
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vandaag tussendoor de motor ff verder af gemaakt
kleppen gesteld
nieuwe klepdeksel pakking geplaats
ontsteking (inclusief bougies ) geplaats
en de motor in de auto gehangen
en de auto naar de ander kant gebracht
vanavond een nieuwe steun voor het gas stangen stelsel gemaakt aangezien deze normaal aan de nokkenkop vast zit en deze nokkenkop heeft er niks aan zitten dus ff wat in elkaar gezet om het stangen stelsel te ondersteunen
kleppen gesteld
nieuwe klepdeksel pakking geplaats
ontsteking (inclusief bougies ) geplaats
en de motor in de auto gehangen
en de auto naar de ander kant gebracht
vanavond een nieuwe steun voor het gas stangen stelsel gemaakt aangezien deze normaal aan de nokkenkop vast zit en deze nokkenkop heeft er niks aan zitten dus ff wat in elkaar gezet om het stangen stelsel te ondersteunen
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ja klopt gaan weer de goede kant opCornelis schreef:Je schiet al lekker op Pascal
werk ik eigenlijks wel naar toe waarschijnlijk wel zonder uitlaat maar toch als ie de eerste klappen maar geeftElGriffo schreef:Morgen tikkie lopen
- ElGriffo
- Berichten: 8346
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Ik ga voor je duimen
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Paauwtje
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205 C180, W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI
Je gaat hard , mooi dat je alles tot je beschikking hebt qua ruimte en gereedschap.
●W212(viewtopic.php?f=62&t=97695)
●C215(viewtopic.php?f=62&t=96205)
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Bedankt de tijd zal het lerenElGriffo schreef:Ik ga voor je duimen
Ja kloptPaauwtje schreef:Je gaat hard , mooi dat je alles tot je beschikking hebt qua ruimte en gereedschap.
Ja dat zeker in dit soort gevallen geeft een 10 tons kraanbaan heel veel gemak
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Succespascalvd schreef:
werk ik eigenlijks wel naar toe waarschijnlijk wel zonder uitlaat maar toch als ie de eerste klappen maar geeft
Ben benieuwd !
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vandaag
de motor en bak verder aangesloten
eerst de motor steunen vast gezet viel op zich best nog wel mee
daarna de bak veder aangesloten
cardan as weer aan de hardy schijf vast gezet
de bak stekkers vast gezet
bak steun vast gezet
daarna de start motor aansluiten dat was ff een klote dingetje omdat de boutjes klein en lastig te bereiken waren sleutelen voor langs de motor steun en de boutjes bij het vliegwiel vast zien et zetten met een draad je er tussen
de plus kabels gingen dan nog wel maat de start en signaal kabel waren lastiger
daarna de waterleidingen vast gezet
helaas miste er een slang die van de thermostaat naar de radiateur gelukkig had ik nog iets op zolder liggen
verder niks bijzonders
daarna de fisco fin geplaats (gelukkig geen ervaring mee )
daarna de snaren geplaats en afgesteld
daarna de radiateur geplaatst en aan gesloten
daarna het koelvloeistof bij gevuld
helaas zag ik dat 1 pakking defect was en koelvloeistof lekte de pakking van het thermostaat huis aan de kop (maandag maar ff bestellen ) deze was al eens gemonteerd zeker 1 dag daarna zag ik een stukje onderin de motor tussen de krukas en ketting liggen
daarna kijken of ie de eerste klappen wou geven
eerst zonder ontsteking testen om ff olie druk op te bouwen
daarna met ontsteking getest en daarna pakte ie hij best wel snel op helaas niet op stationair toeren tal ik zal van de week ff kijken of ie beter stationair wil blijven lopen maar eerst zorgen dat ie voldoende koelvloeistof heeft
de motor en bak verder aangesloten
eerst de motor steunen vast gezet viel op zich best nog wel mee
daarna de bak veder aangesloten
cardan as weer aan de hardy schijf vast gezet
de bak stekkers vast gezet
bak steun vast gezet
daarna de start motor aansluiten dat was ff een klote dingetje omdat de boutjes klein en lastig te bereiken waren sleutelen voor langs de motor steun en de boutjes bij het vliegwiel vast zien et zetten met een draad je er tussen
de plus kabels gingen dan nog wel maat de start en signaal kabel waren lastiger
daarna de waterleidingen vast gezet
helaas miste er een slang die van de thermostaat naar de radiateur gelukkig had ik nog iets op zolder liggen
verder niks bijzonders
daarna de fisco fin geplaats (gelukkig geen ervaring mee )
daarna de snaren geplaats en afgesteld
daarna de radiateur geplaatst en aan gesloten
daarna het koelvloeistof bij gevuld
helaas zag ik dat 1 pakking defect was en koelvloeistof lekte de pakking van het thermostaat huis aan de kop (maandag maar ff bestellen ) deze was al eens gemonteerd zeker 1 dag daarna zag ik een stukje onderin de motor tussen de krukas en ketting liggen
daarna kijken of ie de eerste klappen wou geven
eerst zonder ontsteking testen om ff olie druk op te bouwen
daarna met ontsteking getest en daarna pakte ie hij best wel snel op helaas niet op stationair toeren tal ik zal van de week ff kijken of ie beter stationair wil blijven lopen maar eerst zorgen dat ie voldoende koelvloeistof heeft
- ElGriffo
- Berichten: 8346
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Er zit leven in Pascal
Afstellen kan een hoop schelen evenals een uitlaat
Afstellen kan een hoop schelen evenals een uitlaat
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ja klopt en dat eigenlijks allemaal op gevoel ingesteld / geplaatstElGriffo schreef:Er zit leven in Pascal
Afstellen kan een hoop schelen evenals een uitlaat
De ontsteking verdeler ongeveer op gevoel er in gezet een bypass stel schroef op gevoel terug gedraaid
Maar er ligt ook val allerhande vacuüm leidingen los die in EPC anders gemonteerd staan dan in de werkelijkheid dus wou het eerst ff zo proberen eerst vacuüm accessoires afsluiten en uitlaat er onder koelwater lekkage oplossen en dan zien we ff verder wat ie doet kan daarna vacuüm verder aansluiten
- Paauwtje
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205 C180, W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI
Het begin is er, had ik niet zo snel verwacht
●W212(viewtopic.php?f=62&t=97695)
●C215(viewtopic.php?f=62&t=96205)
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ja klopt hoe zo had je dat nog niet verwacht ?Paauwtje schreef:Het begin is er, had ik niet zo snel verwacht
valt al met al best wel mee als je zorgt dat het meeste al klaar is voor dat ie er in gaat dan is het dan alleen nog ff aan sluiten en klaar is ie
- Borgmonster
- Berichten: 3822
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
“Alleen nog effe aansluiten” zegt ie...pascalvd schreef:ja klopt hoe zo had je dat nog niet verwacht ?Paauwtje schreef:Het begin is er, had ik niet zo snel verwacht
valt al met al best wel mee als je zorgt dat het meeste al klaar is voor dat ie er in gaat dan is het dan alleen nog ff aan sluiten en klaar is ie
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij